پاییز امسال به روز باشید
کافه خواندنی

پاییز امسال به روز باشید

1.86Kبازدید

با نزدیک شدن به فصل پاییز همه خانم‌ها و آقایان شیک پوش به دنبال جدیدترین مدل‌های جدید لباس پاییزی هستند تا با استفاده از آن‌ها در استایل روزمره و رسمی خود، به روزتر لباس بپوشند. اگر شما هم جزو کسانی هستید که هر فصل، لباس‌های به روز و مدل جدید می‌پوشید احتمالا اکنون با این سوال مواجه شده‌اید که جدیدترین مدل‌های جدید لباس پاییزی برای پاییز سال ۹۷ چیست. چیزی که در ظاهر لباس بیش از هر فاکتور دیگری اهمیت دارد طرح و رنگ آن است و این طرح و رنگ بر اساس ترندهای هر فصل و دوره تعیین می‌شود. پس اگر می‌خواهید مدل‌های جدید لباس پاییزی را بشناسید باید بدانید که امسال کدام طرح‌ها و رنگ‌ها پرطرفدارتر هستند و طراحان لباس از آن‌ها بیشتر از طرح‌ها و رنگ‌های دیگر استفاده کرده‌اند.

رنگ‌های محبوب در مدل‌های جدید لباس پاییزی

شاید بتوان گفت مهم‌ترین چیزی که در هر فصل در ترندهای لباس و اکسسوری زنانه و مردانه مطرح می‌شود رنگ لباس است. رنگ لباس مدل جدید آن قدر اهمیت دارد که سازمان‌های خاصی وظیفه تعیین آن را بر عهده دارند مثلا شرکت بنتون هر سال رنگ سال آینده را تعیین می‌کند و شرکت‌های مد و دکوراسیون و … به تبعیت از آن به طراحی محصولات جدید خود می‌پردازند. خوشبختانه محدودیت‌هایی که در گذشته در تعیین رنگ سال وجود داشت دیگر از بین رفته است و این روزها می‌توان دید که چندین رنگ مختلف محبوب می‌شوند که پاسخگوی نیاز سلیقه‌های گوناگونی هستند. بین رنگ‌هایی که در پاییز امسال محبوب خواهند بود می‌توانیم به این چهار رنگ زیبا اشاره کنیم.

رنگ سبز خاکی: رنگ سبز خاکی نوع خاصی از رنگ سبز است که در دسته رنگ‌های خنثی قرار می‌گیرد و همین ویژگی نه تنها باعث شده است که یک گزینه مناسب برای پالت رنگ‌های پاییزی باشد بلکه آن را در زمره تطبیق پذیرترین رنگ‌ها قرار داده است. این رنگ زیبا به همه می‌آید و شما می‌توانید در همه لباس‌های خود اعم از لباس‌های روزمره و راحتی مثل بلوز و تاپ تا مانتو و شلوار و … از آن استفاده کنید و نگران عدم هماهنگی رنگ‌ها با هم نباشید.

پاییز امسال به روز باشید

رنگ آجری: اگر به برگ‌های خشک پاییزی نگاه کنید در کنار رنگ‌های زرد و قهوه‌ای رنگ زیبایی را هم مشاهده خواهید کرد که به رنگ آجری معروف است و طیفی بین قهوه‌ای و نارنجی دارد اما گرم و دلپذیر است. این رنگ زیبا یک اثر ویژه دارد و آن این است که باعث می‌شود لباس‌های شما گران‌تر به نظر برسند. اگر می‌خواهید شما هم در فصل پاییز شیک و خوش لباس باشید و لباس‌هایتان گران به نظر برسد رنگ آجری بهترین گزینه برای انواع لباس‌های شما است.

پاییز امسال به روز باشید

قهوه‌ای خرمایی: طبیعی است که در فصل پاییز همه طیف‌های ممکن رنگ قهوه ای محبوب و پرطرفدار شوند. این رنگ خنثی، کلاسیک و تطبیق پذیر جزو رنگ‌های شاخص و ویژه فصل پاییز است که با حال و هوای این فصل بسیار هماهنگ است. قهوه ای خیلی تیره موسوم به خرمایی و شکلاتی هم جزو پرطرفدارترین و تطبیق پذیرترین طیف‌های قهوه‌ای است که شما در همه لباس‌ها و اکسسوری‌های خود می‌توانید از آن استفاده کنید و استایلی شیک و پاییزی برای خودتان بسازید.

پاییز امسال به روز باشید

رنگ آبی پاستل: شاید فکر کنید رنگ‌های پاستل مخصوص بهار و تابستان هستند و در پاییز نمی‌توان از آن‌ها استفاده کرد. واضح است که رنگ آبی آسمانی یک رنگ سنتی و مخصوص فصل پاییز نیست اما آسمان همیشه آبی است حتی در فصل پاییز، پس شما می‌توانید در استایل پاییزی خود هم از این رنگ زیبا استفاده کنید. مزیت اصلی این رنگ در آن است که هماهنگی و تضاد بسیار خوبی با رنگ‌های طیف قهوه‌ای و گرم دارد و به خوبی استایل شما را کامل و جذاب خواهد کرد.

