یازده لباسی که همه آقایان لازم دارند
مدل لباس مردانه

یازده لباسی که همه آقایان لازم دارند

1.67Kبازدید

داشتن لباس‌های متعدد نه تنها تاثیر مثبتی روی شیک پوشی شما ندارد بلکه باعث سردرگمی در انتخاب لباس هم خواهد شد. در عوض لباس‌های تطبیق پذیر را می‌توان در موقعیت‌های رسمی، نیمه رسمی، کژوال و … پوشید بدون آن که استایل شما دچار ناهماهنگی و عدم تعادل شود. اما لباس‌های تطبیق پذیر کدامند؟ لباس‌های مردانه در مقایسه با لباس‌های زنانه تنوع کمتری دارند اما این به معنای آن نیست که هر لباسی را می‌توان در مجموعه لباس‌های تطبیق پذیر جای داد. لباس تطبیق پذیر به لباسی گفته می‌شود که در هر شرایطی قابل استفاده است و با بیشتر (و گاهی تقریبا همه) لباس‌هایی که دارید ترکیبی زیبا و جذاب به وجود می‌آورد.

به خاطر داشته باشید که خرید لباس‌های زیاد نه تنها هزینه‌های شما را برای پوشاک و مراقبت از لباس افزایش می‌دهد بلکه با این کار کیفیت لباس‌هایی که انتخاب می‌کنید نیز (در صورت محدودیت بودجه) کاهش خواهد یافت در نتیجه شما به مرور زمان بدتیپ‌تر خواهید شد! پس بهتر است به جای خرید بی‌برنامه لباس‌های مختلف و متنوع از لباس‌های تطبیق پذیر به تعداد دلخواه خرید کنید و استایل خود را شیک و زیبا و هماهنگ کنید. با این کار هم هزینه‌های خرید پوشاک شما کاهش خواهد یافت و هم هر روز وقت کمتری را برای انتخاب لباس و ترکیب کردن آن‌ها صرف خواهید کرد.

یازده لباسی که همه آقایان لازم دارند

ژاکت سبک یقه هفت در مدل‌های مختلف

وقتی نوبت به خرید ژاکت بافتنی می‌رسد به جای انواع ضخیم و سنگین سراغ انواع سبک و نازک بروید. این ژاکت‌های سبک هم شما را گرم نگه می‌دارند اما مزیت آن‌ها نسبت به مدل‌های ضخیم و سنگین این است که پوشیدن آن‌ها روی لباس‌های دیگر ساده‌تر است. این ژاکت‌ها را هم می‌توان با لباس‌های رسمی و هم با لباس‌های راحتی و روزمره پوشید و استایلی جذاب به وجود آورد. مدل یقه هفت به همه می‌آید چون باعث می‌شود لاغرتر و کشیده‌تر به نظر برسید، اگر در مورد رنگ این ژاکت تردید دارید بهتر است بدانید که رنگ خاکستری با هر پیراهن و کتی به خوبی ست می‌شود. به طور کلی پنج نوع از ژاکت‌های مردانه میان آقایان محبوبیت بیشتری دارد که در تصویر زیر آن‌ها را مشاهده می‌کنید، این پنج مدل عبارتند از ژاکت ساده یقه هفت، ژاکت ضخیم بافتنی، کت یقه شال، ژاکت راه راه یقه گرد و کت بافتنی استاندارد.

شلوار جین تیره از لباس‌های تطبیق پذیر مردانه

شلوار جین تیره را می‌توان با با هر لباسی پوشید، از یک پیراهن رسمی و کت گرفته تا ژاکت یقه هفت یا تیشرت و کت اسپورت. به طور کلی شلوارهای جین شلوارهایی تطبیق پذیر هستند به شرطی که این قوانین کلی را در مورد آن‌ها رعایت کنید:

  • سراغ رنگ‌های تیره بروید (سرمه‌ای تیره بهترین گزینه است)
  • از مدل‌های زاپ دار و ساییده و سنگشور و … اجتناب کنید.
  • از مدل‌های خیلی تنگ، خیلی گشاد و دمپاگشاد دوری کنید و مدلی راسته و فیت انتخاب کنید.

