مدل های ایرانی
کافه خواندنی

چقدر با مدل های ایرانی آشنایی داری؟

2.11Kبازدید

حرفه مدلینگ در بیشتر کشور های جهان یک حرفه رسمی و شناخته شده محسوب می شود. این حرفه همچنین، در بین به ویژه جوانان بسیار پر طرفدار و محبوب است و بسیاری جوانان دوست دارند وارد این حرفه به ظاهر مرفه، شیک، راحت و پر درآمد شوند.
ولی فعالان این حرفه در سراسر جهان نظری متفاوت نسبت به آن دارند و متأسفانه حرفه مدلینگ در کشور ایران به عنوان یک حرفه رسمی شناخته نمی شود که همین مورد موجبات سوء استفاده برخی سودجویان را فراهم می آورد.
بسیاری از جوانان فکر می کنند که صرف داشتن ظاهر و چهره ای متناسب و زیبا، برای ورود به مدلینگ کافی است در حالی که واقعیت چیز دیگری است.
به همین دلیل در این مقاله می خواهم در مورد مدل های ایرانی و حرفه مدلینگ در کشورمان صحبت کنیم پس با ما تا پایان این مقاله همراه باش.

تبدیل به ستاره و به قول معروف سلبریتی شدن، رویای بسیاری از دختران و پسران جوان است؛ اینکه در مرکز توجه ها باشی، در تبلیغات برند های مختلف شرکت کنی، از زندگی لذت ببری، به راحتی کسب درآمد کرده و بدرخشی.
بله! این جنبه زیبای زندگی سوپر مدل های مشهور جهانی است که البته قرار نیست شامل حال تمام کسانی شود که وارد این حرفه می شوند ولی در کمال تاسف جنبه نازیبای این حرفه مدلینگ شامل حال تمام کسانی می شود که حتی رویای ورود به این حرفه را در سر خود می پرورانند که انجام عمل های جراحی مختلف زیبایی و پیروی از رژیم های سفت و سخت لاغری دو مورد از متداول ترین آن ها به شمار می رود.

با اینکه حرفه مدلینگ در کشور های پیشرفته جهان در صدد است که یک سری از کلیشه های ذهنی را که در باور مردم از مدل ها شکل گرفته است بشکند که استفاده از مدل های اورسایز (سایز بزرگ)، چهره های طبیعی و بدون عمل های زیبایی و همچنین مدل هایی با رنگ پوست های غیر سفید، از دستاورد های قابل احترام و تحسین مدلینگ مدرن به شمار می رود.
ولی متأسفانه در ایران هنوز هم شاهد آرایش های اغراق شده، استفاده های از لنز های رنگی و انجام انواع گوناگون عمل های جراحی زیبایی بر روی چهره و تن افرادی هستیم که به خود لقب مدل را داده اند.
به همه این موارد می توانی تنها با گذشتی کوتاه در صفحه جستجو های تصویری موتور جستجوی گوگل یا صفحه های اینستاگرام، ژست های مصنوعی و گریم ها و آرایش های غلیظ و البته تکراری را نیز اضافه کنی که موجب شده بسیاری از مدل های ایرانی از نظر چهره و استایل بدون هیچ گونه خلاقیتی، به کپی های شبیه به هم بدل شوند.

همه موارد بالا گویا این است که مدلینگ در کشور ما برای پیشرفت و نزدیک شدن به استاندارد های تعریف شده این حرفه، نیاز به سازماندهی و نظارت دقیق تر و حرفه ای تری دارد که به صورت اصولی تر به پرورش و آموزش مدل ها به صورت رسمی و مطابق با هنجار ها و اصول اخلاقی ایران بپردازند تا روزی برسد که این حرفه به عنوان یک حرفه رسمی در کشور شناخته شود.

در ادامه می خواهم زندگینامه و نحو ورود چند تن از مدل های ایرانی شناخته شده و معروف را به حرفه مدلینگ را با شما در میان بگذاریم پس در ادامه با ما همراه باشید.

الهام عرب

الهام عرب مدل ایرانی ۳۰ ساله (متولد سال ۱۳۶۸ خورشیدی در تهران) به شمار می رود که فارغ التحصیل کارشناسی رشته حقوق است.
الهام در واقع از عرب های مصری تبار به حساب می آید.

مدل های ایرانی

بسیاری مشهوریت خانم عرب را به حضور جنجالی اش در برنامه ماه عسل به مجری گری احسان علیخانی در سال ۱۳۹۳ خورشیدی ربط می دهند. پخش این قسمت از برنامه ماه عسل، اولین تجربه پرداختن به حرفه مدلینگ در ایران آن هم در شبکه های رسمی صدا و سیما به شمار می رود که حواشی زیادی به همراه داشت.
در این برنامه زنده الهام عرب به عنوان مدل لباس عروس حضور یافت و در مورد حرفه مدلینگ در ایران برای بازدید کنندگان برنامه توضیح داد.

