پلیور و ژاکت مردانه
مدل لباس مردانه

پلیور و ژاکت مردانه

2.1Kبازدید

انواع مدل ژاکت مردانه از الیاف و در استایل‌های متفاوتی طراحی و تولید می‌شوند. اگر قصد خرید یکی از آن‌ها را دارید و در انتخاب یک پلیور پشمی، نخی، کشمیر یا یک پلیور یقه هفت مردانه تردید دارید، این مقاله به شما کمک خواهد کرد. در این مطلب، الیاف، مدل و موقعیت‌های مناسب برای استفاده از انواع مدل پلیور‌ها را بررسی می‌کنیم.

انواع ژاکت مردانه بر اساس جنس و الیاف

جنس پلیور، احتمالا مهم‌ترین فاکتور در انتخاب آن خواهد‌بود. اگر بیش از اندازه سبک و نازک باشد، لباس سردی خواهد‌بود و اگر بیش از اندازه سنگین و ضخیم باشد، می‌تواند آن‌قدر گرم باشد که موجب عرق کردن شود. در اکثر مواقع، پلیورهای از جنس الیاف طبیعی، علاوه بر ظاهر بهتر، راحت‌تر و بادوام‌تر از الیاف مصنوعی هستند و به قیمت بالاتری که برای آن‌ها می‌پردازید، می‌ارزند.

پلیور و ژاکت مردانه

برخی از متداول‌ترین الیاف پلیور و ژاکت عبارتند از :

  • نخ – پنبه Cotton :

    یکی از متداول‌ترین الیافی که برای تولید پلیور‌ها استفاده می‌شود، نخ – پنبه است. پلیور‌های نخ – پنبه بسیار سبک هستند و در آب و هوای نه چندان سرد مورد استفاده قرار می‌گیرند.

  • پشم Wool :

    پرکاربرد ترین الیاف پس از نخ – پنبه، پشم است. پلیور‌ پشمی در انواع متفاوت و با درجات متنوعی از کیفیت وجود دارد که از نظر نرمی و ضخامت متفاوت‌اند. پشم Merino، Shetland و Lambswool متداول‌ترین پشم‌ها در تهیه ژاکت و پلیور هستند که از میان آن‌ها، پشم مرینو نرم‌ترین الیاف است و کم‌ترین میزان آلرژی را نشان داده است.

  • کشمیر Cashmere :

    کشمیر از پشم بز می‌آید و اصطلاح ” لوکس ” برازنده‌ی آن است. یک پلیور کشمیر، به شدت نرم و سبک است و گرمای قابل قبولی ایجاد می‌کند. هر فردی لیاقت لذت بردن از نرمی کشمیر را روی پوست خود دارد.

انواع مدل ژاکت مردانه

چگونگی استایل‌دهی به انواع ژاکت مردانه، یکی از چالش‌های آقایان است. در ادامه به انواع مدل ژاکت مردانه اشاره کرده و نکاتی را در رابطه با استایل‌دهی به آن‌ها خواهیم گفت.

  1. ژاکت / پلیور یقه گرد Crew neck

شاید بتوان گفت که ۹۰% پلیورهای طراحی شده، در این دسته قرار می گیرند. چرا که به دلیل سادگی و قابلیت بالای ست شدن با لباس‌های دیگر، بیش‌تر مورد استقبال و توجه قرار می‌گیرند و پر فروش‌تر هستند.

  1. ژاکت / پلیور یقه هفت V neck

پلیور یقه هفت مردانه، شما را قد بلند‌تر نشان می‌دهد و  علاوه بر آن، فرصتی برای استفاده از کراوات نیز برایتان ایجاد می‌کند.

  1. ژاکت / پلیور یقه اسکی یا ایستاده Turtle neck

پلیور یقه اسکی مردانه از انواع مدل پلیورها آن قدر که باید و شاید، مورد توجه و استقبال قرار نگرفته‌است. پلیور یقه اسکی مردانه بسیار انطباق‌پذیر است. برای آقایان اگر به تنهایی استفاده شود، برای یک استایل کژوال و اگر در زیر انواع کت و کاپشن قرار گیرد، به عنوان لباس رسمی در مهمانی‌ها قابل استفاده است.

  1. ژاکت / پلیور یقه شُل Roll neck

این سبک از پلیور‌ها گاها با پلیور‌های یقه ایستاده اشتباه گرفته می‌شوند. پلیور یقه شُل، چیزی بین یقه گرد و یقه ایستاده، و در واقع ترکیبی از این دو است. یقه شل معمولا یک لبه بلند دارد که به سمت پایین برگشته یا پیچ می‌خورد.

