انتخاب روسری و شال بر حسب رنگ پوست
کافه خواندنی

انتخاب روسری و شال بر حسب رنگ پوست

1.01Kبازدید

اکثر ما خانم‌ها به اشتباه برای انتخاب روسری و شال فقط به دنبال ست کردن آن با مانتو یا کیف و کفشمان هستیم؛ اما به مهم‌ترین فاکتور‌ها یعنی رنگ پوست و فرم صورتمان کمتر اهمیت می‌دهیم و به راحتی آن را کنار می‌گذاریم. در صورتی که انتخاب روسری و شال بر حسب رنگ پوست باید در اولین مرحله از انتخاب قرار بگیرد.

انتخاب روسری و شال بر حسب رنگ پوست

رنگ پوست شما چه تناژی دارد؟

اگر تمام صورت‌ها و پوست‌های دنیا را کنار هم بگذاریم یک جعبه مداد رنگی هزاران هزار رنگی پیدا می‌کنیم! اما ما نمی‌خواهیم و واقعا هم لازم نیست در این حد جزیی رنگ پوست‌ها را بشناسیم. برای انتخاب روسری و شال بر حسب رنگ پوست تنها کافیست بدانیم به صورت کلی دو رنگ وجود دارد: یکی رنگ پوست روشن (سرد) و دیگری رنگ پوست گرم.

برای شناختن اینکه رنگ پوستتان چه تناژی دارد، می‌توانید دو آزمایش انجام دهید:

اولین روش بسیار راحت است، کافیست به رگ دست خود نگاه کنید: کسانی که رگ دستشان را سبز رنگ می‌بینند پوستی با تناژ گرم دارند و کسانی که رگ‌هایشان را آبی می‌بینند پوستشان روشن است.
یک آزمایش دیگر هم وجود دارد که به آن آزمایش دستبند می‌گویند، شما می‌توانید یک دستبند طلایی را روی مچتان ببندید و روی مچ دست دیگرتان هم یک دستبند نقره‌ای و آن دو را با هم مقایسه کنید. به نظرتان کدام دستتان پوست شفاف‌تر و درخشانتر و زیباتری دارد؟ اگر دستبند طلایی این حالت را به پوست دستتان داده شما رنگ پوست گرمی دارید و اگر از رنگ پوست دستی که دستبند نقره‌ای به آن بسته‌اید راضی‌تر هستید پس قطعا ته رنگ پوست شما روشن یا سرد است.

همچنین می توان تناژ پوست را به روشن، متوسط و تیره تقسیم بندی کرد.

انتخاب روسری و شال بر حسب رنگ پوست

چگونه باید شال یا روسری را بر اساس رنگ پوستمان انتخاب کنیم؟

در تصویر زیر یک سری از رنگ‌ها را متناسب با رنگ پوست روشن و تیره برای شما آورده‌ایم و توضیحات بیشتر را در ادامه‌ی مطلب می‌خوانیم:

انتخاب روسری و شال بر حسب رنگ پوست

۱. راهنمای خرید شال و روسری برای پوست روشن

اگر رنگ پوست شما روشن است و بین رنگ‌های بدن تناژ روشن دارد بهتر است از رنگ‌های قوی و جیغ مثل آبی، قرمز و سبز استفاد کنید. از شال یا روسری‌هایی که رنگ روشن مثل سفید یا شیری استفاده نکنید تا صورتتان بی‌حال و مات دیده نشود و اگر واقعا به این رنگ‌ها نیاز دارید سعی کنید شال یا روسریتان طرح‌دار باشد.

انتخاب روسری و شال بر حسب رنگ پوست

۲. راهنمای خرید شال و روسری برای پوست رنگ متوسط

اگر رنگ پوست شما در هیچکدام از گروه‌های تیره و روشن قرار نمی‌گیرد؛ پس حتما رنگ پوست متوسط دارید. رنگ پوست متوسط یا همان سبزه‌ روشن و گندمی کار را برای شما راحت می‌کند چون می‌توان گفت تقریبا تمام رنگ‌های شال و روسری برای شما مناسب است. اما بهترین انتخاب‌ها برای شما رنگ آجری و سبز و زرشکی یا شال و روسری‌های براق هستند. به این نکته توجه کنید که رنگ‌های روشن در شال و روسری پوست و صورتتان را روشن‌تر و رنگ‌های تیره آن را تیره‌تر نشان می‌دهند.

۳. راهنمای خرید شال و روسری برای پوست تیره

انتخاب روسری و شال بر حسب رنگ پوست تیره باید در بین رنگ‌های خاکی، موشی، آبی کاربنی یا نفتی، بنفش و زرد انجام شود. یادتان نرود که رنگ پوست شما تیره است و روسری و شال‌هایی که رنگ مات و کدر دارند به هیچ‌وجه مناسب شما نیستند.

منبع:مجله دلتا

نظر بدهید