بوت‌های رسمی مردانه

وقتی صحبت از بوت می‌شود همه به فصل زمستان و برف و سرما فکر می‌کنند اما این بوت‌های رسمی تنها مخصوص زمستان نیستند و همیشه و در هر موقعیتی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. این بوت‌ها اگر شرایط یک بوت رسمی را داشته باشند حتی با کت و شلوار رسمی هم می‌توان آن‌ها را پوشید چه برسد به کاپشن و لباس‌های راحتی و روزمره زمستانی. اما این شرایط برای رسمی بودن کدام است؟ اول از همه این که طراحی بوت باید ساده و سطح بالا باشد، بوت‌های استوک‌دار و سگک دار قطعا چنین شرایطی را ندارند و دوم این که رنگ بوت باید رسمی باشد، رنگ‌های تیره مثل مشکی و قهوه‌ای تیره بهترین انتخاب هستند.

کفش‌های رسمی مدل بروگ

وقتی قصد دارید کمی رسمی‌تر و جدی‌تر باشید کفش مدل بروگ بهترین انتخاب برای شما است و یک کفش تطبیق پذیر و شیک به شمار می‌رود. بروگ نوعی کفش مردانه است که از چرم تهیه می‌شود و همان طور که در تصویر می‌بینید دارای چندین دوخت با حاشیه‌های تزئینی است. این کفش اگرچه در دسته کفش‌های رسمی قرار می‌گیرد اما به اندازه آکسفورد، رسمی نیست و می‌توان از آن در استایل روزمره هم استفاده کرد. کفش‌های بروگ قهوه‌ای را می توان با کت و شلوار آبی، خاکستری متوسط و زغالی هم پوشید و استایلی جذاب و هماهنگ به وجود آورد. بروگ قهوه‌ای را می‌توان با شلوار جین هم پوشید اما بهترین ترکیب برای آن شلوار فلانل خاکستری است.

کفش کالج رسمی مردانه

وقتی قصد دارید کمی غیررسمی‌تر لباس بپوشید و راحت‌تر باشید کفش کالج بهترین انتخاب برای شما است. این کفش تطبیق پذیر و راحت را می‌توان به سادگی درآورد و پوشید پس می‌تواند بهترین گزینه برای سفر کردن هم باشد. کفش کالج را می‌توانید با کت و شلوار نیمه رسمی، پولوشرت، شلوار جین و حتی شلوارک راحتی هم بپوشید اما به خاطر داشته باشید که با پوشیدن کالج نباید جوراب‌های شما معلوم باشد. اگر نمی‌توانید جوراب نداشتن را تحمل کنید از جوراب‌های مخفی که از روی کفش مشخص نیستند استفاده کنید.

ساعت مچی بند فلزی ساده

همه آقایان به یک ساعت مچی نیاز دارند و بدون این ساعت مچی استایل آن‌ها کامل نیست. بستن ساعت مچی به همه نشان می‌دهد که شما برای وقت خود ارزش قائل هستید و حتی برای آن هزینه کرده‌اید. اما یک ساعت مچی تحت شرایطی هم می تواند در استایل رسمی و هم در استایل راحتی و غیررسمی مورد استفاده قرار گیرد. اولین شرط داشتن بند فلزی است، بند چنین ساعت می‌تواند طلایی، نقره‌ای یا پلاتین باشد. شرط دوم داشتن صفحه ساده است و بدون چیزهای اضافی است. چنین ساعتی به اندازه کافی مدرن و در عین حال کلاسیک است و شما می‌توانید همیشه از آن استفاده کنید.

عینک آفتابی مدل خلبانی کلاسیک

عینک آفتابی هم مثل هر لباس  و اکسسوری دیگری مدل‌های رسمی و غیررسمی دارد. هرچه عینک آفتابی شما ساده‌تر و کلاسیک‌تر باشد رسمی‌تر است و هرچه بیشتر توجه مردم را به خود جلب کند غیررسمی‌تر است. عینک آفتابی مدل خلبانی کلاسیک (که لنزهای غیرآینه‌ای داشته باشد و فریم ان طلایی یا استیل باشد) را می‌توان در هر دو دسته قرار داد چون هم کلاسیک و ساده است و هم نظرها را به خود جلب می‌کند در نتیجه هم می توان با لباس‌های رسمی مثل کت و شلوار از آن استفاده کرد و هم استایل روزمره را با آن کامل‌تر نمود.

