چگونه رنگ مناسب برای کابینت آشپزخانه خود انتخاب کنیم؟
کافه دکوراسیون

چگونه رنگ مناسب برای کابینت آشپزخانه خود انتخاب کنیم؟

1.06Kبازدید

این مطلب، یک راهنمای کاربردی برای انتخاب مجموعه رنگ مناسب بازسازی آشپزخانه تان می باشد که شامل تمام انواع رنگ های خنثی، کاغذ دیواری و غیره می باشد.

ظاهر آشپزخانه شما، نشان دهنده ظاهرکل خانه است. آشپزخانه جایی است که خانواده و دوستان دور هم جمع می شوند و وعده غذایی می خورند، و می توانید در این قسمت از خانه توانایی های دکوراتوری خود را نشان دهید.

3

انتخاب مجموعه رنگ مناسب، ساده به نظر می رسد اما در واقع از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که می تواند هزینه را به طور قابل توجهی افزایش یا کاهش دهد. چه بخواهید کل دکوراسیون را تغییر دهید یا چند تغییر کوچک انجام دهید، در هر صورت اطمینان حاصل کنید بازسازی که انجام می دهید بهترین ظاهر را داشته و تا سال ها همینطور باقی بماند.

قبل از این که ترکیب رنگ های دیگر را در نظر بگیرید، ابتدا شش رنگ زیر را بررسی نمایید.

رنگ های خنثی انتخاب کنید.

رنگ های خنثی ماندگار هستند، پس ابتدا با انتخاب رنگ های خنثی مورد علاقه خود، رنگ پایه را تعیین کنید. برای مثال، یک رنگ سفید یا برنزه روی دیوار با فضا یک دست شده و جلوی درخشش دیگر رنگ های موجود در آشپزخانه را نمی گیرد. وسیله های بزرگ نیز باید رنگ های خنثی داشته باشند تا با دیگر عناصر مطابقت داشته باشند.

رنگ های برجسته را برای وسیله ها، اطراف پنجره و دستگیره ها باقی بگذارید. برای مثال، اگر به سبز زیتونی علاقه دارید، می توانید به جای استفاده در کابینت، برای کوسن های مبل از آن استفاده کنید.

به تصویر بزرگ تر نگاه کنید.

آشپزخانه چطور با دیگر فضای دکور شما ارتباط دارد؟ اگر برنامه دارید آشپزخانه ای فاقد درب داشته باشید، برای مثال ممکن است آشپزخانه و اتاق نشیمن تان در یک فضا قرار گیرند. اگر اتاق نشیمن تان طراحی مدرن دارد، یک آشپزخانه قدیمی با آن هماهنگ نخواهد بود.

چگونه رنگ مناسب برای کابینت آشپزخانه خود انتخاب کنیم؟

قبل از انتخاب رنگ و مواد مورد استفاده در آشپزخانه، یک قدم به عقب برداشته و ظاهر کلی خانه خود را برانداز کنید. با انتخاب یک رنگ مناسب فضا را به هم ربط دهید و سعی نکنید سایه های آشپزخانه و اتاق نشیمن را کاملا با هم هماهنگ کنید. نگاه کردن به تصویر بزرگتر کمک می کند متوجه شوید تغییر مدل آشپزخانه در چه حالتی مناسب تر خواهد بود.

نور را در نظر بگیرید.

چقدر نور از طریق پنجره یا نورپردازی مصنوعی در آشپزخانه راه پیدا می کند؟ اگر آشپزخانه تان به طور طبیعی تاریک است، پس از انتخاب رنگ های تیره خودداری کنید و رنگ های روشن را در نظر بگیرید.

از طرف دیگر، اگر نور آشپزخانه تان زیاد است، انتخاب رنگ های تیره باعث می شود زیبایی به آن افزوده شود.

بین کابینت های روشن و تیره یکی را انتخاب کنید.

کابینت آشپزخانه توجهات را به خود جلب می کند، چرا که بخش بزرگی از فضا را به خود اختصاص می دهد. در هنگام انتخاب مجموعه رنگ مورد نظر، انتخاب کابینت های تیره یا روشن بخش بزرگی از معادله است.