مدل های ایرانی

الهام عرب علاوه بر حرفه مدلینگ، یک بوتیک در یکی از پاساژ های خیابان هفت حوض تهران دارد که لباس ها را با برند الهام عرب ارائه می دهد. البته خانم عرب، خود نیز در صفحه اینستاگرام خود به تبلیغ لباس های این بوتیک می پردازند. او بیش از 18 هزار فالوور در پیچ حرفه ای خود دارد.

مدل های ایرانی

الهام هم اکنون ساکن دبی در امارات متحده عربی است و حرفه مدلینگ را جدی تر دنبال می کند. او یک بار ازدواج کرده و جدا شده است. حاصل ازدواج الهام عرب و همسرش یک دختر است که با مادرش زندگی می کند.

نهال سلطانی

نهال سلطانی ۲۹ ساله، متولد ۱۰ مرداد ۱۳۶۸ خورشیدی در تهران است. او به عنوان مدل و عکاس فعالیت در شهر اتاوا، ایالت آنتاریو کشور کانادا فعالیت می کند.
نهال فارغ التحصیل کارشناسی رشته گرافیک است و فعالیت های حرفه ای خود را به عنوان آرایشگر و عکاس شروع کرد چرا که در هنرستان رشته عکاسی خوانده است.
او دو خواهر بزرگ تر از خود به نام های نادیا و نازنین دارد.

مدل های ایرانی

نهال بدون تحصیلات حرفه ای وارد زمینه نقاشی نیز شده است و به کمک استاد های دانشگاهی خود چند نمایشگاه نقاشی نیز برگزار کرده است.
در ضمن دو کتاب در حیطه روان شناسی را هم تصویر سازی کرد.
جالب است بدانی نهال از ۱۴ سالگی وارد حرفه مدلینگ شده بود ولی نه به صورت رسمی و حرفه ای اما با این وجود به دلیل انتشار عکس هایش در شبکه اجتماعی اینستاگرام و روی جلد مجله های ایرانی شناخته شده و مشهور شد.

مدل های ایرانی

نهال سلطانی پس از پایان تحصیلات دانشگاهی خود به کشور کانادا رفت. در آن جا عکاسی حرفه ای تر یاد گرفت و اولین درآمد هایی که کسب کرد در زمینه عکاسی بود آن هم در حیطه عکاسی مدلینگ و پرتره.
پس از آن به سراغ آرایشگری رفت و دوره های آن را در یکی از کالج های خصوصی کانادا به نام فول میکاپ گذراند سپس مدت زیادی را به فعالیت به عنوان آرایشگر در سالن های زیبایی کانادا گذراند.

نهال در آخر به سراغ دیگر علاقه مندی خود رفته و آن هم خوانندگی است. او با یادگیری ساز و کلاس های سولفژ شروع کرده و می گوید دوست دارد در موسیقی و خوانندگی حسابی موفق شده و به یک چهره شناخته شده در آن تبدیل شود.
در ضمن خانم سلطانی تا کنون در چند موزیک ویدئو از خواننده های رپ و پاپ ایرانی بازی کرده است.
او در سال ۲۰۱۲ میلادی (۱۳۹۱ خورشیدی) اولین آلبوم موسیقی خود به نام “Whose Like Me” را منتشر کرده و از دیگر آهنگ های او می توان به “Cold Weather” اشاره کرد.

مدل های ایرانی

نهال سلطانی در یکی از مصاحبه های خود گفته بوده که عاشق شهرت است و این علاقه را مانند بسیاری دیگر انکار نمی کند؛ دوست دارد به قدری معروف و شناخته شده شود که همه او را بشناسند و بخواهند با او عکس بگیرند.

نهال به ورزش های شنا و ایروبیک علاقه زیادی دارد.

آرش مهاجری

آرش مهاجری ۳۳ ساله متولد ۲۳ تیر ماه سال ۱۳۶۵ خورشیدی در تهران است که به عنوان یکی از قدیمی ترین مدل های ایرانی شناخته می شود که از اوایل جوانی وارد حرفه مدلینگ شده است.
او خود در مصاحبه ای در مورد نحو ورودش به حرفه مدلینگ می گوید که به طور کاملاً اتفاقی وارد دنیای مدلینگ شده است و برای ورود به این دنیا از قبل برنامه ریزی نکرده بود.
جالب است بدانی آرش مهاجری را از کلاس های کنکور کشف کردند و وارد حرفه تبلیغات و مدلینگ کردند. او در این مورد می گوید که مدیر آموزشگاهی که برای کلاس های کنکور به آن مراجعه کرده بود، بار ها او را دیده بود و به آرش پیشنهاد داده بود که وارد حرفه مدلینگ شود و به عنوان مدل تبلیغاتی فعالیت کند. مدیر آموزشگاه آقای مهاجری را به یکی از دوستانش که در این زمینه کار می کرده، معرفی می کند.

