کفش قهوه‌ای یا کفش مشکی مردانه ؟
مدل لباس مردانه

کفش قهوه‌ای یا کفش مشکی مردانه ؟

2.65Kبازدید

کفش قهوه‌ای یا کفش مشکی ، کدام انتخاب بهتری برای کفش مردانه است؟

کفش‌های رسمی مردانه رنگبندی محدودی دارند و جز کفش قهوه‌ای و مشکی و چند رنگ دیگر مثل زرشکی و سرمه‌ای نمی‌توان مدل‌های دیگری در بین آن‌ها یافت. بین رنگ‌های محدود کفش رسمی مردانه رنگ‌های مشکی و قهوه‌ای پرکاربردترین و پرطرفدارترین نمونه‌ها هستند و در کمد لباس هر مرد شیک پوشی حداقل دو سه جفت از این کفش‌ها را می‌توان یافت. اما کدام یک از این دو رنگ به دیگری برتری دارد؟ کفش قهوه‌ای بهتر و تطبیق پذیرتر است یا کفش مشکی؟ پاسخ به این سوالات نیاز به یک بررسی دقیق دارد و در این مطلب ما به مقایسه کفش قهوه‌ای و کفش مشکی مردانه خواهیم پرداخت و به شما خواهیم گفت که کدام یک، گزینه بهترین برای شیک پوشی شما است.

رنگ کفش مردانه

گاهی پیش می‌آید که شما پول زیادی را برای خرید یک کفش رسمی می‌پردازید اما این کفش مدت‌ها بدون استفاده باقی می‌ماند. اگر از خود شما علت این مساله را بپرسیم احتمالا پاسخ این خواهد بود “این کفش به بقیه لباس‌های شما نمی‌آید و رنگ درستی ندارد.” اما چرا این اتفاق می‌افتد؟ کدام رنگ‌ها هستند که تطبیق پذیری خوبی دارند و انتخاب آن‌ها یک انتخاب درست و بدون خطا است؟ اگر رنگ مناسبی برای کفش رسمی خود انتخاب کنید دیگر مواردی مثل این پیش نخواهد آمد و هزینه‌های شما به هدر نخواهند رفت. پس اگر در انتخاب کفش قهوه‌ای یا مشکی دچار تردید هستید حتما این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

کفش قهوه‌ای رسمی‌تر است یا کفش مشکی؟

جای تردیدی وجود ندارد که رنگ مشکی رسمی‌ترین رنگ است و بین دو جفت کفش با مدل و استایل یکسان همیشه کفش مشکی از کفش قهوه‌ای رسمی‌تر است. در موقعیت‌های خاص مثل مراسم رسمی، عروسی‌ها و مهمانی‌های رسمی که پوشیدن رسمی‌ترین لباس ممکن ضروری است کفش مشکی گزینه مناسب‌تری است و اگر می‌خواهید یک دست کت و شلوار ذغالی برای این مراسم بپوشید تنها کفشی که با آن هماهنگ خواهد بود کفش مشکی است. قهوه‌ای هرگز نمی‌تواند به اندازه مشکی رسمی باشد اما از نظر تطبیق پذیری، برتری‌های نسبت به رنگ مشکی دارد چون وقتی شما کفش قهوه‌ای می‌پوشید انتخاب‌های بیشتری نسبت به رنگ مشکی دارید مثلا یک جفت کفش قهوه‌ای را می‌توان با طیف‌های رنگ‌های گرم پوشید اما رنگ مشکی این قابلیت را ندارد. در واقع رسمی بودن کفش قهوه‌ای بر حسب تیره و روشن بودن آن تغییر می‌کند و هرچه رنگ کفش روشن‌تر باشد غیررسمی‌تر تلقی می‌شود. پس یک جفت کفش بژ، غیررسمی است در حالی که یک جفت کفش قهوه‌ای متوسط هم می‌تواند در استایل رسمی مورد استفاده قرار بگیرد و هم استایل غیررسمی. بنابراین از نظر رسمی و غیررسمی بودن کفش‌های مشکی و قهوه‌ای نمی‌توان برتری خاصی برای هر یک در نظر گرفت و مزایا و معایب هر دو تقریبا در یک حد است.

