آشپزخانه با رنگ سبز
کافه دکوراسیون

چند ایده‌ خلاقانه برای طراحی دکوراسیون سبز آشپزخانه

2.14Kبازدید

اگر از طرفداران و علاقه‌مندان رنگ سبز هستید و دوست دارید از این رنگ برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه خود استفاده کنید، باید بدانید که این رنگ فضایی گرم و رنگین را در آشپزخانه ایجاد می کند. رنگ سبز القا کننده حس آرامش است و در عین حال می‌تواند بسیار انرژی بخش باشد. داشتن یک آشپزخانه با رنگ سبز منعکس کننده روح طبیعت در منزلتان است. در ادامه چند ایده جالب و خلاقانه برای داشتن یک آشپزخانه سبز رنگ را به شما ارائه می‌کنیم. با ما همراه باشید.

ترکیب کابینت به رنگ سبز با دیگر رنگ‌ها در آشپزخانه

وجود کابینت در آشپزخانه ای با رنگ سبز روشن بسیار دلنشین و آرامش بخش می شود، اما این در صورتی است که این رنگ را همانند آنچه که در دکوراسیون خانه با رنگ سبز نیز دیدیم، با دیگر رنگ های روشن و تیره ترکیب کنیم. مثلا در عکس زیر وجود دیوار آجر نما به رنگ قهوه‌ای روشن و کرم با ترکیب اجاق گاز به رنگ سیاه فضای آرامش بخش و زیبایی را در این آشپزخانه با رنگ سبز ایجاد کرده است. استفاده از ترکیب رنگ درست و صحیح، نقش بسزایی در نما و زیبایی آشپزخانه شما دارد.

آشپزخانه با رنگ سبز

آشپزخانه با رنگ سبز زیتونی

ترکیب رنگ سبز زیتونی درها، قاب پنجره ها و کابینت ها با دیوارهای سفید هارمونی زیبا و جذابی را در آشپزخانه ایجاد میکند و نمایانگر احساس صلح و آرامش است.

آشپزخانه با رنگ سبز

استفاده از رنگ سبز با تناژهای متفاوت در آشپزخانه

می‌توانید از انواع رنگ سبز برای آشپزخانه خود استفاده کنید. بهتر است با رنگ‌ها بازی کنید و انواع رنگ سبز را در کنار هم قرار دهید تا جلوه‌ای مختص به خود را بوجود آورید. استفاده از ترکیب رنگ سبز تیره و روشن برای آشپزخانه گزینه زیبا و جذابی است و به آشپزخانه شما بعد می دهد.

آشپزخانه با رنگ سبز

کاغذ دیواری با طرح سبز رنگ

با به کاربردن کاغذ دیواری با طرح سبز رنگ، می‌توانید طبیعت را به آشپزخانه خانه خود ببرید. وجود چنین کاغذ دیواری‌ای در آشپزخانه، آشپزی را لذت بخش‌تر می‌کند. فراموش نکنید که در انتخاب کاغذ دیواری سبز رنگ برای آشپزخانه خود حتما طرحی را انتخاب کنید که ترکیبی از رنگ سبز و رنگ روشنی مانند سفید است.

آشپزخانه با رنگ سبز

استفاده از جزیره سبز رنگ

وجود یک جزیره نسبتا بزرگ و زیبا به رنگ سبز می‌ تواند روح زندگی را در آشپزخانه شما به ارمغان بیاورد. همچنین می توانید از لوازم تزئینی سبز رنگ برای ایجاد هارمونی استفاده کنید. سعی کنید در قسمت‌های دیگری از آشپزخانه خود نیز از رنگ سبز مشابه استفاده کنید؛ این کار همانگی جالب و زیبایی در آشپزخانه ایجاد می‌کند.