مدل های ایرانی

آرش مهاجری به عنوان یک مدل مرد ایرانی همیشه تلاش کرده که به صورت حرفه ای عمل کرده و قوانین و اصول حرفه مدلینگ را فرا گرفته و همواره رعایت کند.
همان طور که پیش تر نیز گفتم بسیاری فکر می کنند که مدلینگ بسیار راحت است و برخی حتی آن یک کار یا حرفه در نظر نمی گیرند در حالی که از نظر آرش، بر موفق بودن در حرفه مدلینگ لازم است که در چندین زمینه مختلف تبحر داشته باشی که یکی از مهم ترین آن ها روان شناسی است.
در ضمن یک سری از جژئیات و به قول معروف ریزه کاری ها است که لازم است رعایت شود مانند نوع راه رفتن، توالی حرکت های دست و پا، نوع نگاه کردن، نوع چرخیدن سر و حتی در بعضی موارد نوع صحبت کردن. شاید با خودت بگویی یک مدل که صحبت نمی کند؟ بله اما رفتار حرفه ای یک مدل باید به شکلی باشد که وقتی در یک جلسه یا جمعی حضور داشت و می خواست حرف بزند، حتی حرف زدنش هم حرفه ای باشد، نه اینکه وقتی شروع به صحبت می کند بقیه تعجب کنند یا اصلاً باورشان نشود که این شخص همان مدل شناخته شده است.

آقای مهاجری را اکثراً از روی تبلیغات و بنر های برند ایرانی ماکسیم، برند پوشاک آقایان، می شناسند.

مدل های ایرانی

آرش مهاجری در سریال احضار در نقش امیر همسر پروا که نقش آن را نازنین کیوانی، همسر او، بازی می کرد، ایفاء نقش کرده‌ است.
آرش و نازنین در سن های بسیار کم و زمانی که حدودا ۲۰ ساله بودند با هم ازدواج کردند. نازنین زمان ازدواج ۲۰ ساله و آرش ۲۲ ساله بود. حاصل این ازدواج دختری ۷ ساله است.

او راز جذابیت خود به عنوان یک مدل مرد ایرانی را ورزش و تغذیه سالم می داند و در این باره می گوید که هیچ وقت سمت سیگار و قلیان نرفته و نمی رود، همیشه در حال ورزش کردن است، در برنامه غذایی روزانه خود بیشتر سبزیجات و میوه مصرف می کند و بسیار مراقب وزن خود و حفظ تناسب اندامش است.
نازنین کیوانی، همسر آرش مهاجری، یکی از اصلی ترین سختی های زندگی با یک مدل را حساسیت زیاد او نسبت به تغذیه می داند و در این باره می گوید همسرش، آرش، نسبت به مواد غذایی که استفاده می‌کند بسیار حساس است همین هم باعث شده تا هر سه نفر آن ها بدنی کاملاً سالم داشته باشند. تحت تاثیر مهاجری، نازنین و دخترشان هم ورزش می کنند و این ورزش کردن مداوم روی روحیه و سبک زندگی همه اعضاء این خانواده اثرات مثبت گذاشته است.

آرش مهاجری و نازنین کیوانی، هر دو، از فعالان حقوق حیوانات هستند و در صفحه اینستاگرام شخصی خود نیز تبلیغات زیادی برای مراقبت از حیوانات و به رسمیت شناختن زیستگاه آن ها انجام می دهند.

مدل های ایرانی

درست برعکس آقای مهاجری که از حرفه مدلینگ وارد دنیای بازیگری شده است، بسیاری از بازیگر های شناخته شده و محبوب سینمای ایران نیز در کنار حرفه اصلی خود یعنی هنرپیشگی وارد دنیای مدلینگ شده اند که از میان آن ها می توان به تبلیغات خانم لیلا حاتمی برای برند درسا، برند ایرانی محصولات چرمی، آقای بهرام رادان و خانم بهنوش طباطبایی برای برند نوین چرم، برند ایرانی محصولات چرمی و تبلیغات گوناگون محمد رضا گلزار اشاره کرد.
البته ورود به دنیای مدلینگ صرفاً مختص به سوپر استار ها و بازیگران مشهور و شناخته شده نیست بلکه ورزشکار های پیشکسوت و محبوبی مانند علی دایی، کریم باقری و مهدی مهدوی کیا نیز بار ها برای تبلیغات برند های گوناگون به عنوان مدل انتخاب شده اند.

منبع : منودلیار

نظر بدهید