چالش های زنان بلند قد 2
کافه خواندنی

چالش های زنان بلند قد

2.29Kبازدید

به عنوان یک زن بلند قد باید بگویم بلند قد بودن واقعاً خوب است. شما به راحتی می توانید از بالای جمعیت ببینید، به سادگی به طبقات بالای کمد دسترسی داشته باشید. اما قد بلند بودن فقط شبیه یک مدل واقعی یا یک والیبالیست حرفه ای بودن نیست، بلکه به خاطر فقط چند سانتیمتر، زنان بلند قد با چالش های زیادی مواجه می شوند.

به این دلیل که شما هیچ وقت نمی توانید خود را به جای یک خانم بلند قد بگذارید، لازم است این مطلب را بخوانید تا بتوانید کمی با چالش هایی که هر خانم بلند قدی با آن رو به رو است، مواجه شده و کمی به حال آن ها دلسوزی کنید.

چالش های زنان بلند قد

برای زنان بلند قد، شلوارها و آستین ها به اندازه کافی بلند نیستند

خرید بدترین قسمت ماجرا است. وقتی قد شما از میانگین قد عموم خانم ها بلندتر باشد، نتیجه این می شود که لباس هایی که در بازار موجود است هم برای عموم خانم ها طراحی و دوخته شده اند. در این صورت مثلاً اکثر شلوار هایی که در بازار وجود دارند، قدشان برای شما کوتاه خواهد بود و راهی جز پوشیدن یک شلوار کوتاه برای شما باقی نخواهد ماند.

هرچند در ۱۰ سال اخیر اوضاع کمی بهتر شده و بعضی از برندها لباس هایی مخصوص زنان بلند قد تولید می کنند (مانند برند گپ) و حتی مغازه هایی هستند که فقط لباس هایی برای خانم های بلند قد دارند. اما تولید لباس های مخصوص بلند قدها محدود است و باید به صورت آنلاین سفارش داده شوند. تمام این موارد خرید را به یک چالش واقعی تبدیل می کنند که نتیجه آن خریدی فرسایشی خواهد بود که هیچگاه سایز دلخواه یافت نمی شود.

برای زنان بلند قد دامن ها، شلوارک ها و پیراهن ها خیلی کوتاه هستند

در کنار شلوار و آستین هایی که سایز مناسب ندارند، شلوارک ها، دامن ها و پیراهن ها در اکثر مواقع کوتاه هستند و گاهی کاملاً شبیه به یک لباس کودک به نظر می رسند. مجبور خواهید بود دامن هایی بخرید که تا سر زانو می رسند ولی آن ها هم اکثراً بالای زانوی شما قرار خواهند گرفت و در آخر هم پیراهنی که فکر می کردید سایز مناسبی داشته باشد، برای یک مهمانی رسمی مناسب نخواهد بود، چراکه به احتمال زیاد کوتاه تر از حد معمول است.

برای خانم های بلند قد، لباس های سرهمی یک کابوس واقعی هستند

بلند قد بودن به این معنا نیست که دست و پاهای شما بلندتر از دست و پاهای انسان های عادی است، بلکه به این معنا است که کل اندام شما بلندتر است. کل اندام شامل بالاتنه می شود و این یعنی پوشیدن لباس سرهمی جای سوال ندارد، چراکه به یک کابوس تبدیل می شود. لباس های سرهمیِ دیگر مانند لباس های باله، بادی و پیراهن های سرهمی هم از این قائده مستثنی نیستند.

علاوه بر این ها، پوشیدن لباس های مخصوص رقص و جوراب شلواری ها تقریباً غیرممکن خواهد بود، خصوصا برای خانم های بلند قد لاغر، چرا که آن ها باید سایز کوچک لباس ها را تهیه کنند؛ اما سایز کوچک این لباس ها برای قد آن ها مناسب نخواهد بود.

برای خانم های بلند قد، دوش حمام کوتاه است

وقتی شما به عنوان یک فرد بلند قد دوش می گیرید و دوش حمام را باز می کنید، آب دوش درست روی صورتتان می ریزد و این یعنی حس حمام رفتن شما لذت بخش نخواهد بود. به جای اینکه بتوانید خودتان را زیر دوش آب کش و قوس بدهید و مثل آنچه در تبلیغات تلویزیونی می بینید موهایتان را زیر دوش آب تکان بدهیدT شما باید خودتان را خم کنید و همیشه کنترل داشته باشید که سرتان به دوش آب نخورد. این اتفاق کاری سخت و دردناک خواهد بود.

