نوزادتان را در تابستان قنداق نکنید
کافه سلامت

نوزادتان را در تابستان قنداق نکنید

1.6Kبازدید

معمولاً وقتی نوزاد متولد می شود مادر اقدام به قنداق کردن او می کند و دست و پایش را می بندد مخصوصاً در فصل گرما که اصلاً برای سلامت نوزاد مناسب نیست.

پتو و قنداق موجب بروز گرمازدگی در نوزادن می شود

قندان کردن نوزادان علاوه بر مزایا ، معایبی هم دارد که یکی از آن ها گرمازدگی در فصل تابستان است که ممکن است باعث ایجاد خطراتی مثل کم آبی در نوزادان شود.

عضو مرکز تحقیقات سلامت کودکان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت:در هوای گرم نوزادان را قنداق پیچ نکنید چرا که درجه حرارت بدن نوزاد با سایر سنین تفاوتی نمی کند و گرم کردن وی در هوای متعادل یا گرم با استفاده از پتو و قنداق موجب بروز گرمازدگی در وی می شود.

نوزادتان را در تابستان قنداق نکنید

این عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد:نوزاد در هوای گرم، آب بدن خود را از دست می دهد و درجه حرارت بدن بالا می رود. مخاط خشک، بی حالی، تنفس تند و گاهی اوقات تهوع و اسهال از دیگر علائم گرمازدگی نوزاد است.

وی تاکید کرد:علیرغم تاکید برخی پزشکان بر عدم لزوم خوراندن آب به نوزادان تا قبل از شش ماهگی، نوزادان در مناطق گرمسیر علاوه بر شیر مادر نیاز به خوردن آب نیز دارند.

ایشان تصریح کرد:در مناطق گرمسیری چون استان سیستان و بلوچستان، در فصول بهار و تابستان، بروز گرمازدگی در نوزادان بسیار بیشتر از سایر سنین است و خانواده ها باید بیشتر مراقب باشند.

 

منبع:تک پزشک

نظر بدهید