نکاتی برای نگهداری از ساعت نقره
کافه خواندنی

نکاتی برای نگهداری از ساعت نقره

1.72Kبازدید

از آب دوری کنید!

اولین و مهمترین نکته در نگهداری از ساعت نقره دور نگه داشتن آن از آب است. هرچند که یکی از راههای براق نمودن نقره شستن آن با آب و سپس پاک کردن آن با دستمال نرم است، اما ساعتهای نقره ممکن است ضد آب نباشند یا در برخی قسمت های آنها از پین های ظریف آهنی استفاده شده باشد و اگر کاملا خشک نگردند ممکن است زنگ زده و رنگی نارنجی بر روی قسمت های نقره بر جای بگذارند.

نکاتی برای نگهداری از ساعت نقره

ساعت نقره را آخر بپوشید و اول درآورید!

اگر قصد رفتن به مهمانی یا دورهمی دارید ساعت خود را بعد از پروسه ی آماده شدن و استفاده از هرگونه مواد آرایشی و تافت و … به دست کنید و هنگامی که به خانه بازگشتید در ابتدا اقدام به درآوردن ساعت خود کنید و آنرا پس از پاک کردن با دستمال نخی نرم و زدودن چربی ها با این عمل، در ظرف مخصوص خود قرار دهید. با این روش از اعمال هرگونه مواد شیمیایی و یا ایجاد خراش بر روی ساعت خود جلوگیری میکنید و قدم اول در نگهداری از ساعت نقره را برمیدارید.

با دستبندهای آویزدار ست نکنید!

نه تنها کنار ساعت نقره بلکه با هر ساعتی که دوست دارید سالم بماند دستبند آویزدار استفاده نکنید. استفاده از دستبندهای آویز داری که آویزهای سنگین با گوشه های تیز دارند در کنار ساعت میتواند باعث ایجاد خراشیدگی های ریز و درشت بر روی بندهای فلزی ساعت و یا حتی صفحه شیشه ای آن گردد و از زیبایی ساعت بکاهد. پس برای بهترین نگهداری از ساعت نقره ، اگر علاقه دارید تا در کنار ساعت از دستبند هم استفاده کنید میتوانید از دستبند های پشت ساعتی که مخصوص همین کار هستند استفاده کنید.

وزن ساعت نقره صرفا وزن بخشهای نقره آن نیست!

یکی از سوالهای رایج بسیاری از مشتریان ساعت های نقره این است که آیا این وزن ذکر شده تنها وزن بخشهای نقره است یا نه؟ باید بگوییم نه! وزن های ذکر شده شامل تمام قسمت های نقره ای و استیل ساعت می باشد. لازم به ذکر است که قیمت هر گرم ساعت ارزانتر از قیمت هر گرم زیورآلات تمام نقره هم سبک می باشد و این همان جبران قسمتهای استیل و … می باشد.

ساعتهای نقره خود را آبکاری کنید

بهترین روش برای نگهداری از ساعت نقره در طولانی مدت آبکاری آنهاست. علاوه بر اینکه مراقبت های لازم از ساعت خود را انجام می دهید، سعی کنید تا ساعت های نقره خود را به متخصصان این کار بسپارید تا با هزینه ای اندک، آنها را همانند روز اول برای شما براق و تمیز کنند.

پاک کردن ساعت نقره

برای تمیز کردن ساعت نقره از پارچه ی نخی نرم استفاده کنید. اگر لکه ی غذا و مواد دیگر روی ساعتتان مانده، ابتدا با دستمال نم دار و یا خیس که با آب مقطر یا جوشیده آنرا شسته اید ،لکه را پاک کنید و سپس با پارچه نخی خشک کنید. در پاک کردن ساعت نقره از پارچه های پشمی و الیاف پلاستیکی استفاده نکنید زیرا باعث تسریع سیاه شده نقره میشوند.

تعویض باتری ساعت نقره

اگر باتری ساعتتان تمام شد حتما آنرا نزد یک ساعت ساز ببرید تا باتری آنرا با ابزار اصولی برای شما تعویض کند. انجام این کار در خانه و با ابزاری همچون چاقو، پیچ گوشتی و … میتواند منجر به آسیب به ساعت و یا خود شما گردد. پس همیشه برای نگهداری از ساعت نقره خود، کار را به کاردان بسپارید!

منبع: لوکس گلامور

نظر بدهید