برای خانم های بلند قد، سوالات غیرقابل اجتناب ورزشی بیشمار است

من ۳۵ ساله هستم. شاید آخرین باری که ورزش کرده ام در دوران دانشجویی ام بوده که مربوط به یک دهه پیش می شود. اما دو هفته پیش در یک سوپرمارکت مشغول خرید بودم که کسی پرسید: “آیا شما والیبالیست هستید؟”

این سوال به هیچ وجه بد و زننده نیست. حتی شاید به نظر خوب هم برسد. اما اگر جواب شما “نه” باشد یا بگویید “خیلی وقت است ورزش نکرده ام”، با قیافه ای متعجب رو به رو خواهید شد یا سوال بعدی این خواهد بود “پس حتماً بسکتبال بازی می کنید؟” و این سوال را با چنان حالت ناامیدی می پرسند که شما خودتان را ملزم احساس می کنید که جواب مثبت بدهید. چراکه این افراد در ذهن خود از خانم های قد بلند اشخاصی ورزشکار ساخته اند.

برای خانم های بلند قد، فرار از مکالمات تکراری دشوار است

البته وقتی قد بلندی دارید فقط سوال در مورد ورزش از شما نمی پرسند، بلکه سوالات و نظراتی در مورد قد شما هم وجود خواهد داشت. وقتی فرد جدیدی را ملاقات می کنید، یا حتی مکالمه کوتاهی با کسی در یک مغازه دارید، موضوع قد برای شروع صحبت چیزی کاملاً غیر قابل اجتناب خواهد بود.

برای خانم های بلند قد، جهان پر از مرد کوتاه قد است

مطمئناً خانم های بلند قدی که این مطلب را می خوانند از قد خودشان راضی هستند. آن ها با اعتماد به نفس هستند و نسبت به خودشان اطمینان دارند. خانم های بلند قد از اینکه بلندترین فرد در یک جمع باشند لذت می برند. اما بلند قد بودن در جهانی پر از مردانی که قدشان از شما کوتاه تر است، واقعاً وحشتناک خواهد بود. لازم است در اینجا خاطره ای از یک خانم قد بلند تعریف کنم که وقتی در جلسه ای کاری شرکت کرد، یکی از مردان حاضر در جلسه برای اینکه بتواند با او دست بدهد مجبور شد صندلی زیر پایش بگذارد.

در نهایت باید بگویم که یکی از مشکلات زنان بلند قد، انتخاب شغل هم خواهد بود. مثلاً من به خاطر قد بلند بودنم نتوانستم نقشی را که می توانستم به راحتی ایفا کنم، به دست بیاورم و این اولین باری نبود که به خاطر قدِ بلند از انجام کاری منع شدم.

خانم های بلند قد، فضای کمی برای نشستن در هواپیما دارند

اگر شما هم به عنوان یک فرد با قدی متوسط با من موافق هستید که صندلی هواپیما فضای مناسبی برای پاها ندارد، بهتر است فکر کنید این فضا چقدر برای کسی که پاهای بلندتری دارد، بدتر خواهد بود. یکی از دوستان بلند قد من چند سال پیش پروازی به اروپا داشت. او همیشه نظرش این است که شرکت های هواپیمایی ما را مانند ماهی ساردین در قوطی های بسته بندی شده حمل می کنند. او از تجربه پروازش می گوید و اینکه در تمام طول پرواز مجبور شده بود پاهایش را در راهرو بگذارد و دائما از کسی که در صندلی جلویش نشسته بود به خاطر اینکه نمی توانسته صندلیش را بخواباند عذرخواهی کند. لازم است از شما درخواست کنم در مسافرت با هواپیما با افراد بلند قد مهربان باشید. در صورتی که آن ها کنار پنجره ننشسته اند و شما کنار راهرو، جای خود را با آن ها عوض کنید و اگر در صندلی پشت سر شما نشسته اند سعی کنید صندلی خود را نخوابانید، چراکه ما واقعاً به همان چند سانتی متر فضای ایجاد شده هم نیاز داریم.

