کانسیلر چیست ؟ 6
کافه زیبایی

کانسیلر چیست ؟

3.02Kبازدید

کانسیلر چیست و چه کاربردی دارد؟

کانسیلر چیست ؟

کانسیلرها در واقع کرم پودرهای فشرده روشن و رنگی هستند؛ که شما می توانید آنها را قبل یا بعد از کرم پودر استفاده کنید. البته بعضی ها می گویند بهتر است بعد از کرم پودر زدن استفاده شود.

کانسیلر چیست ؟

این کانسیلرها به‌ صورت های مختلفی وجود دارند؛ یکی به صورت Stick یا ماتیکی که استفاده از آن راحت تر است، حالت دیگر کرم مانند نیمه جامد و در نهایت کانسیلرهای مایع. کانسیلر معمولا باید یک درجه از رنگ کرم پودر استفاده شده، روشن تر باشد. اگر خیلی روشن تر از کرم پودر باشد، به جای پوشانندگی، لکه های تیره را بیشتر نشان خواهد داد.

فرق کانسیلر با اصلاح کننده‌

کانسیلر چیست ؟

اصلاح کننده های صورت (کورکتور) با پوشاننده ها (کانسیلر) فرق دارند. این اصلاح کننده‌ها معمولا دارای تن رنگ های مختلفی چون سبز، هلویی،‌ صورتی و… هستند و بیشتر زمانی استفاده می شوند که زیر چشم بیش از اندازه سیاه باشد؛ یا برای پوشاندن قرمزی ها و تورم به کار می روند. از این اصلاح کننده ها باید قبل از پوشاننده و کرم پودر استفاده کرد؛ تا به کرم پودر کمک کند پوست یک دست شود و دیگر تن رنگی اصلاح کننده خود را نشان ندهد.

جای زخم را با کانسیلر زرد بپوشانید

کانسیلر چیست ؟

پوشاننده های مختلفی در بازار وجود دارند؛ که هر کدام با توجه به مواد تشکیل‌‌ دهنده خود، دارای کارایی خاصی هستند. مثلا کانسیلری که برای پوشاندن سیاهی های زیر چشم است، اصلا مناسب پوشاندن جای زخم یا تاتو نیست و یا اصلا نمی تواند قرمزی ها را بپوشاند؛ چرا که کانسیلرهای زیر چشم، حالت کرمی شکل دارند و از رنگ پوست کمی روشن تر هستند. در نتیجه قرمزی های پوست را فقط روشن تر کرده و کاری می کنند که بیشتر جلوه کنند. برای پوشاندن جوش ها، جای زخم ها و تاتو، باید سراغ کانسیلرهایی بروید که تن زرد رنگ دارند و تقریبا هم رنگ پوست صورت هستند.
پوشاننده زیر چشم باید یک یا ۲ درجه روشن تر از رنگ کرم پودری باشد که استفاده می کنید. یک کانسیلر روشن با تن زرد، به راحتی می تواند رگ های آبی رنگ زیر چشم را بپوشاند و پوست این قسمت را یک دست جلوه دهد.

کانسیلر زیر چشم چه ویژگی هایی دارد؟

کانسیلر چیست ؟

یکی از مهم ترین بخش های هر آرایشی، به کار بردن پوشاننده زیر چشم است؛ چرا که کانسیلر از آن دست وسایلی است که اگر درست انتخاب شده و به طور صحیح استفاده شود، می تواند هم صورت را جوان تر نشان دهد و هم جلوه خاصی به آن ببخشد. کانسیلر زیر چشم باید یک یا ۲ درجه روشن تر از رنگ کرم پودری باشد که استفاده می کنید. از آنجا که پوست زیر چشم خیلی ظریف و نازک است رگ های آبی رنگ زیر آن به راحتی رنگ پوست این قسمت را کمی تغییر می دهد. یک کانسیلر روشن با تن زرد به خوبی می تواند رنگ آبی این رگ ها را بپوشاند و پوست این قسمت را یک دست جلوه دهد. البته برای پوست های خیلی روشن کانسیلر صدفی رنگ مناسب تر است. هستند کسانی که پوست زیر چشم آنها تنها به یک پوشش خیلی جزئی نیاز دارد؛ که به این افراد توصیه می کنیم سراغ کانسیلرهای استیکی بروند، یعنی کانسیلرهای جامد.

اگر سیاهی زیر چشم بیش از اندازه است

کانسیلر چیست ؟

اگر سیاهی ها و کبودی های زیر چشم بیش‌ از اندازه باشد، یک کانسیلر عادی نمی تواند کمک چندانی کند. در این مواقع توصیه می کنیم سراغ اصلاح کننده های هلویی رنگ و صورتی بروید؛ تا بتوانید رنگ های زیر چشم را کاملا بپوشانید و بعد سراغ یک کانسیلر با تن زرد بروید؛ تا بتوانید روی اصلاح کننده قبلی را بپوشانید و زیر چشم را روشن کنید. اما اگر پوست زیر چشم هایتان به شدت سبز یا بنفش است، نباید از کانسیلر عادی استفاده کنید.

برای افراد سبزه کانسیلر طلایی بسیار مناسب است. هنگام خرید آن را در اطراف دهان تست کنید.

کانسیلر چیست ؟

اگر پوست خیلی روشنی دارید، باید روشن ترین رنگ کانسیلر را انتخاب کنید. این تن رنگ برای هر پوستی مناسب است. این کانسیلرها لکه های تیره را محو می کند. اگر می خواهید تیرگی اطراف چشم خود را بپوشانید، از کانسیلر زرد استفاده کنید.

بسیاری از خانم ها لازم است برای زیر چشم از ۲ تا ۴ رنگ مختلف پوشاننده استفاده کنند. آنها باید این رنگ ها را با هم مخلوط کنند؛ تا بتوانند رنگی شبیه به پوست خود را در بیاورند. البته اول از همه باید از اصلاح‌ کننده (کورکتور) استفاده کنند و بعد پوشاننده.

 

منبع : سلام بانو

نظر بدهید