نکات زیبایی قبل 30 سالگی
کافه زیبایی

نکات زیبایی که تا قبل 30 سالگی باید رعایت کنیم!

1.6Kبازدید

همه خانم‌ها ترس از سی سالگی را دارند، زیرا همانطور که روحیاتمان در این سن دچار تغییر می‌شود، ظاهرمان هم دستخوش تغییرات کوچکی می‌شود. البته جای نگرانی نیست و فقط کافیست خصوصیات ظاهری و زیبایی خودمان را به خوبی بشناسیم و نکات مراقبتی که نیاز است را به موقع انجام دهیم. بعضی‌ها باور دارند این مراقبت‌ها تاثیر خاصی ندارند ولی باید بدانیم که نباید دنبال معجزه باشیم اما با رعایت این نکات به پوستمان کمک می‌کنیم تا دیرتر دچار نواقص کهولت سن شود.
حالا چرا می‌گوییم قبل از 30 سالگی؟ زیرا همیشه می‌گویند پیشگیری بهتر از درمان است. زمانی‌که پوستمان همچنان شادابی و طراوت جوانی را دارد بهتر است برای حفظ آن تلاش کنیم. در این مقاله به چند نکته‌ای که می‌تواند موثر باشد می‌پردازیم.

نکات زیبایی قبل 30 سالگی

موهای سالم و زیبا

مو هم مثل پوست احتیاج به مراقبت دارد. حتما از آرایشگری که مورد قبولتان هست کمک بگیرید. مهم است که او به خصوصیات و مدل شما آشنا باشد، مثلا بداند چقدر اهل رنگ کردن موهایتان هستید؟ موی بلند دوست دارید یا کوتاه؟ با تغییر فصل مدل و رنگ مویتان را عوض می‌کنید؟ زیرا این پارامترها در سلامت مو نقش اساسی دارند. مثلا ویتامینه کردن موها در زمان‎‌های مشخص می‌تواند کمک کند تا موهای شاداب و درخشنده‌ای داشته باشید یا کراتینه کردن موهای وز می‌تواند جلوه‌ای زیباتر به شما ببخشد و یا با ماسک‌های گیاهی‌ای که در خانه به راحتی می‌توانید درست کنید، موهایتان را تقویت کنید. نکته مهم این است که نیاز موهایتان را بشناسید و تا دیر نشده اقدام کنید.

نکات زیبایی قبل 30 سالگی

بهداشت دهان را جدی بگیرید

وقتی به سی سالگی نزدیک می‌شوید، احتمال خرابی دندان‌ها بیشتر می‌شود. پس لازم است حتما هر 6 ماه یک‌بار به دندانپزشکتان مراجعه کنید. وجود دندان خراب باعث ابجاد بوی بد در دهان می‌شود، که برای اطرافیان بسیار زننده می‌باشد. پس در کنار مراقبت‌هایی که ضروری می‌دانیم تا زیباتر به نظر برسیم، بهداشت دهان را نیز فراموش نکنیم.

نکات زیبایی قبل 30 سالگی

سفیدی دندان‌ها را فراموش نکنید

اگر فکر می‌کنید دندان‌هایتان سفیدی سابق را ندارد تا قبل سی سالگی اقدام کنید. این مورد هم مثل تمام تکنیک‌های مراقبتی، روش‌های متعددی دارد. می‌توانید از دندانپزشکتان مشاوره بگیرید. بلیچ کردن تخصصی‌ترین اقدامیست که می‌توانید برای سفید کردن دندان‌هایتان انجام دهید یا استفاده از محصولاتی که خاصیت سفیدکنندگی دارند، مثلا خمیردندان‌هایی که به این منظور تولید شده‌اند. البته ممکن است کمی زمان ببرد تا به نتیجه دلخواهتان برسید .
در کنار همه این رسیدگی‌ها، قطعا داشتن یک لبخند زیبا می‌تواند هزار برابر شما را دلربا‌تر و دوست داشتنی‌تر کند. پس لبخندی که مخصوص شما است را برای خودتان ثبت کنید.

