چهار عضو آسیب پذیر در روند پیری 2
کافه سلامت

چهار عضو آسیب پذیر در روند پیری

1.8Kبازدید

از اولین نشونه های بالارفتن سن سفید شدن موهاست. اما فراموش نکنید که با بالارفتن سن تغییرات در بدن انسان به قدری سریع خواهد بود که دور از تصور و غیر قابل کنترله. لوازم آرایشی و بهداشتی که در بازار با عناوین ضد پیری موجود هستند در واقع نوعی تسکین به حساب میان و کاملا برطرف کننده نیستند. پس بهتره از سنین پایین تر با داشتن تغذیه ی سالم و فعالیت های ورزشی مناسب این روند رو کنترل کرده و کمی به تاخیر بیندازید. معمولا اکثر افراد سعی میکنند پوست صورت و گردن خودشون رو از پیری، چروک و افتادگی حفظ کنند، اما از 4 عضو بدن که بیشتر در معرض پیری قرار دارند غافلند. با خوندن این مطلب با این 4 عضو بدن آشنا بشین.

چهار عضو آسیب پذیر در روند پیری

دست ها آسیب پذیرتر اند

پوست دست ها به مراتب آسیب پذیرتر از پوست صورت هستن زیرا برای شستن ظرف ها و لباس ها ساعت ها در تماس با آب هستند یا برای پخت و پز در معرض حرارت قرار میگیرند. با هر ماده و سطحی در تماسن و همه ی این اتفاقات در کنار هم باعث میشه تا دست هایی پیر و چروکیده با پوستی زبر و خشن داشته باشین. همیشه به یاد داشته باشید که اول از همه دستانتون رو با دقت بشورید و چند بار در طول روز اونها رو مرطوب کنید. بهتره از مرطوب کننده های طبیعی برای این کار استفاده کنید و برای انجام امور روزانه دستکش بپوشید.

مراقب پاهاتون باشید

فشار وارده به پاها بسیار بیشتر از دست هاست. پوست پا با گذشت سن و راه رفتن نازک شده و چربی خودش رو از دست میده و باعث میشه تا پوستی زمخت و خشن داشته باشین. زنان مستعد ابتلا به میخچه و پینه ی روی پا هستند و باید مراقبت بیشتری از پاها داشته باشند. بهتره که پاها را نیز مرطوب کرده و در فصل تابستان اگر از صندل استفاده میکنید برای پوست پا هم از کرم ضد آفتاب استفاده کنید تا اشعه ی ماورا بنفش باعث تسریع در روند پیری نشه.

لبها سریع تر آسیب میبینند

آیا تا به حال به تغییرات لب در گذر سن و سال توجه کردین؟ نوجوانان دارای لب هایی خوش فرم و پر هستند که دلیل اصلی اون بالا بودن میزان کلاژن و اسید هیالورونیک در بدنه. با افزایش تدریجی سن میزان کلاژن در بدن کاهش پیدا میکنه و این باعث میشه تا لب فرم خودش رو از دست بده. برای جلوگیری از این امر همیشه بدنتون رو هیدراته نگه دارین و از روغن های طبیعی مثل روغن نارگیل و وغن بادام شیرین برای حفظ پری لب خودتون استفاده کنید.

پوست سر زودتر پیر میشه

آیا میدونستین که پوست سر 12 برابر زودتر از پوست سایر قسمت های بدن پیر میشه؟ و این موضوعی بسیار نگران کننده و هشداری جدی برای افراده. با رسیدن به سن بزرگسالی به متخصص مو مراجعه کرده و از او بخواهید تا پوست سرتان را سمزدایی کند. با اینکار آسیب به موها کمتر شده و ریزش مو و سفید شدن موها هم تا حدی کنترل میشه. با ریزش مو و کم شدن حجم مو پیری پوست سر شدت پیدا میکنه. با استفاده از شامپوهای مناسب رطوبت پوست سرتان را حفظ کنید. ماساژ منظم، سمزدایی و استفاده از مکمل های خوراکی و موضعی میتونه کمی روند پیری رو به تاخیر بندازه.

همه ی ما مفهوم نادرستی از پیری در ذهن داریم. وقتی توی عکساتون و با آرایش جوان و جذاب به نظر میاین به این معنی نیست که پیر نشدین بلکه با بالا رفتن حتی یک سال از سنتون از لحاظ فنی شما پیرتر شده اید. منتظر ظاهر شدن دسته ی موهای سفید نمونین و از حالا برای داشتن پوست و مویی زیبا تلاش کنید.

 

منبع : 2نفره

نظر بدهید