۶ نکته براى تزیین اتاق با سقف بلند
کافه دکوراسیون

۶ نکته براى تزیین اتاق با سقف بلند

1.78Kبازدید

تقریبا همه آدم ها در خانه هایشان به فضای اضافه نیاز دارند، ولی وقتی که این فضای اضافه یک فضای عمودی باشد، معمولا برای دکور کردن آن با چالش های خاصی روبرو هستیم. داشتن اتاق با سقف بلند یعنی داشتن مقدار زیادی فضای غیرقابل استفاده در ارتفاع بالای ۴ متر. داشتن چنین فضایی میتواند‌ باعث شود که اتاق شما بزرگ و لوکس نشان داده شود و یا احساس خالی و سرد بودن به فضا بدهد.
واقعیت این است که اتاقی که سقف بلند دارد اگر درست طراحی نشود، میتواند بسیار بد و زشت جلوه کند. برای اینکه فضای اتاق دلنشین شود، باید تعادلی بین فضای بالا و پایین آن ایجاد کنید. کاری که لازم است انجام دهید این است که توجه چشم را به فضاى بالاى اتاق ببرید.
از نکات زیر برای تزیین اتاق با سقف بلند کمک بگیرید و بیشترین استفاده را از فضای آن ببرید.

آثار هنری را در قسمت بالای دیوار نصب کنید

۶ نکته براى تزیین اتاق با سقف بلند

آثار هنری و دیگر وسایل دکوری را در قسمت بالای دیوار قرار دهید. شما می توانید کل یک دیوار را تبدیل به یک دیوار گالری کنید و یا یک اثر هنری بزرگ را انتخاب کنید و در قسمت بالای دیوار قرار دهید. مطمئن شوید هر چیزی که انتخاب می کنید ‌با طرح و سبک وسایل دیگر شما در اتاق همخوانی داشته باشد. این انتخاب شما چه یک اثر هنری خیلی بزرگ باشد چه مجموعه ای از آثار هنری کوچک (دیوار گالری)، این دیوار تزیین شده باعث میشود که توجه چشم شما به فضای بالای اتاق جلب شود.

پرده ها را تا سقف بالا ببرید

۶ نکته براى تزیین اتاق با سقف بلند

مهم نیست که ارتفاع پنجره های شما چقدر باشد، بلندی پرده ها را با بلندى سقف اتاق هماهنگ کنید. اگر پرده ها را از سقف پایینتر بیاورید، اینکار باعث می شود که دیوار به دو قسمت تقسیم شود و فضای بالای اتاق فضایى متروکه، سرد و بى روح به نظر می رسد. درست است که براى اینکار نیاز به مقدار زیادی پارچه دارید، ولی پرده هاى بلند یک اثر فوق العاده در فضای اتاق ایجاد می کند و به طرز فوق العاده اى زیبا می شود. از رنگ ساده بدون طرح استفاده کنید. پرده هاى طرح دار باعث می شوند که فضای اتاق خیلی شلوغ به نظر برسد.

از جزییات معماری استفاده کنید

۶ نکته براى تزیین اتاق با سقف بلند

معمولا بسیاری از خانه هایی که سقف بلند دارند از جزئیات معماری در طراحى سقف هایشان استفاده می کنند، مثلا تیرهاى چوبى بکار می برند. اگر خانه شما چنین جزئیاتی ندارد سعی کنید به آن اضافه کنید. درست است که انجام اینکار میتواند هزینه ‌بر باشد ولی، اضافه کردن جزئیات به سقف باعث میشود که بین تمام قسمت هاى آن فضا ارتباط برقرار شود. اضافه کردن جزئیات معماری همچنین به فضاهای ساده عمق و شخصیت می بخشند.

یک لوستر خاص براى این فضا انتخاب کنید

۶ نکته براى تزیین اتاق با سقف بلند

قرار دادن یک لوستر خاص و بزرگ در نقطه کانونی سقف، یک راه ایده‌آل برای ایجاد ارتباط بین فضای بالا و پایین اتاق است. اینکه لوستر را از کدام قسمت سقف آویزان کنید بستگی به اتاق شما دارد ولی، معمولا نقطه وسط فضای اتاق یا بالای میز نهارخوری بهترین انتخاب است. به دنبال چیزی باشید که از لحاظ سایز بزرگ باشد ولی لزوما نیازى نیست سنگین باشد. مثلا لوستر کریستال یک انتخاب جذاب، لوکس و شیک است.

یک دیوار خاص و کانونی در فضا ایجاد کنید

۶ نکته براى تزیین اتاق با سقف بلند

یک دیوار با طراحی خاص و‌متفاوت که از زمین تا سقف برود میتواند باعث ایجاد ارتباط بین دو قسمت اتاق شود. برای این کار شما میتوانید از یک راه آسان و ارزان مانند رنگ کردن کل دیوار استفاده کنید و یا یک کار متفاوت دیگر انجام دهید. مثلا اگر در آن فضا شومینه دارید دیوار بالای شومینه را از هر جنسى که هست تا سقف ببرید (مثلا سنگ، کاشی یا غیره.) می توانید از چوب یا کاغذ دیوارى برای پوشاندن دیوار استفاده کنید. هر انتخابی که می کنید مطمئن شوید که یک فرد حرفه ای در این زمینه انتخاب کنید، چرا که به دلیل بلندی سقف شاید این پروژه اى نباشد که خودتان از عهده انجامش بربیایید.

در استفاده از طبقه بندی خلاق باشیم

۶ نکته براى تزیین اتاق با سقف بلند

استفاده از طبقه‌ بندی یک روش عالی برای استفاده بهتر از دیوارهای خالی دریک فضاست، و هنگامی که به اتاق با سقف بلند می رسیم، انتخابهای ما بیشتر است. استفاده از کتابخانه های بلند به خوبی می تواند برای این فضا کار کند اما اگر سقف اطاق واقعا بلند است، میتوانید کمی بیشتر خلاق باشید. کسانی که عاشق کتاب هستند کل یک دیوار را با استفاده از طبقه بندی از پایین به بالا تبدیل به یک کتابخانه کنند، یا مثلاً طبقه بندی های معلق در قسمت های مختلف دیوار نصب کنند. مطمئنا شما براى زدن طبقه بندی روی قسمت های مختلف دیوار به یک نردبان بلند نیاز دارید ولی مطمئن باشید که ارزش انجامش را دارد.

منبع : بانوی شهر

نظر بدهید