برای خانم های بلند قد، بستن مو در بالای سر ممنوع است

بستن مو بالای سر مسلماً چند سانتی متر به قد شما اضافه می کند. این موضوع شاید در ابتدا مهم به نظر نرسد، اما وقتی همین چند سانتی متر مشکلاتی برایتان ایجاد کند، خواهید دید که موضوع مهمی خواهد بود. مثلاً زمانی که می خواهم رانندگی کنم نمی توانم موهایم را در بالای سرم ببندم، چرا که سرم به سقف برخورد می کند و موهایم به هم می ریزد و اگر ماشین سان روف داشته باشد، مسلماً موهایم یک تا دوبار به سقف و اطراف آن گیر خواهد کرد.

برای خانم های بلند قد، کمر درد مزمن می شود

طبق تحقیقی که یک برند لباس مخصوص خانم های قد بلند انجام داده است، ۷۶ درصد از خانم های بلند قد از کمر درد رنج می برند. اما بر طبق تحقیقات غیرعلمیِ من  می توانم بگویم که این رقم ۱۰۰ درصد است. من به جرات می توانم بگویم که هیچ خانم بلند قدی را ندیده ام که کمردرد نداشته باشد و این به خاطر آن است که پاها و کمر افراد قد بلند مستعد جراحات بیشتر هستند و خانم های بلند قد بیشتر خم می شوند و پشت میزهایی می نشینند که مطابق با ساختار و ارگونومی بدنشان نیست و نتیجه اش مشابه خواهد بود: کمر دردهای ناگهانی و نگران کننده که واقعاً مصیبت هستند. من به عنوان یک روانشناس ورزشی به خانم های بلند قد پیشنهاد می کنم ورزش هایی که بر روی کمر و شانه ها تمرکز دارند را دست کم نگیرید.

برای خانم های بلند قد، میز و کانتر ها خیلی کوتاه هستند

فرقی نمی کند مرد باشید یا زن، وقتی قد بلندی داشته باشید شبیه یک غول در سرزمین آدم کوتوله ها خواهید بود. میزها، صندلی ها و کانترها همگی به صورت کاملاً ارگونومیک متناسب با قد عموم مردم طراحی شده اند. وقتی قد شما بلندتر از میانگین قد عموم افراد باشد، بدنتان مجبور است خودش را با سایز عموم افراد تطابق دهد و این کاملاً شرایط غیر راحتی خواهد بود. مطمئناً وقتی قد بلندی داشته باشید میز محل کارتان کاملاً غیر راحت خواهد بود، در این شرایط باید زانوهایتان را خم کنید و اگر  صندلی را کوتاه کنید، باعث درد گردن و بازو ها می شود. بدتر از همه اینکه در رستوران گویا بر روی صندلی بچه ها نشسته اید.

برای خانم های بلند قد، عکس دسته جمعی به مصیبت تبدیل می شود

وقتی شما یک سر و گردن از بقیه دوستانتان بلندتر باشید، عکس دسته جمعی تجربه ای افتضاح خواهد بود. شما خم می شوید، دولا می شوید، تکیه می دهید، زانو می زنید؛ اما هیچ کدام راه حل درست نخواهد بود. بهترین راه آن است که کمتر در عکس دیده شوید و این واقعاً ناراحت کننده است. در این جور عکس ها کاملا وصله ای ناجور به شمار می روید. هرچقدر هم خم شده باشید باز هم مثل برجی در کنار دوستانتان به نظر می رسید.

در نهایت باید بگویم که این موارد بخشی از زندگی روزانه هر خانم بلند قدی است. قد بلند بودن بخشی از هویت ما شده است. خانم های بلند قد همیشه از همه در مورد قدشان شنیده اند؛ به همین دلیل مکالماتی که درباره چیزهای دیگری غیر از قدشان باشد را ترجیح می دهند. با صحبت از مسائل دیگر، خود را از بقیه افراد که فکر می کنند صحبت درباره قد می تواند یخ مکالمه را بشکند، متمایز کنید. علاوه بر این ها، شرایط دشوار خانم های بلند قد در موقعیت های مختلف را در نظر بگیرید و کارهایی انجام دهید که کمی از شرایط سخت آن ها بکاهد.

 

منبع: بامیلو بلاگ

نظر بدهید