ایده چیدمان اتاق خواب
کافه دکوراسیون

چند ایده چیدمان اتاق خواب برای طرفداران سبک سنتی

1.7Kبازدید

در دنیای دیزاین و دکوراسیون، واژه «سنتی» به معنای سبکی است که به طور کلی به گذشته تعلق دارد؛ اما خسته کننده، قدیمی و از مد افتاده نیست. در دکوراسیون سبک سنتی، فضای اتاق ها با اشیای عتیقه پر نمی شود! سبک سنتی، کلاسیک است و در آن از تقارن، تعادل و پالت رنگی غنی استفاده می شود. راحتی و صمیمیت از نکات مهم دکوراسیون سبک سنتی است. اگر طرفدار سبک سنتی هستی و قصد داری دکوراسیون اتاق خوابت را کمی تغییر دهی، پیشنهاد می کنیم در این مقاله همراه ما باشی و چند ایده برای چیدمان اتاق خواب به سبک سنتی را بررسی کنی:

از طرح های گیاهی و گیاهان طبیعی در فضای اتاق خواب استفاده کن:

همانطور که گفتم سبک سنتی به معنای خسته کننده بودن نیست! راحت و آزاد باش و از انواع رنگ ها، طرح ها، نقاشی ها و کاغذدیواری های طرح دار در فضای اتاق خواب استفاده کن. در اتاقت گیاهان طبیعی و تازه یا گل های رنگارنگ و خوشبو قرار بده و فضا را لطیف تر کن. قرار دادن یک گلدان گل خوش رنگ و بو در کنار تخت خواب، چنان تو را سرحال می کند که دوست داری صبح ها زودتر از خواب بیدار شوی و فضای اتاق خوابت را مرتب تر کنی.

ایده چیدمان اتاق خواب

برای استفاده از رنگ ها هراس نداشته باش:

یک سوءتفاهم رایج در مورد سبک سنتی وجود دارد و آن این که در این استایل باید حتماً از رنگ های خنثی یا تیره استفاده کرد؛ در حالی که رنگ های شاد و جلوه گر به فضا روحیه می دهند و نشان دهنده سلیقه شخصی هر فرد در چیدمان خانه هستند. به همین دلیل فضا را صمیمی تر و دوست داشتنی تر می کنند. ساده ترین راهکار برای استفاده از طرح ها و رنگ های جلوه گر در دکوراسیون اتاق خواب، پرده ها و سرویس روتختی رنگی است. البته که می توانی مبلمان اتاق را هم رنگی انتخاب کنی یا برای کاغذ دیواری رنگ های شاد در نظر بگیری. طرح های متفاوت مثل طرح گورخری هم به فضا رنگ و جلوه متفاوتی می دهند.

otagh-khab-sonati (2)

سلیقه شخصی ات را نمایان کن:

یک قانون جالب در دکوراسیون داخلی وجود دارد که می گوید یک اتاق زیبا و دلنشین، نشان دهنده سلیقه شخصی صاحب آن است! اگر اجازه دهی سلیقه و سبک منحصر به فرد تو در اتاق خواب نمایان شود، حس بهتری داری، راحت تر زندگی می کنی و بهتر می خوابی! رنگ ها، طرح ها، بافت ها و اشیاء به فضا جلوه می دهند و آن را تعریف می کنند. این اتاق به تو متعلق است بنابراین اجازه بده روحیه تو آن را چیدمان کند.

ایده چیدمان اتاق خواب

سبک سنتی را لوکس و شیک کن:

تقارن و تناسب و به کارگیری ویژگی های کلاسیک در دکوراسیون سبک سنتی، ظاهری طبیعی، شیک و منحصر به فرد را به وجود می آورد که غنی به نظر می رسد. حتی اگر برای این چیدمان این فضا هزینه چندانی نکرده باشی، به نظر می رسد همه چیز گران قیمت است. دکوراسیون سبک کلاسیک هیچ وقت از مد نمی افتد و امکان اشتباه در آن بسیار کم است. در این اتاق خواب دور تخت با پرده های دراپه پوشانده شده که به فضا جلوه جالبی داده است.

otagh-khab-sonati (4)

منبع : منودلیار

نظر بدهید