رنگ کفش مردانه

کدام یک با لباس‌های موجود در کمد شما هماهنگی بیشتری دارد؟

هماهنگی رنگی در استایل مردانه اهمیت خاصی دارد و بسیاری از رنگ‌ها را نمی‌توان همراه با رنگ‌های دیگر پوشید مثلا ترکیب یک جفت کفش قهوه‌ای با کت و شلوار ذغالی ترکیب جالبی نخواهد بود پس اگر در کمد لباس‌های خود سه دست کت و شلوار ذغالی دارید احتمالا کفش قهوه‌ای گزینه مناسبی برای شما نخواهد بود. مثلا اگر کمد لباس‌های شما پر از لباس‌هایی در رنگ‌های سرد مثل توسی و ذغالی و مشکی است و یا چندین کمربند در رنگ‌های مشکی دارید باید به دنبال یک جفت کفش رسمی مشکی برای خودتان باشید چون با انتخاب رنگ قهوه‌ای برای کفش رسمی، در هماهنگی رنگی لباس‌ها دچار مشکل خواهید شد و کفش قهوه‌ای گران قیمت شما بدون استفاده باقی خواهد ماند. در مقابل، اگر کشش شما بیشتر به سمت رنگ‌های طیف آبی است مثلا چندین کت و شلوار سرمه‌ای و پیراهن آبی آسمانی در کمد لباس‌های خود دارید و یا رنگ‌های زیتونی و خانواده سبز در میان لباس‌های شما به کرات مشاهده می‌شود به معنای آن است که شما به رنگ‌های گرم کشش دارید (جالب است بدانید که در بخش کت و شلوار، رنگ آبی در خانواده رنگ‌های گرم قرار می‌گیرد) و در این شرایط کفش قهوه‌ای گزینه بسیار مناسب‌تر و هماهنگ‌تری برای شما است و فقط داشتن یک جفت کفش مشکی کاملا رسمی برای موقعیت‌های خاص برای شما کافی خواهد بود.

رنگ کفش مردانه

کفش قهوه‌ای روزمره‌تر است یا کفش مشکی؟

همان طور که گفتیم کفش‌های مشکی رسمی‌تر از کفش‌های قهوه ای هستند و همین مساله از تطبیق پذیر بودن آن‌ها می‌کاهد و مانع از این می‌شود که بتوان یک جفت کفش مشکی را به عنوان کفش روزمره پوشید. احتمالا خودتان هم متوجه شده‌اید که پوشیدن کفش مشکی رسمی همراه با شلوار جین، حتی نوع تیره و راسته شلوار جین ظاهر جالبی ندارد و این کار اصلا توصیه نمی‌شود. اما قهوه‌ای شرایط متفاوتی دارد و با انتخاب کفش قهوه‌ای گزینه‌های پیش روی شما گسترده‌تر می‌شود. مثلا شما می‌توانید یک جفت کفش دورنگ قهوه‌ای را هم با کت و شلوار اداری خود بپوشید و هم با شلوار تک و پیراهن رسمی و یک ژاکت اسپورت. البته ممکن است ترکیب کفش قهوه‌ای تیره با شلوار جین چندان جالب نباشد اما اگر طیف قهوه‌ای آن کمی روشن‌تر باشد با شلوار جین هم می‌توان آن را پوشید. علاوه بر این یک جفت کفش قهوه‌ای روشن با کت اسپورت و نیمه رسمی نیز ترکیب زیبایی خواهد داشت و از این نظر به طور قطع می‌توان گفت که کفش قهوه‌ای گزینه‌ای تطبیق پذیرتر نسبت به کفش مشکی است و شما با انتخاب این رنگ کفش محدودیت کمتری در انتخاب استایل لباس‌های خود خواهید داشت.

