چگونگی رسیدن به سبک بوهمیان
کافه دکوراسیون

چگونگی رسیدن به سبک بوهمیان

2.45Kبازدید

سبک بوهمیان یا بوهمی و روش طراحی آن

سبک بوهمیان برای بسیاری شناخته شده است. اگرچه ممکن است آزادی جریان در انتخاب دکوراسیون داخلی را شامل شود و با سبک الکتیک همراه شود! ولی سبک بوهمیان بیشتر از این است. کلمه “بوهمیان (Bohemian)” از کلمه فرانسوی “کولی (gypsy)” می آید و آن را برای کسانی که زندگی غیرمتعارف (معمولا هنری) دارند، اعمال می کند.

سبک بوهمیان در دکوراسیون سبک بوهمیان در دکوراسیون

کسی یا چیزی که دارای سبک بوهمیان است، معمولا تصویری از مسافران، هیپی ها، هنرمندان، کولی ها و دیگر “روحیه های آزاد” را برمی گرداند. به این معنی که این سبک تنوع شخصیتی خودشان را می رساند.

سبک بوهمیان در دکوراسیون سبک بوهمیان در دکوراسیون

اگر از ساختار و نظم لذت می برید، ممکن است بخواهید این شیوه را کنار بگذارید و ادامه مطلب را نخوانید. اما اگر ذاتا بیان آزاد، جلوه های غیرمتعارف و مجموعه های رنگارنگ مجذوبتان می کند، پس حتما بخوانید … این مطلب قطعا چیزی است که می تواند سبک شخصی و زیبایی شناختی شما را متبلور کند.

سبک بوهمیان در دکوراسیون

صحبت از زیبایی شناختی منحصر به فرد شد! اجازه دهید با این یکی شروع کنیم: لایه های رنگارنگ، به عنوان پرده در این اتاق خواب سبک بوهمیان به کار رفته است.

میز و صندلی سبک بوهمیان

نکته سبک بوهمیان: ترکیب قدیم و جدید با رها کردن بی پروایی. اگر چه جوهر بوهمی یک نسخه الهام بخش از “عدم مداخله” است! یا به عبارت دیگر، “اجازه دهیم آنگونه که می شود، باشد”، این سبک از مزیت کنار هم گذاشتن آیتم های قدیمی با مدرن تر سود می برد. به عنوان مثال، یک میز براق و ساده، می تواند یک رومیزی ریشه دار با تاثیری عالی را نگه دارد. صندلی چرخان چند لایه، می تواند با یک پارچه بافت حصیری قدیمی، جفت شود. یا، “فضای سفید” مدرن می تواند پس زمینه ای عالی برای اشیاء دکوری دیگر در بوهمی ایجاد کند.

سبک بوهمی

نکته سبک بوهمی: کل فضا را پر کنید. با توجه به تنوع و تفاوت رنگ و شکل، اشیای مورد علاقه خود را انتخاب کنید و از آنها برای پر کردن هر نقطه بصری و فیزیکی در فضا استفاده کنید. فکر خودتان را باز کنید و در مورد هر ایده ای به عنوان یک کتاب باز برای شما به منظور پر کردن، فکر کنید.

زندگی بوهمی

از فکر هنری، کتاب ها، مبلمان، پارچه ها، کوسن ها، مجسمه ها، گیاهان، لامپ ها و یا هر چیز دیگری که باعث می شود قلب شما آواز آزادی خود را سر بدهد، استفاده کنید. به یاد داشته باشید، شما در حال تلاش برای ایجاد یک فضای راحتِ پر از زندگی و یک حس خوب سفری یا فردی هستید.

بوهمیان و دست سازها سبک بوهمیان در دکوراسیون

نکته سبک بوهمیان: مصنوعات را بپذیرید. همانطور که تمامی سبک خود را بر حس شخصی خاص خود متمرکز کرده اید، اقلام دست ساز، مولفه های بی عیبی هستند. در حقیقت هیچ دو آیتم دست ساز یکسان نیستند. این که آیا دست سازها به صورت یک پارچه، یک فرش بافته شده (تصویر بالا)، یک مجسمه یا یک نقاشی رنگ روغن روی دیوار باشد، مهم نیست. نکته مهم این است که احساس شخصی، جایگزین تمامی مفاهیم اولیه برای بایدها و نبایدهای دکوراسیون می شود.

اتاق خواب بوهمیان

کمتر کمتر و بیشتر بیشتر است. به نظر می رسد که اگر تا جای ممکن یک فضای کاملا شخصی سر هم شود، سبک بوهمیان حس چهره به چهره را می پروراند. این به معنای حسی سرشار از زندگی است. یک طراحی داخلی که بوهمی را در بر می گیرد، باید شلوغ باشد. تقریبا هرج و مرج و در عین حال دلگرم کننده و شاد برای سپری کردن زندگی. دیوارها را با آیتم های مورد علاقه خود بپوشانید؛ سطوح را با پارچه و رنگ پر کنید؛ و لایه به لایه به آن بیافزایید.

سبک بوهمیان در دکوراسیون سبک بوهمیان در دکوراسیون

به نورپردازی توجه کنید. نور ملایم، محیطی خاص و آرام ایجاد می کند. این موضوع عنصری کلیدی است که بهترین چهره گنجینه های شما را در فضا، نشان می دهد. گزینه های روشنایی که در کنار حس آرامش قرار می گیرند، کنتراست بسیار عالی را در کنار شلوغی که در همه جای دیگر فضای آزاد بوهمیان است، فراهم می کند.

انتخاب سبک شخصی

فضای خود را ایجاد کنید. همانطور که بدون شک در حال حاضر متوجه شده اید، منحصر به فرد بودن چیزی است که سبک بوهمیان را سبکی خواستنی و جذاب، برای انتخاب می کند. به هیچ وجه لازم نیست سبک یا زندگی خود را تغییر دهید؛ تا فضایی از بوهمیان را بپذیرید.

خلاقیت در بوهمی

خلاقیت خود را در استفاده از مبلمان خود داشته باشید. تصویری از همه رنگ های غنی و زنده را به ارمغان بیاورید و هر گونه الگویی را که دوست دارید، برجسته کنید. با عکس های خانوادگی و یا مکان های تفریحی مورد علاقه خود، پر کنید. در فضای بوهمی لازم نیست که زندگی یا علایق خود را تغییر دهید. این سبک خودش همه را در بر می گیرد.

قواعد بوهمیان

در نهایت، اگر بخواهید تمام قواعد سبک بوهمیان را در ذهن نگه دارید، به یاد داشته باشید: قانونی وجود ندارد. شما مطمئنا می توانید در سبک بوهمیان بدرخشید. اما زمانی که به راه هایی که باعث شادی شما می شود، تغییر جهت دهید.

منبع: تزئین

نظر بدهید