آشپزخانه با رنگ سبز

ایجاد فضای سبز در آشپزخانه

آشپزی در فضایی با رنگ سبز می‌تواند تجربه دلنشینی باشد. اما شاید همه ما امکان طراحی مجدد دکوراسیون آشپزخانه خود و حتی تعویض کابینت و یا تغییر رنگ دیوارها را نداشته باشیم. باید به شما بگوییم که لازم نیست هزینه زیادی صرف داشتن یک آشپزخانه با رنگ سبز کنید. برای اینکار می‌توانید هنگام خرید لوازم داخلی آشپزخانه خود، لوازمی را خریداری کنید که سبز رنگ هستند؛ مثلا صندلی‌ها و یا حتی خود میز ناهار خوری. از دیگر کارهایی که می‌توانید در این راستا انجام دهید، استفاده از لوازم تزئینی و دیوار کوب‌های سبز رنگ است. در ضمن می‌توانید از برچسب‌هایی با رنگ سبز نیز استفاده کنید؛ به راحتی می‌توانید این برچسب‌ها را از بازار تهیه کنید و بر روی قسمت‌های خاصی مثل انواع کابینت‌ها در آشپزخانه، هود و یا حتی یخچال بچسبانید.

آشپزخانه با رنگ سبز

از گلدان‌های طبیعی استفاده کنید

همه ما عاشق گل‌ها هستیم و وجود گل در طراحی دکوراسیون منزل برای ما بسیار مهم است. در واقع با استفاده از گل در منزل طبیعت را به خانه‌هایمان می‌آوریم. به همین ترتیب وجود گلدان‌های طبیعی در آشپزخانه، یعنی قلب خانه، می‌تواند بسیار آرامش بخش و دلنشین باشد. در صورتی که آشپزخانه شما نورگیر نیست می‌توانید از گل‌هایی استفاده کنید که بدون نور خورشید پژمرده نمی‌شوند و در این راستا می‌توانید با نزدیک‌ترین گل فروشی به منزل خود مشورت کنید. اما در صورتی که خوش شانس هستید و آشپزخانه‌تان نورگیر است و در طول روز نور قابل توجهی به داخل آشپزخانه‌تان می‌تابد از این فرصت نهایت استفاده را ببرید و از بین زیباترین گل‌های آپارتمانی، از هر نوع گلی که دوست دارید استفاده کنید. به علاوه می‌توانید از گل‌هایی استفاده کنید که به شما محصولات ارگانیک خودتان را می‌دهند؛ مثلا گلدان فلفل یا آویشن. فراموش نکنید که با استفاده از گلدان‌های رنگین، مخصوصا سبز رنگ، می‌توانید زیبایی آشپزخانه خود را دو چندان کنید.

آشپزخانه با رنگ سبز

دیگر رنگ‌های جیغ و پر انرژی را در کنار رنگ سبز قرار دهید

افزودن رنگ‌های پر جنب و جوش و پر انرژی به طرح رنگ‌های آشپزخانه این امکان را فراهم می‌کند تا سایه‌ها و رنگ‌های دیگر مانند این سبز طوسی در عکس زیر به زیبایی بدرخشد و منعکس شود. پس می‌توانید رنگ‌های گرم و جیغی مانند قرمز، نارنجی و زرد و یا از این قبیل رنگ‌ها را در کنار رنگ سبز استفاده کنید تا آشپزخانه‌تان جلوه‌ای زیبا به خود بگیرد.

آشپزخانه با رنگ سبز

استفاده از چوب و یا رنگ چوب در ترکیب با رنگ سبز

با ترکیب کردن دکوراسیون چوبی با کابینت سبز رنگ می‌توانید طبیعت را به آشپزخانه خود ببرید. این ترکیب احساس بودن در طبیعت را به بیننده القا می‌کند. توجه کنید که استفاده از چوب در بین ایده‌های آشپزخانه‌ها ایده‌ای منسوخ شده و یا قدیمی به حساب نمی‌آید.

آشپزخانه با رنگ سبز

رنگ سبز نشانه خوشبختی و سلامتی و زندگی است و حس آرامش را به بیننده القا می‌کند. علیرغم زیبایی فوق العاده این رنگ، کمتر کسی از آن برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه خود استفاده می‌کند. باید گفت که سبز یکی از مناسب‌ترین رنگ‌ها برای آشپزخانه است و استفاده از آن تنها به کمی جسارت و سلیقه نیاز دارد.

منبع : توکامگ

نظر بدهید