  1. ژاکت / پلیور یقه آرشال Shawl Collar

ژاکتی با یقه برگردان که برای استایل‌های کژوال بسیار کاربردی است. این مدل ژاکت مردانه، به عنوان جایگزین مناسبی برای سویشرت، استفاده می‌شود.

  1. ژاکت / پلیور آستین رگلان Raglan sleeve

پلیورهایی با آستین‌های یکسره تا گردن، ظاهری زیبا و متفاوت ایجاد می‌کنند و برای آن‌هایی که لباس‌های خاص‌تر می‌پسندند، می‌تواند جذاب‌تر باشد.

  1. ژاکت / پلیور آستین حلقه‌ای ( ژیله ) Sweater vest

ژیله در حقیقت همان پلیور یقه هفت مردانه، اما بدون آستین است که با کت، جلوه ای فوق‌العاده خواهد داشت

دسته‌بندی پلیور‌ها بر اساس کاربرد

پس از انتخاب درست جنس و مدل، مساله بعدی این است که از پلیور خود، چگونه و در کجا استفاده کنید. برخی از پلیورها با استایل‌ها و موقعیت های رسمی‌تر ست می‌شوند و برخی دیگر ظاهر روزمره و کژوال بهتری می‌سازند.

  1. پلیورهای رسمی :

    برای محیط‌های رسمی‌تر مانند ملاقات‌های کاری، پلیور‌های سبک‌تر، ظریف‌تر، نرم‌تر و با ضخامت کمتر می‌توانند گزینه‌های ایده‌آلی باشند. پلیور یقه هفت مردانه برای موقعیت‌های کاری، گزینه‌هایی بین‌المللی هستند. پلیور یقه اسکی مردانه، پلیور آرگایلArgyle با آن طرح‌های لوزی و ساده و پلیور‌‌های ریزبافت نیز برای محل کار بسیار مناسب‌اند.

  2. پلیور‌های غیررسمی :

    برای موقعیت‌های غیر رسمی، روزمره و راحت، مانند مسافرت، تفریح و ورزش، دورهمی‌ها و … به دنبال پلیور‌هایی با استایل کژوال‌تر باشید. این سبک از پلیور‌ها ضخیم‌ترند، طرح‌های شلوغ‌تر و بافت درشت‌تری دارند. پلیور‌های کشبافت طرح‌دار Cable Knit و پلیور‌ها با استایل آزاد از این دسته‌اند.

نکات نگهداری و شستشوی پلیور

پس از انتخاب و خرید مناسب یک پلیور، آیا کارمان تمام شده ؟!

زمانی که آن را از تن درآوردید، چگونه از آن نگهداری می کنید؟ اگر کثیف شود، می‌دانید که چگونه آن را شستشو دهید؟

راه‌های مشخص و مطمئنی برای نگهداری پلیور‌ها وجود دارد که در دوام و حفظ ظاهر اولیه‌ی آن‌ها پر اهمیت است.

شستشوی پلیور : بهترین روش برای شستشوی پلیور چیست؟

  • برچسب شستشو : بهترین توصیه، پیروی از برچسب روی لباس است. اگر روی برچسب لباستان نوشته شده “خشک شویی شود” یا ” شستشوی دستی ” ، آن را جدی بگیرید!
  • توصیه‌های عمومی و مهم : خیساندن و شستشوی ملایم و دستی پلیور در آب سرد به مدت کمتر از ۳۰ دقیقه بهترین توصیه برای اکثر پلیور‌ها خواهد بود. همچنین از فشار دادن مدور که برای گرفتن آب لباس انجام می‌شود، برای پلیور‌ها به شدت اجتناب کنید.
  • خشک کردن : برای خشک کردن پلیورتان هرگز عجله نکنید و اجازه دهید تا به آرامی، به صورت طبیعی و در سطحی صاف خشک شود.

نگهداری پلیور : چگونه از پلیور  خود به بهترین شکل نگهداری کنیم؟

  • محل نگهداری : بهتر است پلیور را در جایی نگهداری کنید که از حشراتی مانند بید و موریانه و تغییرات دمایی شدید محفوظ باشد. مکان‌های خشک و خنک بهترین گزینه برای نگهداری از این لباس‌ها هستند.

آویختن ممنوع : هرگز پلیور خود را از جایی نیاویزید، چرا که جاذبه زمین و زمان دست به دست هم می‌دهند تا بافت آن را نابود کنند

منبع: بانی مد

نظر بدهید