پاییز امسال به روز باشید

طرح چهارخانه از مدل‌های جدید لباس پاییزی

پس از فاکتور مهم رنگ، نوبت به فاکتور طرح می‌رسد. طرح لباس به فرم‌های تکرارپذیری گفته می‌شود که روی پارچه آن نقش می بندد و حداقل از دو رنگ تشکیل شده است. طرح لباس انواع مختلفی دارد و یک پارچه می‌تواند با طرح‌هایی مثل راه راه افقی یا عمودی، خالدار، گلدار، چهارخانه و … تزئین شده باشد. اما اگر به دنبال یک طرح خاص برای مدل های جدید لباس پاییزی هستید باید بگوییم که طرح چهارخانه در حال حاضر محبوب‌ترین و مناسب‌ترین طرح برای لباس‌های پاییزی در سال ۹۷ است. آمار نشان می‌دهد که در فصل‌های اخیر ۲۰ درصد افزایش یافته است و این طرح زیبا، کلاسیک و تطبیق پذیر در بسیاری از لباس‌ها و اکسسوری‌ها قابل استفاده است که در ادامه به تعدادی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

پاییز امسال به روز باشید

روسری با طرح چهارخانه: برای خانم‌هایی که جسارت و تمرین کافی برای استفاده از طرح چهارخانه در لباس‌های اصلی خود را ندارند اکسسوری‌ها بهترین فرصت را فراهم می‌آورند. شما می‌توانید از اکسسوری‌هایی با طرح چهارخانه در لباس‌های پاییزی خود استفاده کنید و استایل خود را ارتقاء دهید. یکی از بهترین اکسسوری‌ها برای این کار روسری است که در هر استایلی کاربرد دارد و به راحتی می‌توان از طرح و رنگ در آن استفاده کرد، بنابراین یک روسری با طرح چهارخانه در رنگ‌های زیبا و هماهنگ همان چیزی است که برای پاییز به آن نیاز دارید.

پاییز امسال به روز باشید

مانتو و تونیک با طرح چهارخانه: مانتوهای چهارخانه مدتی است که جزو مدل‌های محبوب و پرطرفدار مانتو به شما می‌روند و شما می‌توانید این مانتوهای زیبا و تطبیق پذیر را در موقعیت‌های غیررسمی مثل گردش در شهر و خرید و … بپوشید. این مانتوها و تونیک‌ها به خصوص برای خانم‌های لاغر بسیار مناسب هستند و بهترین گزینه برای پوشیدن با کت و ژاکت جین یا چرم هستند چون ترکیبی پاییزی و زیبا در استایل روزمره شما به وجود می‌آورند.

پاییز امسال به روز باشید

کفش تخت چهارخانه: برای خانم‌هایی که پوشیدن مانتو و کت چهارخانه قابل تصور نیست پوشیدن کفش چهارخانه یک انتخاب عالی و ایده آل است. شما می‌توانید کفش تخت یا بوت پاییزی چهارخانه خود را در رنگبندی دلخواه تهیه کنید و همراه با لباس‌های ساده خود بپوشید. با این کار هم تنوع و زیبایی بیشتری به استایل خود داده‌اید و هم لباس‌های شما جذاب‌تر و مد روزتر شده است.

پاییز امسال به روز باشید

اکسسوری‌هایی با طرح چهارخانه: همان طور که گفتیم اکسسوری‌ها بهترین فرصت را برای اضافه کردن طرح و رنگ به استایل شما فراهم می‌کنند و برای کسانی که سادگی را در لباس‌های اصلی خود ترجیح می‌دهند بهترین گزینه هستند. به طور مثال شما می‌توانید از یک جفت دستکش ظریف پاییزی با طرح چهارخانه و رنگ‌های کلاسیک و سنگین برای کامل کردن استایل ساده خود استفاده کنید و زیبایی آن را افزایش دهید بدون آن که تیپ شما شلوغ و ناهماهنگ شود.

پاییز امسال به روز باشید

بلوز و کت پاییزی با طرح چهارخانه: وقتی صحبت از طرح چهارخانه می‌شود همه به کت‌های کلاسیکی فکر می‌کنند که از دهه‌های پیش مد روز بوده‌اند. خوشبختانه این کت‌های زیبا و همچنین بلوزهای زنانه با طرح چهارخانه با محبوب شدن این طرح مجددا پرطرفدار شده‌اند و شما می‌توانید از آن‌ها در استایل رسمی و نیمه رسمی خود استفاده کنید. البته فراموش نکنید که طرح چهارخانه به تنهایی زیباتر است و بهتر است آن را همراه با لباس‌های ساده بپوشید چون ترکیب چهارخانه با طرح‌های شلوغ دیگر از جمله چهارخانه باعث به هم ریختگی استایل شما خواهد شد.
پاییز امسال به روز باشید

شلوار چهارخانه: کمتر کسی را می‌توان یافت که به شلوار چهارخانه علاقه داشته باشد، حتی در استایل مردانه این لباس به دلیل عدم هماهنگی با اصول ترکیب طرح، جزو اشتباهات مد محسوب می‌شود اما در استایل زنانه چنین نیست. شلوار چهارخانه می‌تواند نقطه قوت و زیبایی استایل شما باشد و به آن رسمیت بیشتری بدهد. البته توصیه می‌شود رنگبندی شلوار چهارخانه را از رنگ‌های نزدیک به هم انتخاب کنید تا استایل شما شلوغ و ناهماهنگ نشود.

پاییز امسال به روز باشید
منبع:مجله قرمز

نظر بدهید