نکات زیبایی قبل 30 سالگی

پوست شاداب

داشتن پوستی شفاف، نقش به‌سزایی در زیبایی شما دارد. بهترین کار می‌تواند مشاوره با یک متخصص پوست باشد. دانستن نکاتی درباره این که چه مدل پوستی دارید، مثلا پوست شما چرب است یا خشک یا مختلط می‌تواند به شما کمک کند تا الگوی مناسب‌تری را برای پوستتان ‎‌انتخاب کنید. فقط باید بدانید دهه سوم زندگیتان را برای رسیدگی به پوستتان جدی بگیرید زیرا تا سی سالگی، پوست ما به طور خودکار با تولید کلاژن کافی تمام نیازهای خودش را برطرف می‌کند ولی با گذر زمان مقدار تولید کلاژن کاهش پیدا می‌کند و باعث ایجاد چین و چروک‌ها روی پوست می‌شود. به همین دلیل مراقب‌های پوستی قبل از شروع فرایند پیری بسیار مهم است. روش‌های متفاوتی این روزها به این منظور ارائه می‌شود. برای مثال پاکسازی و میکرودرم یا لیزر به‌طور منظم اگر انجام شود می‌تواند پوست شما را همیشه شاداب نگه‌ دارد یا ماسک‌های خانگی تهیه شده از محصولات گیاهی برگرفته از طب سنتی هم تاثیر به‌سزایی در حفظ طراوت پوست شما دارد. فقظ کافیست پوست خودتان را بشناسید و متناسب با آن، کارهایی را که مفید است، انجام دهید. لازم نیست هزینه‌ زیادی را متحمل شوید، شما به راحتی می‌توانید مراحل پاکسازی را در منزل انجام دهید.

نکات زیبایی قبل 30 سالگی

تغذیه‌ی سالم

مبحث مهم دیگری که حتما باید مد نظر داشته باشیم، تغذیه است. متاسفانه این روزها با فراگیر شدن فست‌فودها، بیشتر افراد از رژیم غذایی درستی پیروی نمی‌کنند. فست‌فودها در طولانی مدت آسیب‌های جبران‌ناپذیری را به بدن ما می‌زند. اگر از مبحث زیبایی بخواهیم بررسی کنیم، طبق گفته‌های کارشناسان تغذیه، فست‌فود و انواع غذاهای چرب به کبد آسیب می‌زنند و هنگامی که کبد به خوبی کار نکند پوستمان دچار لک و جوش می‌شود، پس تا دیر نشده با مراجعه به یک متخصص تعذیه، عادات بد غذاییتان را کنار بگذارید.

نکات زیبایی قبل 30 سالگی

ورزش

فقط کافیست تاریخ عروسی مشخص شود تا عروس خانم و تمامی دوستان و آشنایان به این فکر کنند که تناسب اندام چه تاثیر به‌سزایی در سلامتی و زیبایی دارد. اما تا قبل سی سالگی باید یاد بگیریم، ورزش را همیشه در برنامه روزانه‌ی خود قرار دهیم. وقتی حرف از ورزش می‌شود همه یاد باشگاه‌های ورزشی می‌افتند، اگرچه باشگاه و یا ورزش‌های دسته جمعی در کنار اینکه برای سلامت جسمانی ما مفید هستند، باعث حس شادی در روحیه‌ی ما نیز می‌شوند؛ ولی اگر به هر دلیل امکان آن برای شما وجود ندارد، به راحتی می‌توانید در خانه زمان مشخصی را به تمرین‌های مختلف اختصاص دهید. نرم‌افزارهای متعددی به این منظور طراحی شده‌اند.

نکات زیبایی قبل 30 سالگی

پس قبل سی سالگی دست به کار شوید تا همیشه زیبا و سلامت باشید.

منبع : ووگ

نظر بدهید