نکات مهم قبل از خرید ریمل
کافه زیبایی

نکات مهم قبل از خرید ریمل

1.23Kبازدید

نکات مهم خرید ریمل : اگر شما قصد خرید ریمل داشته باشید وقتی به مغازه مراجعه میکنید با تنوع بسیار زیادی مواجه خواهید شد که کمی گیج کننده هست، این روزها برای هر نیازی ریملی طراحی شده ولی زمان خرید باید توجه کنیم که ما برای چه نیازی ریمل تهیه میکنیم ، ما در این مطلب به شما کمک میکنیم که بتونید یک ریمل خوب با فرمولاسیون مناسب تهیه کنید. پس با ما همراه باشید.

خرید ریمل از نظر نوع ، شکل و جنس برس

همانطور که میدانید برس های ریمل با توجه به شکلی که دارند میتوانند اثرات مختلفی روی مژه های شما داشته باشند به طور مثال برخی حجم دهنده هست پس باید از این نظر هم گزینه مناسبی انتخاب کنیم که در ادامه تمامی موارد رو بررسی می کنیم.

شکل برس ریمل

از دیگر خصوصیاتی که در هنگام خرید ریمل باید دقت کنید شکل برس ریمل خواهد بود که میتواند دارای شکل های گوناگونی باشد که در ادامه به صورت مختصر آنها را بیان میکنیم .

ریمل هایی با برس شانه ای : این نوع ریمل ها برای افرادی مناسب هستند که مژه های ضخیمی دارند و فقط نیاز دارند کمی بلندتر و با جزییات بیشتری دیده شوند.

ریمل هایی با برس ضخیم : این نوع ریمل ها برای افرادی مناسب است که مژه های بلندی دارند اما می خواهند آنها را ضخیم تر کنند.

ریمل هایی با برس باریک : بدون شک این نوع ریمل ها پر استفاده ترین نوع هستند. شاید شما هم الان یکی از این مدل ریمل ها را استفاده می کنید.

ریمل هایی با برس های خمیده : این نوع ریمل ها برای افرادی مناسب است که مژه های مستحکم و صاف دارند و می خواهند کمی آنها را فر کنند

نکات مهم قبل از خرید ریمل

سایز برس ریمل

یکی از نکاتی که حتما در نحوه تاثیرگذاری ریمل موثر است سایز اون هست که متناسب با نیاز خودتون باید انتخاب کنید، یک قانون کلی وجود دارد که هرچقدر سایز برس یک ریمل بزرگتر باشد حجم دهندگی اون هم بیشتر خواهد بود، این هم به این خاطر هست که مواد ریمل که به برس میچسند زیاد میباشد پس ریمل غلظت بیشتری خواهد داشت و روی مژه های شما بیشتر خودشو نشون خواهد داد.

البته توجه داشته باشید که اگر مژه های کوتاهی دارید نباید از برس های خیلی بزرگ استفاده کنید چون کار شما رو خیلی سخت میکنه و باید مهارت خیلی زیادی در این کار داشته باشید، در کل ریمل زدن مژه های ریز که گوشه داخلی چشم هستند با برس های بزرگ کار بسیار بسیار سختی هست پس همیشه انتخاب یک ریمل با برس بزرگ برای حجم دادن بیشتر کار درستی نیست.

ریمل هایی با سایز برس کوچک میتواند ظرافت کار شما را بالا ببرد و دقیقتر بتونید ریمل بزنید، توجه داشته باشید ریمل های سایز کوچک هم توانایی حجم دهندگی را دارند ولی نه به اندازه ریمل هایی با سایز برس بزرگ (ریمل های جامبو) ولی چون در برس های سایز کوچک موها با دندانه برس فاصه پیدا میکنند جداکنندگی خوبی خواهد داشت.

شما میتوانید با برسهای سایز کوچک گوشه های داخلی چشم را بدون مشکل و با زیبایی خوب ریمل بزنید آخرین نکته در خصوص ریمل هایی با برس کوچک این هست که این نوع برس ها برای مژه های پلک پایین خیلی خیلی خوب هستند. ولی در کل ریمل زدن نیاز به مهارت و دقت شما خواهد داشت.

جنس برس ریمل

از دیگر نکاتی که در خرید ریمل باید توجه کنید و حائز اهمیت است جنس برس ریمل خواهد بود ف برسها از نظر به دو دسته نایلونی یا پلاستیکی تقسیم میشوند که در ادامه تفاوت هر دو را با هم بیان خواهیم کرد.

ریمل با جنس برس پلاستیکی

جنس پلاستیکی دندانه های ریمل جنس کلی آن را مشخص میکند، البته محور اصلی اکثر تمامی برس ها پلاستیکی می باشد ، برس های پلاستیکی دارای انواع شکل و توزیع دندانه هستند که بیشتر کاربرد جداکنندگی و بلند کنندی مژه را ایفا میکنند، یکی از مشکلاتی که این نوع برس ها دارند جذب خیلی کم مواد ریمل به خودشون هست که برای کاور کامل باید چند دور از ریمل بزنید.

