کسب درآمد به سبک سلبریتی ها
کافه خواندنی

کسب درآمد به سبک سلبریتی ها

1.5Kبازدید

بازیگران، ورزشکاران و موزیسین های مشهور درآمد هنگفتی دارند. گرچه بسیاری از آن ها ثروت فراوان خود را صرف تجملات و امور بی فایده می کنند، اما بعضی از آن ها هم هستند که هوشمندانه از درآمد خود برای سرمایه گذاری استفاده می کنند. آن ها اغلب در حوزه هایی سرمایه گذاری می کنند که با آن ها آشنایی دارند. مثلاً برد پیت، بازیگر مشهور هالیوودی، شرکت فیلمسازی Plan B را پایه گذاری کرد. دو فیلم «دوازده سال بردگی» (۱۲ Years a Slave) و «مهتاب» (Moonlight) که برنده ی جایزه ی اسکار شده اند، از ساخته های این شرکت فیلمسازی هستند. اما مواردی هم بوده که آن ها در کمپانی های غیر مرتبط سرمایه گذاری کرده اند و از شهرت و اعتبار خود برای رونق و پیشرفت آن کمپانی ها استفاده کرده اند. این سرمایه گذاری ها گاهی با شکست بزرگی رو به رو شده اند و گاهی هم موفقیت بزرگی در پی داشته اند. در ادامه با سلبریتی های آشنا خواهیم شد که از شغل دوم خود درآمدهای میلیونی دارند.

بیانسه

کسب درآمد به سبک سلبریتی ها

بیانسه یک برند لباس ورزشی به نام Ivypark دارد و علاوه بر آن، شرکت مدیریتی او دست کم ۱۵۰ هزار دلار در اپلیکیشن Sidestep سرمایه گذاری کرده است. این اپلیکیشن امکان خرید لباس ها و لوازم مخصوصی که برای کنسرت های خوانندگان و گروه های موسیقی تولید می شود را برای طرفداران فراهم می کند. ارزش این اپلیکیشن به ۱/۷ میلیون دلار رسید و در سال ۲۰۱۷ از قبل فروش اجناس خود ۲ میلیون دلار کسب درآمد کرد.

گوئینت پالترو

کسب درآمد به سبک سلبریتی ها

گوئینت پالترو، مؤسس و مدیر عامل کمپانی ای به نام Goop است. این کمپانی سایتی در حوزه ی سبک زندگی به همین نام دارد که در آن لباس، اکسسوری و محصولات آرایشی و بهداشتی هم به فروش می رسد. گرچه قیمت بسیار بالای اجناس و کالاهای این سایت همواره مورد انتقاد و تمسخر کاربران اینترنتی قرار گرفته، اما از قرار معلوم پالترو توانسته سرمایه گذاران را در مورد سودآوری و آینده ی کسب و کار خود متقاعد کند. سایت پالترو ابتدا در سال ۲۰۰۸ به شکل یک بولتن خبری شخصی شروع به کار کرد. سرمایه ی این کمپانی از آن زمان به ۲۰ میلیون دلار رسید.

البته معلوم نیست که سایت Goop هنوز هم سودآور هست یا نه. در سال ۲۰۱۴، اسناد فاش شده ای در رسانه ها منتشر شد که نشان می داد این کمپانی ۱/۲ میلیون دلار بدهی دارد. با این حال، از قرار معلوم این کسب و کار در بخش تجارت الکترونیک خود رشدی پیوسته اما یکنواخت دارد.

رابرت دنیرو

کسب درآمد به سبک سلبریتی ها

رابرت دنیرو با همکاری یک آشپز مشهور ژاپنی به نام نوبو ماتسوشیا، رستوران نوبو را تأسیس کرد. این رستوران ابتدا در نیویورک شروع به کار کرد و از آن زمان چندین شعبه ی دیگر آن در شهرهای بزرگ دنیا افتتاح شده است.

حالا نوبو نامی مشهور در عرصه ی بین المللی به شمار می رود و اخیراً یک کشتی تفریحی و هتلی در لاس وگاس را به مجموعه ی برند خود اضافه کرده است. برند نوبو در سال ۲۰۱۵، ۵۰۰ میلیون دلار ارزش داشت.

جسیکا آلبا

کسب درآمد به سبک سلبریتی ها

جسیکا آلبا از بنیان گذاران کمپانی ای به نام Honest است که محصولات مختلفی از جمله لوازم آرایشی، شوینده و غذای کودک دارد. ارزش این کمپانی تا سال ۲۰۱۵ به بیش از یک میلیارد دلار رسید.