پیراهن سفید از لباس‌های تطبیق پذیر مردانه

تفاوت بین پیراهن سفید مردانه رسمی و غیررسمی بسیار ظریف است و اگر پیراهن سفید انتخابی شما از جنس مناسبی باشد و مدل تطبیق پذیری داشته باشد می‌توان آن را هم با لباس‌های رسمی و هم با لباس‌های کژوال پوشید. البته در نظر داشته باشید که پیراهن سفید رسمی شرایط خاصی دارد و داشتن اپل، جیب دوتایی، دکمه روی گوشه یقه و پارچه غیررسمی مثل کتان پوشیدن آن را با کت و شلوار رسمی دشوار می‌کند. در مقابل اگر پارچه پیراهن بافت جناغی داشته باشد و جای دکمه سردست برای آن تعبیه شده باشد این پیراهن رسمی است و پوشیدن آن با لباس‌های روزمره تقریبا غیرممکن خواهد بود.

کت و شلوار سرمه‌ای ساده

رنگ آبی تیره یا سرمه‌ای یکی از بهترین رنگ‌ها برای کت و شلوار است چون با بیشتر لباس‌هایی که در اختیار دارید هماهنگ می‌شود. بنابراین اگر به کت و شلواری نیاز دارید که بتوانید در همه موقعیت‌ها آن را بپوشید سرمه‌ای همان چیزی است که به آن نیاز دارید. این کت و شلوار را هم می‌توان با پیراهن سفید رسمی و هم با پیراهن‌های طرح‌دار اسپورت پوشید و استایلی هماهنگ به وجود آورد. برای کسانی که به هر دلیلی رنگ آبی و سرمه‌ای را دوست ندارند خاکستری می‌تواند بهترین جایگزین برای لباس‌های تطبیق پذیر مردانه باشد به شرطی که کاملا ساده باشد و از دور یکدست و یکرنگ به نظر برسد.

کت اسپورت قهوه‌ای

طبق نظر کارشناسان رنگ قهوه‌ای بهترین رنگ برای کت اسپورت است، شاید نظر برخی دیگر از کارشناسان روی رنگ آبی باشد اما اکر رنگ قهوه‌ای را برای کت اسپورت امتحان کرده باشید خواهید با کارشناسان دسته اول موافق خواهید بود. البته منظور از قهوه‌ای، قهوه‌ای تیره نیست بلکه رنگ بژ، قهوه‌ای طلایی و رنگ‌های متوسط ساده و یا طرح‌دار ترکیبی از طیف‌های مختلف قهوه‌ای است. این کت‌های اسپورت را هم می‌توان در استایل رسمی با شلوار پشم و پیراهن رنگ روشن و کفش بروگ پوشید و هم آن را با شلوار جین آبی، بوت رسمی و تیشرت ترکیب کرد و استایلی راحتی ساخت

لباس رویی کلاسیک

در کنار این لباس‌های تطبیق پذیر روزمره و رسمی شما به لباسی هم نیاز دارید که روی لباس‌های دیگر پوشیده می‌شود تا شما ا در فصول سرد سال گرم نگه دارد. برای این که این لباس رویی شما هم تطبیق پذیر و هماهنگ باشد آن را در مدلی کلاسیک انتخاب کنید. بارانی، اورکت یا پالتوی مدل ارتشی یقه دوبل یا ساده که اندازه بدن شما باشد (با در نظر گرفتن لباس‌هایی که قرار است زیر آن بپوشید) بهترین انتخاب برای این کار است به شرطی که به اندازه کافی سبک باشد و بتوان آن را روی لباس‌های دیگر پوشید.

 

منبع: مجله قرمز

نظر بدهید