طرز تهیه کوکی زنجبیلی
آموزش آشپزی

کوکی زنجبیلی ترک دار، طعمی شیرین و متعادل

1.06Kبازدید

کوکی زنجبیلی با بافت ترد و خوشمزه که از ملاس و پودر زنجبیل در کم‌تر از ۳۰ دقیقه در خانه تهیه می‌شود. طعم این کوکی شیرین و متعادل بوده که خیلی سریع و راحت می‌توانید پخت آن‌ها را تجربه نمایید. این کوکی‌های خیلی خوشمزه با یک فنجان گرم چای، قهوه یا شیر بسیار عالی هستند، اما از آن‌ها می‌توان برای یک پایه عالی بستنی استفاده کرد. به صورتی که بستنی را میان دو کوکی قرار داده و بصورت ساندویچ بستنی با کوکی زنجبیلی سرو نمایید (این یک ایده بسیار خوشمزه خواهد بود).

طرز تهیه کوکی زنجبیلی

سوالات رایج تهیه کوکی خانگی

چه جوری سطح کوکی ترد و ترک خورده می‌شود؟

۱-وجود تقریبا مقدار زیادی جوش شیرین با ملاس در این دستورغذا اجازه میدهد تا در جایی که رطوبت در خمیر آزاد می‌شود شکاف‌ها ایجاد شوند.

**این سبب ایجاد شکاف زیبا و بافت ترد در کوکی خواهد شد.

۲-در این رسپی مقدار شکر سفید از شکر قهوه‌ای بیش‌تر است، زیرا شکر سفید، سبب بیش‌تر پخش شدن کوکی و در نتیجه ایجاد ترک‌های بیش‌تر خواهد شد.

۳- مدت زمان پخت طولانی تر، یک بافت ترد را تضمین می‌کند.

**برای تهیه این رسپی از ادویه‌های تازه و باکیفیت مثل زنجبیل تازه رنده شده یا پودر زنجبیل استفاده کنید. همچنین از ملاس با غلظت بالا استفاده نکنید، زیرا سبب تلخ شدن کوکی خواهید شد.

نحوه نگهداری کوکی زنجبیلی

کوکی‌ها را پس از پخت، در ظرف در دار تا ۷ روز در دمای اتاق نگهداری کنید همچنین می‌توان آن‌ها را برای ۱ ماه در فریزر قرار دهید.

آیا می‌توان خمیر کوکی را فریز کرد؟

بله – کافیست توپ‌هایی از خمیر درست کرده روی ورقه پخت قرار داده برای ۱ ساعت در فریزر بگذارید. سپس آن‌ها را بیرون آورده (تا سفت شده و به یکدیگر نچسبند) در یک ظرف گذاشته و برای حداکثر دو هفته در فریزر نگهداری کنید.

** برای پخت: توپ‌های کوکی را از فریزر بیرون آورده، فر را با دمای ۳۲۵ درجه فارنهایت برای ۲۰ دقیقه گرم کنید. سپس کوکی‌ها را در فر بپزید (در این روش زمان پخت را چند دقیقه اضافه کنید).

طرز تهیه کوکی زنجبیلی

مواد مورد نیاز و طرز تهیه کوکی زنجبیلی

کره، در دمای اتاق (۱۷۰ گرم)
شکر، ۱ و ۱/۴ فنجان (۲۵۰ گرم)
شکر قهوه ای، ۱/۴ فنجان (۵۰ گرم)

ملاس، ۱/۳ فنجان (۱۱۳ گرم)

** در صورت غلیظ بودن ملاس مقدار را کاهش دهید تا کوکی تلخ نشود.

تخم مرغ بزرگ، ۱ عدد
نمک، ۱/۲ قاشق چایخوری
جوش شیرین، ۲ قاشق چایخوری
پودر زنجبیل، ۱، ۱/۲ قاشق چایخوری
پودر دارچین، ۱ قاشق چای خوری
پودر میخک، ۱/۴ قاشق چایخوری
پودر فلفل سیاه، ۱ قاشق چای خوری (اختیاری)
آرد همه منظوره، ۲/۴ فنجان (۲۸۶ گرم)

طرز تهیه کوکی زنجبیلی

طرز تهیه کوکی زنجبیلی ترک دار

فر را با دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت روشن کنید.

سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید.

در یک کاسه بزرگ، توسط همزن کره، ۳/۴ لیوان شکر سفید و شکر قهوه‌ای را برای ۲ دقیقه بزنید تا سبک و کرکی شود.

ملاس و تخم مرغ را اضافه کرده و با همزن برای ۱ دقیقه بزنید تا کاملا ترکیب شوند. سپس نمک، جوش شیرین، پودر زنجبیل، پودر دارچین، پودر میخک و آرد (که ۳ بار از قبل الک شده) را در ۳ مرحله اضافه کرده و با لیسک فولد کرده تا کاملا خمیر یکدست شود.

۱/۲ فنجان باقی مانده شکر را در یک کاسه کوچک بریزید. خمیر را با استفاده از قاشق غذاخوری بردارید و قبل از قرار دادن روی ورقه پخت، درون شکر بغلطانید.

خمیر‌های کوکی را با فاصله زیاد در کنار هم قرار دهید.

زمان پخت ۱۵ دقیقه یا تا زمانی که کوکی‌ها پخش شوند و سطح آن شکسته شود.

سپس را از فر خارج کرده، کنار گذاشته تا کمی خنک شود سپس روی قفسه سیمی بچنید تا کاملا خنک شود. در نهایت کوکی‌ها را در ظرف در بسته تا ۷ روز می‌توانید در دمای اتاق نگهداری کنید.

منبع:یامی شف

نظر بدهید