گل های آپارتمانی خوشبو
کافه دکوراسیون

گل های آپارتمانی خوشبو

2.38Kبازدید

گل های آپارتمانی خوشبو، همین ۸ تا بسه!

استفاده از گیاهان مختلف در فضای داخلی خانه مزایای بسیار دارد که همیشه هم در مورد آنها صحبت کرده ایم. در کنار زیبا کردن دکوراسیون خانه، انرژی بخشی فضا، تمیز کردن هوای خانه و جذب مواد آلاینده باید انتشار رایحه مطبوع را هم به لیست فواید گیاهان آپارتمانی اضافه کرد. به جای اینکه از خوشبوکننده های شیمیایی برای خوش عطر کردن فضای داخلی خانه استفاده کنید، می توانید گل های آپارتمانی خوشبو را در گوشه ای از خانه نگهداری کنید. برگ های سبز و گل های رنگین زیبای گیاهان، روح شما را تازه می کند و قادر است سطح استرس را هم کاهش دهد. این ۸ گیاه خوشبو را بشناسید:

گاردنیا Gardenia

گل های آپارتمانی خوشبو

گاردنیا یکی از بهترین گیاهان آپارتمانی است که به دلیل رایحه خوش اش مشهور است. برگهای سبز تیره، پرمی و براق و گل های سفیدی دارد که رایحه بسیار خوبی را در هوا پخش می کند. این گیاه دارای گونه های بسیار است و نگهداری شان در هر گونه با دیگری متفاوت است. گاردنیا نیاز به نور کافی و زیاد و رطوبت بالا دارد. خاک اسیدی و دمای حدود ۱۵ درجه سانتیگراد برای این گیاه مناسب است.

آبیاری: ۷-۵ روز یک‌ بار
دمای حدود ۱۵ درجه سانتیگراد
نور کامل غیر مستقیم
خاک مرطوب
تکثیر: قلمه ساقه

گل یاس Jasmine

گل های آپارتمانی خوشبو

عطر گل یاس برای بسیاری از ما یادآور دوران خوش کودکی است که در حیاط خانه و در کنار حوض آب چیده شده بود. یاس دارای برگ های ضخیم مرکب با شاخه بلند است و در کنار گل های سفید بسیار معطر با ۵ گلبرگ ظریف قرار دارد که رایحه شیرین و مطبوعی را در هوا پراکنده می کند. نور کافی و زیاد، رطویت بالا و هوای گرم موجب گل دهی یاس می شود. در فضای داخلی خانه گلدان یاس را در پشت پنجره قرار دهید.

آبیاری: ۱۰-۵ روز یک ‌بار
نور زیاد و غیر مستقیم
خاک مرطوب
اسپری آب در هوای خشک
تکثیر: قلمه ساقه چوبی، خوابانیدن شاخه، جدا کردن پاجوش

شمعدانی عطری Scented Geranium

گل های آپارتمانی خوشبو

شمعدانی دارای گونه و واریته های مختلفی است که برخی از آنها شمعدانی عطری است. زمانی که به برگ های شمعدانی و ساقه های آن دست بکشید، عطر به خصوصش را استشمام می کنید. این گیاه نگهداری نسبتا ساده ای دارد و فرم در آنها متنوع است. شمعدانی به نور کافی و زیاد، خاک با زهکش مناسب و دمای معتدل نیاز دارد.

آبیاری: دو بار در هفته
نور زیاد و کافی
تکثیر: قلمه

ارکیده Orchids

گل های آپارتمانی خوشبو

ارکیده را هم می توان از دسته گل های آپارتمانی خوشبو دانست. تنوع در این گیاه بسیار بالاست و رنگ و مدل های مختلفی از آن را می توانید در گلفروشی و گلخانه های مشاهده کنید. گل ارکیده به شکل نا‌منظم با گلبرگ های در اندازه و فرم مختلف است.

آبیاری: ۲ بار در هفته
نور غیرمستقیم کنار پنجره
تکثیر دشوار

نعناع Mint

گل های آپارتمانی خوشبو

بله درست گفتیم نعناع! این گیاه در دسته گیاهان گلدار وجود ندارد، ولی عطر خوشی که از برگ و ساقه گیاه متصاعد می شود، آن را در دسته گیاهان آپارتمانی با رایحه خوش قرار می دهد. نعناع یک گیاه چند ساله است و به عنوان سبزی خوراکی هم کشت می شود. نعناع به راحتی رشد می کند و در هر فضایی قابلیت زنده ماندن را دارد. البته نور کافی آن را فراموش نکنید. خاک گیاه باید مرطوب باشد.

آبیاری: هفته ای یکبار
نور کافی و زیاد
تکثیر: نشا، تقسیم ریشه

اسطوخودوس Lavender

گل های آپارتمانی خوشبو

این گیاه یکی از گل های آپارتمانی خوشبو است که مصارف گوناگونی دارد. ساقه اسطوخودوس چهار گوش و بلند بوده و گل خوشه ‌ای کرکدار آن به رنگ بنفش ‌و بسیار معطر است. عصاره اسطوخودوس در بسیاری از خوشبوکننده و عطرهای تجاری هم استفاده می شود. این گیاه را باید در قسمت گرم، پر نور و خشک خانه نگهداری کنید و آبیاری آن را در فواصل طولانی در نظر بگیرید. پشت پنجره نقطه مناسبی برای گیاه اسطوخودوس است.

آبیاری: هفته ‌ای یک تا ۲ بار
نور زیاد
تکثیر: کاشت بذر، قلمه ساقه، خوابانیدن هوایی

آویشن Thyme

گل های آپارتمانی خوشبو

آویشن یکی از گیاهان خوراکی است که دارای عطر بسیار خوبی هم هست. عطر آویشن، این گیاه چند ساله، می تواند خشم و استرس را در شما کاهش دهد. آویشن را می توانید به شکل ادویه و یا دمنوش هم مصرف کنید.

آبیاری: هفته ای یک تا دوبار
محیط خشک با نور کافی
تکثیر: کاشت بذر و تقسیم بوته

رزماری Rosemary

گل های آپارتمانی خوشبو

رزماری یکی از گیاهان خوشبو است که به عنوان ادویه هم در طبخ غذا مورد استفاده قرار می گیرد. برای اینکه عطر این گیاه چندساله را در فضای خانه خود احساس کنید، گلدان کوچکی را در آشپزخانه قرار دهید تا هم به عنوان سبزی خوراکی و هم خوشبوکننده کارآمد باشد.

آبیاری: هفته ای یک تا دوبار
مکان خنک با نور کافی
تکثیر: قلمه ساقه، خوابانیدن هوایی

منبع : چیدانه

نظر بدهید