عموما، آشپزخانه های کوچک به کابینت های با رنگ روشن مانند سفید یا خاکستری روشن نیاز دارند، چرا که این رنگ ها فضا را بازتر نشان می دهند. به طور مشابه، آشپزخانه های بزرگ با طرح رنگ تیره راحت تر به نظر می رسند. اما شما باید اجازه دهید علاقه تان راهنمای شما باشد. کابینت های تیره ظاهر شیک و براقی دارند و احتمال لک شدن و کثیف شدن آنها بسیار کم می باشد.

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید می‌تونید در قدم اول می‌توانید هزینه ساخت کابینت را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال کابینت کار در تهران باشید می‌توانید درخواست ساخت کابینت ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

زمانی که بین رنگ های تیره و روشن انتخاب خود را کردید، طیف رنگ ها و وسیله هی مختلف می تواند ظاهری خاص برایتان فراهم نماید. به یاد داشته باشید که ممکن است در سال های آینده رنگ کف یا رنگ پیشخوان های خود را تغییر دهید، اما کابینت هی خوب تا 50 سال باقی می ماند.

چگونه رنگ مناسب برای کابینت آشپزخانه خود انتخاب کنیم؟

پیشخوان ها را به رنگ خنثی انتخاب کنید.

برخی از انواع پیشخوان ها در طی سالها محبوب باقی مانده اند، مانند پیشخوان های گرانیتی و کوارتزی. اگر تجربه حضور در یک آشپزخانه مربوط به سال 1960 یا 1970 را داشتید، پس می دانید چرا انتخاب پیشخوان رنگ شده انتخاب خوبی نیست. پیشخوان های به رنگ خردلی می تواندند زیبا به نظر برسند، اما با گذشت زمانی کوتاه قدیمی به نظر خواهند رسید.

در عوض، رنگ های خنثی را انتخاب کنید که به آشپزخانه تان زیبایی می بخشند. یک قانون سرانگشتی می گوید، که بین رنگ های تیره و روشن در تناوب باشید. بنابراین، اگر کابینت تیره انتخاب کرده اید، پس پیشخوان روشن انتخاب نمایید. اگر بخواهید رنگ پس زمینه، یا وسیله های آشپزخانه را تغییر دهید، رنگ های سفید، سیاه و قهوه ای با سرنگ های مختلف زیادی هماهنگ می شوند.

رنگ مورد نظر را با پس زمینه هماهنگ کنید.

پس زمینه آشپزخانه با داشتن رنگ های مختلف، به خوبی  میتواند با وسیله های آشپزخانه تان هماهنگ شود. اگر رنگی را انتخاب کنید که امروز به آن علاقه دارید اما چند سال بعد از آن متنفر می شوید، نگران نباشید تغییر رنگ پس زمینه کار آسانی است.

بسیاری از خانه داران تغییر رنگ پس زمینه را به عنوان کاری خلاقانه شخصا انجام می دهند. این ظاهری عالی است که اجازه می دهد آشپزخانه تان هر از چندگاهی، با تغییر رنگ تازه شود.

مجموعه رنگ مناسب برای تمام آشپزخانه ها.

هیچ راه درستی برای رنگ آمیزی آشپزخانه وجود ندارد، اما راهنمایی های مختلف کمکتان می کنند که در مسیر درست قدم بردارید. چه بخواهید به فضای خود ظاهری جدید دهید، یا آن را برای فروش خانه نوسازی کنید، کمی تحقیق در زمینه طراحی کمک بزرگی برایتان خواهد بود.

بیشتر فروشگاه ها و مراکز خانگی طراحانی دارند که به افراد کمک خواهند کرد. اگر مطمئن نیستید چه رنگی برای آشپزخانه تان بهترین انتخاب است، از فردی حرفه ای سوال کنید. تمام عوامل بالا، نظرات افراد حرفه ای را در نظر بگیرید و مجموعه رنگی را که با فضای خانه تان هماهنگ است را انتخاب نمایید.

نظر بدهید