کاهش فضای تخت در اتاق خواب کوچک
کافه دکوراسیون

کاهش فضای تخت در اتاق خواب کوچک

3.5Kبازدید

3 ایده منحصر به فرد و جالب برای کاهش فضای تخت در اتاق خواب های کوچک

یکی از مسائلی که بخصوص در خانه های کوچک بیشتر دیده می شود چیدمان درست وسایل منزل به گونه ای است که هم از نظر زیبایی و هم از نظر میزان فضای مورد استفاده بهینه و جذاب به نظر برسد.

تختخواب از وسایل ضروری اما جاگیر است که قسمت عمده ای از فضای اتاق خواب را اشغال می کند و هرچه اندازه آن بزرگ تر باشد جای کمتری برای سایر اقلام از جمله مبلمان یا کمد باقی خواهد ماند. ناگفته نماند استفاده از تخت های سنتی همه فضای بالا و پایین خود را به هدر می دهند.

اگر شما نیز فضای کوچکی در اتاق خواب در اختیار دارید که می خواهید حداکثر وسایل ضروری خود را در کنار تخت جای دهید در ادامه مقاله با ما همراه شوید تا با 3 ایده های خلاقانه در این زمینه آشنا شویم.

ایده اول

تخت خواب های کشویی یکی از ایده های عالی برای اتاق خواب های کوچک هستند، تصویر زیر یک تختخواب کامل به همراه یک تخت کشویی را نشان می دهد که زیر تخت اصلی قرار گرفته و برای زمانی که نیاز است دو نفر از اتاق خواب مشترک استفاده کنند مناسب می باشد.

کاهش فضای تخت در اتاق خواب کوچک کاهش فضای تخت در اتاق خواب کوچک

ایده دوم

همانطور که قبلا اشاره کردیم یکی از معایب تخت این است که هم فضای زیر و هم بالای آن را هدر می دهد اما طراحی زیر باعث شده به شیوه جالب از فضای زیر تخت حداکثر استفاده شود.

کاهش فضای تخت در اتاق خواب کوچک

تخت روی یک کمد کوچک کشو دار قرار گرفته و به اندازه معقول از زمین فاصله گرفته است.

نمونه های دیگر را در تصاویر زیر مشاهده میکنید .

کاهش فضای تخت در اتاق خواب کوچک  کاهش فضای تخت در اتاق خواب کوچک کاهش فضای تخت در اتاق خواب کوچک

ایده سوم

اگر به تازگی قصد ساخت خانه دارید اما با وجود خانواده پرجمعیت بودجه محدودی نیز در اختیار دارد، حتما طراحی شیک و منحصر به فرد این اتاق خواب را در نظر بگیرید. این اتاق خواب به شیوه جالب برای سه کودک طراحی شده و از تختخواب دو طبقه و یک تخت در کنار برای صرفه جویی در فضا استفاده شده است.

کاهش فضای تخت در اتاق خواب کوچک

نمونه های دیگر :

کاهش فضای تخت در اتاق خواب کوچک کاهش فضای تخت در اتاق خواب کوچک کاهش فضای تخت در اتاق خواب کوچک

برای حفظ امنیت می توان از نرده استفاده کرده و استفاده از پنجره و پلکان از آپشن های جالب این فضای خواب ها می باشد.

 

منبع : درکو

نظر بدهید