۱۰ توصیه استراتژیک برای تازه کارهای صنعت مد
کافه خواندنی

۱۰ توصیه استراتژیک برای تازه کارهای صنعت مد

657بازدید

شاید شما از استعداد ویژه ای در زمینه طراحی مد برخوردار باشید.

اما تبدیل این استعداد به یک کسب و کار سود آور موضوع مهمی است که باید در باره ی آن بیشتر بدانید.

بدون تردید سرمایه گذاری برای صرف هزنیه و زمان به ریسک پذیری بالایی نیاز دارد.

از آنجا که امروزه تقاضا برای کالاهای مد بیش از هر زمان دیگری افزایش یافته است

این کسب و کار، با یک برنامه اصولی، می تواند در مدت زمان کوتاهی برای شما، یک موفقیت بزرگ به ارمغان بیاورد.

عرصه ی رشد در این صنعت بسیار متنوع و گسترده است.

طبق برآوردها ،بازار جهانی پوشاک فقط سالانه حدود به ۳ تریلیون دلار سود آور است .

و دارای رشد اقتصادی معادل ۲ درصد در سال.

صنعت مد شامل بخش های مختلفی از جمله:

پوشاک زنانه و مردانه، بچگانه،کالاهای لوکس، پوشاک ورزشی ، لباس و لوازم عروسی و … است.

مشخصا آمارها نشان می دهد که تقاضا برای هر کالای مد که تولید می شود رو به افزایش است.

و این موضوع بستگی به این دارد که شما به عنوان یک تازه وارد در این صنعت چگونه بتوانید

فرصت های موجود را در بازار شناسایی و آنها را تبدیل به یک کسب و کار موفق نمایید.

در این مقاله از تهران مدا به ده توصیه بسیار مهم در مورد راه اندازی یک کسب و کار موفق در زمیه مد خواهیم پرداخت.

۱ مانند یک کار آفرین فکر کنید

برای راه اندازی یک کسب و کار در زمینه مد باید بتوانید مانند یک کارآفرین فکر و عمل کنید.

از محل کار خود خارج شوید و با افرادی که این حرفه را می شناسند صحبت کنید .

با مشاغل مرتبط آشنا شوید.

و سعی کنید که با طیف وسیعی از افراد شامل تولید کنندگان، سرمایه گذاران ، و خریداران روابط نزدیک ایجاد کنید.

۲ مشتریان هدف خود را شناسایی کنید

۱۰ توصیه استراتژیک برای تازه کارهای صنعت مد

بدون شناخت این مشتریان نمی توانید کسب و کار خود را به صورت معنا داری هدایت کنید.

این را به یاد داشته باشید که صنعت مد شامل بازار گسترده ای است

که طیف وسعی از مردم در هر سن و علاقه ای را دربر می گیرد.

شناسایی کنید که مشتریان شما در این طیف دقیقا چه کسانی هستند.

آیا در مورد اینکه مردم این روزها از چه رنگ،سبک، طرح و استایلی بیشتر استفاده میکنند مطلع هستید؟

از ظریفت خرید و قدرت خرید مشتریان خود اطلاع دارید؟

برای به دست آوردن بسیاری از جزئیات مهم در مورد مخاطبان هدف خود، باید بتوانید نیازهای آنها را در

طراحی و تبلیغات محصولات خود برآورده کنید.

به طور مثال یک بنر خلاقانه از ویژگی های محصول بر اساس تحقیقاتی که در مورد نیاز مشتریان خود کسب کرده اید

راه حل مناسبی خواهد بود.

۳ با یک محصول اما با کیفیت شروع کنید

یکی از نکات کلیدی که باید در شروع کسب و کار در نظر داشته باشید این است که فقط با یک محصول شروع کنید.

صاحبان بسیاری از مشاغل کوچک در ابتدای راه دست به ایجاد چندین خط تولید میزنند که این استراتژی مناسبی نیست.

زیرا نیاز به صرف وقت و هزینه و مدیریت کارکنان بیشتری دارد.

بهتر است به جای این کار در ابتدا با یک محصول شروع کنید و به مرور محصولات خود را توسعه دهید .

تا با ایجاد یک ذهنیت مثبت برند خود را در ذهن مشتریانتان تثبیت کنید.

۴ برای محصول خود قیمت مناسبی در نظر بگیرید

یکی دیگر از جنبه های موققیت در این کسب و کار تعیین قیمت مناسب است.

مبلغی که مشتری هدف حاضر است برای محصول شما بپردازد.

و بعد از آن هزینه های اولیه خود را محاسبه کنید.

با این شیوه میتوانید قیمت ها را بین بالاترین قیمتی که مشتری می تواند برای محصول شما پرداخت کند

و هزینه های تولید، تنظیم کنید.

اطمینان حاصل کنید که قیمتی که برای محصول خود تعیین کرده اید سود مناسبی به شما خواهد داد.