این شرکت چند سال قبل متهم به انجام فعالیت های غیر صادقانه در حوزه ی بازاریابی و به همین دلیل درگیر مشکلات قانونی شده بود. با این حال، طبق شنیده ها، کمپانی Honest قصد ورود به بازار بورس را هم دارد.

جورج کلونی

کسب درآمد به سبک سلبریتی ها

جورج کلونی و رند گربر، همسر سیندی کرافورد، مدل و بازیگر آمریکایی، تصمیم گرفتند مواقعی که با یکدیگر به مکزیک سفر می کردند، برای خودشان تکیلای خانگی درست کنند.

تولیدات این دو دوست به هزار بشکه در سال رسید و کلونی و گربر که ابتدا مشروب تولیدی خود را فقط با دوستان شان تقسیم می کردند، تصمیم گرفتند شرکت مشروب سازی خود را تأسیس کنند. اینگونه بود که در سال ۲۰۱۳، برند مشروب سازی Casamigos Tequila پایه گذاری شد.

از قرار معلوم این برند توانسته به موفقیت برسد. تولیدات این کمپانی بازخوردهای خوبی دریافت کرده و کمپین های تبلیغاتی پر هزینه ای داشته است.

در سال ۲۰۱۷، کلونی و گربر، برند مشروب سازی خود را به مبلغ ۱ میلیارد دلار به یک شرکت بریتانیایی تولید لیکور به نام Diageo فروختند.

رایان رینولدز

کسب درآمد به سبک سلبریتی ها

ریان رنولدز هم مانند کلونی در صنعت مشروب سازی فعالیت دارد. در سال ۲۰۱۷، رینولدز یک شرکت مشروب سازی به نام Aviation Gin را خریداری کرد که یکی از بهترین برندهای تولید جین در دنیا به شمار می رود.

از قرار معلوم این برند فروش خوبی هم دارد. با این حال به طور دقیق معلوم نیست که این شرکت مشروب سازی چقدر برای رینولدز درآمد داشته است.

سرنا ویلیامز

کسب درآمد به سبک سلبریتی ها

سرنا ویلیامز، تنیسور مشهور، از قبل برد در مسابقات تنیس بیشتر از ۸۱ میلیون دلار کسب درآمد کرده است که بیشتر از هر تنیسور دیگری در تاریخ به شمار می رود. علاوه بر این، لاین لباس ویلیامز و سرمایه گذاری های متعددش در بخش های مختلف، میلیون ها دلار برای او درآمد داشته است.

سرنا و خواهر تنیسورش، ونوس، از سهام داران یک تیم فوتبال آمریکایی به نام The Miami Dolphins و شرکت Ultimate Fighting Championship هستند.

کیم کارداشیان

کسب درآمد به سبک سلبریتی ها

گرچه کیم کارداشیان را اغلب با بی استعداد خواندنش مورد تمسخر قرار می دهند اما او توانسته خود را به یک ماشین پولسازی تبدیل کند. کارداشیان یک اپلیکیشن بازی به نام Kim Kardashian: Hollywood دارد که بین سال های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ بیشتر از ۱۶۰ میلیون دلار کسب درآمد کرد. اپلیکیشن دیگر او به نام Kimoji در فهرست محبوب ترین اپلیکیشن های اپل قرار گرفت و درآمد زیادی را نصیب کارداشیان کرد.

کیم کارداشیان همچین یک کمپانی لوازم آرایشی به نام KKW Beauty دارد که بعد از شروع به کارش، ظرف چند ساعت تمام محصولات آن به فروش رفت. کارداشیان در سال ۲۰۱۵، کتابی به نام Selfish از سلفی های خودش منتشر کرد که بیشتر از ۱۲۵ هزار نسخه از آن با قیمت ۲۰ دلار به فروش رفت.

دیگر اعضای خانواده ی کارداشیان-جنر هم شیوه ی او را در کسب درآمد پیش گرفته اند. مثلاً کایلی جنر، خواهر کوچک تر کیم، یک برند بسیار موفق لوازم آرایشی دارد. علاوه بر این، مدتی پیش، طبق اعلام سایت فوربس، کایلی جنر به عنوان جوان ترین میلیاردر خودساخته ی دنیا شناخته شد.

ریحانا

کسب درآمد به سبک سلبریتی ها

ریحانا، خواننده ی محبوب، در سال ۲۰۱۷ لاین تولید لوازم آرایش خود را با نام Fenty Beauty راه اندازی کرد که به خاطر تنوع رنگی فراوان محصولاتش مورد تحسین قرار گرفت. این کمپانی ظرف ۷ ماهه ی ابتدایی فعالیتش، ۷۲ میلیون دلار کسب درآمد کرد.

منبع : تابناک باتو

نظر بدهید