رنگ کفش مردانه

کدام یک تنوع استایل بیشتری دارد؟

همان طور که دیدید با انتخاب کفش مشکی، گزینه‌های پیش روی شما در انتخاب لباس کمتر شده و بیشتر به سمت لباس‌های رسمی محدود می‌شود. اما چرا؟ همان طور که در مورد اول دیدید، رنگ مشکی رسمی‌ترین رنگ است و به همین دلیل است که در دسته کفش‌های رسمی مثل انواع کفش آکسفورد و کفش‌های یکپارچه، رنگ مشکی پرفروش‌ترین و غالب‌ترین رنگ است. البته در میان بوت‌های مردانه نیز می‌توان کفش‌های زیبا و تطبیق پذیری در رنگ مشکی پیدا کرد مثل بوت‌های چلسی و بوت‌های بلند بنددار مدل ارتشی. اما وقتی این رنگ را با رنگ قهوه‌ای مقایسه کنیم خواهیم دید که مدل‌های کفش مشکی بسیار محدودتر از مدل‌های کفش قهوه‌ای است. قهوه‌ای به دلیل غیررسمی بودن و داشتن طیف رنگی گسترده در مدل‌های مختلفی قابل استفاده است. از کفش کالج گرفته تا کفش‌های بنددار و هر مدل دیگری که فکر کنید در طیف‌های مختلف رنگ قهوه‌ای، زیبا و تطبیق پذیر خواهند بود. اما آقایانی هستند که به رنگ قهوه‌ای علاقه ندارند و ترجیح می‌دهند کفش مشکی را به عنوان کفش اصلی خود انتخاب کنند. این کار هیچ اشکالی ندارد اما شما به یک جایگزین هم نیاز خواهید داشت و اگر نمی‌خواهید سراغ قهوه‌ای بروید رنگ‌های زرشکی و خرمایی را به شما توصیه می‌کنیم.

رنگ کفش مردانه

کفش قهوه‌ای نیاز به نگهداری بیشتری دارد یا کفش مشکی؟

نگهداری از کفش‌های مشکی نسبت به کفش‌های قهوه‌ای تا حدی ساده‌تر است. اگرچه کفش‌های مشکی خیلی زود گرد و خاک و کثیفی را در خود نشان می‌دهند اما با یک برس کشیدن ساده و در صورت نیاز کمی واکس مشکی می‌توان آن را مثل روز اول تمیز کرد. اگر هر دو هفته یک بار هم از یک مرطوب کننده چرم استفاده کنید کفش شما تا چند سال همین طور نو و زیبا باقی خواهد ماند. اما در مورد کفش قهوه‌ای کار به همین سادگی نیست و مشکل زمانی مشخص می‌شود که شما نمی‌توانید یک واکس همرنگ با کفش خود پیدا کنید. قهوه‌ای طیف‌های متعددی دارد و به خصوص وقتی که رنگ آن روشن باشد پیدا کردن واکس مناسب کار ساده‌ای نیست و ممکن است واکس زدن رنگ کفش را تغییر دهد. توصیه می‌شود قبل از واکس زدن کفش قهوه‌ای، اول مقداری از آن را روی زبانه کفش تست کنید و اگر تغییری در رنگ مشاهده نشد تمام کفش را واکس بزنید. البته برخی تولید کننده‌های کفش، همراه با کفش‌های قهوه‌ای خود واکس همرنگ آن را هم ارائه می‌کنند.

رنگ کفش مردانه

با این پنج مورد مقایسه می‌توان دریافت که کفش قهوه‌ای مزیت و تطبیق پذیری بیشتری نسبت به کفش مشکی دارد و اگر می‌خواهید در انتخاب لباس‌های خود کمتر دچار مشکل شوید بهتر است سراغ رنگ قهوه‌ای بروید. البته این به معنای آن نیست که شما به هیچ کفش رسمی دیگری نیاز ندارید، هر مرد شیک پوشی حداقل باید یک جفت کفش مشکی رسمی در مجموعه خود داشته باشد و در کنار آن داشتن یک یا دو جفت کفش قهوه‌ای رسمی و نیمه رسمی می‌تواند مجموعه کفش‌های رسمی شما را کامل کند.

رنگ کفش مردانه

منبع : مجله قرمز

نظر بدهید