۵ همه چیز را در وبسایت قرار دهید

افراد برای جستجو و خرید محصولات یا خدمات از وب سایت ها استفاده می کنند.

بیشتر مشتریان احتمالی شما در ابتدا محصول شما را به صورت آنلاین جستجو خواهند کرد و سپس از شما خرید می کنند،بنابراین ایجاد یک وب سایت برای موفقیت در کسب و کار شما بسیار مفید خواهد بود.

طراحی یک وب سایت مناسب برای سهولت خرید آنلاین مشتریان بسیار مهم است.

برای این امر نیاز است که از کمک کارشناسان طراحی وب سایت بهره ببرید.

۶ یک چشم انداز برای هویت برند خود داشته باشید

چشم انداز شما برای پیشرفت کسب و کارتان و موقعیت آن در بازار ، باید برای خودتان و کارکنانتان روشن باشد.

این امر در ایجاد هویت تجاری متفاوت از رقبا به شما کمک خواهد کرد.

این بدان معنی است که شما به عنوان یک طراح تازه کار باید دقیقا بدانید که هدف شما از ایجاد این کسب و کار چیست.

و قصد دارید که چه چیزی را از طریق محصول خود منتقل کنید که دیگران قادر به این کار نیستند.

توجه داشته باشید که طراحی های الهام بخش در لوگو شما در ایجاد هویت برند شما نقش موثری دارد.

این لوگو (نشانه) دارای عناصر رنگ، حروف چاپی، نمادها و تصاویری است که پیام شما را در زمینه کسب و کارتان منتقل میکند.

۷ برند خود را در شبکه های اجتماعی تبلیغ کنید

رسانه های اجتماعی ابزارهایی قدرتمند هستند.

اکثر رقبا و مشتریان هدف شما در رسانه های اجتماعی مختلف حساب کاربری دارند.

بدون قرار دادن نام تجاری خود در طیف وسیعی از سیستم عامل های اجتماعی نمی توانید یک کسب و کار موفق راه اندازی کنید.

بازاریابی در شبکه های اجتماعی برای ارتباط بیشتر با مصرف کنندگان بسیار مهم است .

۸ توزیع بروشور و کاتالوگ

۱۰ توصیه استراتژیک برای تازه کارهای صنعت مد

توزیع آگهی و بروشور یکی از روش های موثر برای ارتقا سطح مشتری شما است.

اگهی ها معمولا ابزارهای کوچک بازاریابی اند.

که شامل یک صفحه محتوا هستند و می توانید آنها را در بین عابران پیاده به صورت تصادفی توزیع کنید.

بروشورها جزوه های کوچک تاشویی هستند حاوی تصاویر و متن هایی از جزییات محصول شما.

که اگر طراحی آنها اصولی، شسته و رفته و مدرن و چشمگیر باشد بدون شک مشتری را به سمت خود جذب می کنند.

۹ با چالش های تولید روبه رو شوید

مشاغل کوچک باچالش های زیادی را در رابطه با تولید محصول خود رو به رو هستند.

هنگام دریافت سفارشات سعی کنید به مقادیر کمی از آنها پاسخ مثبت بدهید.

به این دلیل که ممکن است در طی زمان آماده سازی آنها به مشکلاتی از قبیل تامین نشدن مواد از خرده فروشان و… مواجه شوید.

باید همشه برای روبارویی با چنین چالش هایی آمادگی داشته باشید.

برای یک کسب و کار موفق اطمینان حاصل کنید که از نظر اقتصادی از بودجه کافی برای تامین نیازهای روزمره کاری

و سایر هزینه های جانبی برای ماه های طولانی برخوردار هستید.

به یاد داشته باشید که ممکن است کسب و کار شما به دلیل مشکلات زیادی اعم از عدم دریافت به موقع پرداختی ها

تنواند فورا به سود آوری برسد.

پس باید پشتوانه مالی شما برای چندین ماه به اندازه کافی باشد.

۱۰ بازخورد بگیرید و به موقع پیشرفت کنید

به خاطر داشته باشید که نباید در هیچ مرحله از کار خود راکد بمانید

در عوض تمام ملزومات را برای پیشرفت و توسعه فراهم کنید.

برای این منظور سعی کنید هر لحظه از مشتریان خود بازخورد بگیرید و از پیشنهادات سازنده ی آنها برای پیشرفت بهرمند شوید.

کلام آخر اینکه

درباره محصولی که می خواهید تولید کنید یا بفروشید بیشتر بدانید.

مشتریان هدف خود را بشناسید.

بودجه ی کافی برای حداقل ماه ها قبل از رسیدن به سود آوری را فراهم کنید.

در شبکه های اجتماعی حضور داشته باشید.

برای تبلیغ نام تجاری خود از هر ابزاری بهره بجویید.

منبع تهران مدا

نظر بدهید