نکات مهم قبل از خرید ریمل

ریمل با جنس برس نایلونی

یکی از رایج ترین نوع برس بین ریمل های موجود در بازار رو به خودش اختصاص داده در این نوع برس سیمی پیخ‌خورده را می‌بینید که موهای نایلونی برس از داخلش بیرون زده‌اند.این نوع برس ها بیشتر برای حجم دهی استفاده میشه و بر خلاف برس های پلاستیکی مواد ریمل بیشتری به خود جذب میکنند و با یکبار ساتفاده مژه های شما کاملا به مواد ریمل آغشته خواهد شد. ولی یکی از مشکلات عمده این نوع از برس ها چساندن مژه ها به هم و گلوله کردن مژه ها میباشد.

نکات مهم قبل از خرید ریمل

فرمواسیون در خرید ریمل

یکی دیگر از ویژگی هایی اصلی یک ریمل نوع فرمولاسیون آن بر اساس پایه آب و ضدآب بودن اون هست که هرکدام دارای ویژگی هایی هستند که در نکات مهم خرید ریمل بسیار حائز اهمیت میباشد.

ریمل های ضد آب

در تولید این مدل ریمل از آب در فرمولاسیون آنها استفاده نشده و یا خیلی درصد پایینی استفاده شده است و بیشتر بر پایه روغن ساخته شده اند در ادامه به برخی از ویژگی های این نوع ریمل ها میپردازیم:

1- یکی از ویژگی های بارز این نوع فرمولاسیون دوام اونها هست که به تناسب ریمل های پایه آب دارای ماندگاری بیشتری هستند و در اثر ریختن آب روی اونها و اشک از بین نخواهند رفت

2- ریمل های ضدآب برای کسانی که پوست خیلی چربی در قسمت پلک دارند راحت تر اطراف چشم پخش خواهد شد.

3- ولی از مشکلات این ریمل ها میتوان به خشک شدن مژه ها به مرور خواهد شد و برای کسانی که مژه های شکننده دارند به هیچ وجه توصیه نخواهد شد.

4-از دیگر ویژگی های منفی این ریمل ها پاک کردن خیلی سخت آنها هست شما برای تمیز کردن ریمل های روغنی به یک پاک کننده بسیار قوی نیاز دارید و حتما از آرایش پاک کن استفاده کنید. اگر از آرایش پاک کنهای معمولی استفاده کنید باید فشار بیشتر به مژه ها بیارید و باعث ایجاد مشکلات زیادی خواهد شد.

نکات مهم قبل از خرید ریمل

ریمل هایی با پایه آب

برعکس ریمل های پایه روغن و ضدآب این ریمل ها بر پایه آب ساخته شده اند و ویژگی های زیر از شاخص ترین آنها میباشد :

1- چون دارای PH طبیعی هستند پس برای کسانی که پوست ظریف در اطراف چشم دارند بسیار مناسب خواهد بود.

2- به هیچ وجه مواد غیر طبیعی و شیمیایی که در ریمل های پایه روغن وجود دارد در ترکیبات این ریمل وجود ندارد پس برای کسانی که دارای چشم هایی حساس و مستعد آلرژی هستند یک گزینه فوق العاده به حساب میاید.

3- درسته بر اثر خوردن آب و ریزش اشک به راحتی از بین میرود ولی چون مژه ها را سنگین نمیکند برای سلامتی مژه ها مناسب هست.

4- شما میتوانید به راحتی اونو پاک کنید و نیاز به آرایش پاک کن خاصی نیست

5- کمتر منجر به گلوله شدن »زه ها میشود و مژه ها را به هم نمیچسباند.

به نظر من اگر دنبال محصولی سالم هستید که به مژه های شما آسیب نزنه و باعث تقویت آنها بشه حتما از ریمل های پایه آب استفاده کنید و دوستانی که میخواهند اکستنشن مژه انجام بدن حتما از ریمل های مخصوص استفاده کنند تا چسب اکستنشن در ریمل حل نشود.

اگر از لنز های تماسی استفاده میکنید حتما در خرید ریمل دقت کنید و از ریمل های مخصوص چشم های حساس استفاده کنید تا دچار مشکلات ثانویه نشوید.

کدام را انتخاب کنیم؟

اگر بخواهیم از مطالب بالا نتیجه بگیریم که کدام ریمل برای ما مناسب هست به نکاتی که گفتیم توجه کنید هم فرمولاسیون مهم هست و هم کارایی که آن نیاز دارید ، پس هر کسی میتواند برای خودش یک ریمل با جنس،شکل و فرمولاسیون مناسب انتخاب کند ولی حتما به سلامت پوست و مژه های خودتون اهمیت بدید .

منبع : گل من و تو

نظر بدهید