کروکت سیب‌زمینی پنیری
آموزش آشپزی

کروکت سیب‌زمینی پنیری

1.48Kبازدید

کروکت سیب زمینی یک شام ساده و در عین حال خوشمزه است. کروکت سیب زمینی از انواع کروکت‌های پر طرفدار است که در ادامه طرز تهیه پنیری آن را می‌بینید.

مواد لازم برای۶ نفر

سیب زمینی ۲ عدد
تخم مرغ ۲ عدد
پنیر پیتزا ۳ قاشق غذا خوری
پودر سوخاری ۱ لیوان
آرد ۱ لیوان
پودر آویشن نصف قاشق چای خوری
نمک وفلفل به میزان لازم
جعفری خرد شده به میزان لازم

کروکت سیب‌زمینی پنیری

طرز تهیه:

۱- ابتدا سیب زمینی ها را درون قابلمه آب ریخته تا آبپز شوند.

۲- پوست آنها را میگیریم و آنها را له میکنیم یا رنده می کنیم و بعد از آن پنیر پیتزا پودر، آویشن، نمک، فلفل را به سیب‌زمینی اضافه کرده، همگی مواد را مخلوط کرده تا کاملا یکدست شود.

۳- از موادمان کمی بر میداریم و به فرم (کروکت) در میاوریم اگر مواد به دستمان چسبید دستمان را کمی نم‌دار میکنیم.کروکت‌ها را روی کاغذ روغنی قرار دهید سپس درون فریزر قرار دهید تا سفت شود.

۴- تخم مرغ را درون یک کاسه می شکنیم و با نمک هم میزنیم تا زرده و سفیده با هم مخلوط شوند، بعد کروکت ها را اول درون تخم مرغ ها می غلطانیم و بعد داخل آرد قرار میدهیم دوباره داخل تخم مرغ میزنیم و در پودر سوخاری می غلطانیم این مقدار تقریبا 12 عدد کروکت به شما میدهد.

۵- در ظرفی مقداری روغن بریزید تا داغ شود و کروکت را در آن قرار دهید تا جایی که روغن روی کروکت ها قرار بگیرد تا طلایی رنگ شود.

۶- پس از آن که سرخ شد کروکت ها را درون یک آبکش قرار دهید تا روغن اضافی آنها گرفته شود. بعد از آن داخل ظرف مناسب گذاشته و با جعفری تزیین کرده و سرو کنید.

منبع:وب گردی

نظر بدهید