بررسی مجله Vogue
کافه خواندنی

بررسی مجله Vogue

2.85Kبازدید

دیگر نوبتی هم باشد، نوبت مجله آمریکایی آشنا و قدیمی، به نام Vogue است. این مجله در واقع مجله مد و سبک زندگی است؛ که همچنین درباره زیبایی، فرهنگ و غیره، مطالبی را به چاپ می رساند. جزو مهم ترین مجلات دنیا محسوب می شود و جالب است بدانی که یکی از افتخارات در دنیای فشن و مد این است که عکست بر روی این مجله به عنوان مدل ظاهر شود؛ همچنین جزو رزومه کاری هم محسوب می شود. پس الکی نیست که این همه مدل جنجال به پا می کنند، هنگامی که عکسشان بر روی این مجله می رود. برای مثال عکس “کیت ماس” مدل معروف نزدیک به ۶۰ بار و عکس جی جی حدید در طی یک سال، ۱۶ بار بر روی این مجله چاپ شده است.

این مجله ابتدا به صورت هفته نامه در سال ۱۸۹۲ به چاپ رسید و بعد ها به یک ماهنامه پرفروش تبدیل شد. ساختمان اصلی این مجله در نیویورک است و در حال حاضر در بیست و یک کشور (آمریکا، استرالیا، برزیل، بریتانیا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، مکزیک، اسپانیا، تایلند، چین، کره، ژاپن، پرتغال، روسیه، ترکیه، هند، هلند، عربستان، اوکراین ،یونان) بطور همزمان منتشر می‌ شود.

بررسی مجله Vogue بررسی مجله Vogue بررسی مجله Vogue بررسی مجله Vogue بررسی مجله Vogue

بنیان گذار Vogue

در ۱۷ دسامبر سال ۱۸۹۲ یک تاجر آمریکایی به نام آرتور بالدوین ترنر مجله ووگ را بنیان گذاری کرد. این مجله در اوایل توزیعش ۱۰ سنت بود. هدف ترنر از به وجود آوردن این مجله این بود که جنبه شاد و جشن گونه زندگی را به نمایش بگذارد بود و با همین کار به سرعت جای خود را در جوامع سطح بالای نیویورکی باز کرد. به این علت که این مجله عادات این قشر از سبک زندگی، مهمان‌های اشرافی آنان را منعکس می‌کرد. هرچند بسیار در این دوره معروف بود؛ اما خوب به فروش نمی رفت، با آنکه برای جلب خوانندگان مرد، بخش ورزشی و وقایع اجتماعی در آن اضافه کرده بود.

حقایقی جالب از آنا وینتر، سر دبیر شناخته شده مجله Vogue

این اسم آشنا متعلق به خانمی مو کوتاه با مدل قارچی، که با عینک دودی بزرگش به این مجله آمد تا آن را به قولی جوان تر کند. از سال ۱۹۸۸ یعنی بیش از ۳۰ سال است که سر دبیر این مجله معروف است. جالب است بدانید که آنا را با اخلاق نه چندان خوبش می شناسند؛ در واقع آنا شخصیتی سرد و جدی دارد، همچنین فیلم “شیطان پرادا می پوشد” را در واقع از زندگی آنا وینتر ساخته اند که “مریل استریپ” نقش آن را بسیار زیبا و تاثیر گذار بازی کرده است.

  بررسی مجله Vogue بررسی مجله Vogue

شاید آنا وینتر داناترین فرد در حال حاضر دنیای مد است؛ چون شکل فعلی این صنعت تا حد زیادی ساخته دست خود او است پس چیز هایی که او می‌ داند حد اعلای دانش است و اگر می ‌خواهی تو هم در این دانش سهیم بشوی، باید توصیه‌ های مد و راز های موفقیت از زبان این چهره شناخته شده و تاثیرگذار را جدی بگیری. آنا موضعی سختگیرانه در مورد مد دارد می‌گوید: « شما یا فشن را می‌ شناسید یا نمی‌ شناسید بنابراین حد وسطی وجود ندارد.»

بررسی مجله Vogue

منبع : منودلیار

نظر بدهید