چگونگی پوشاندن فرورفتگی های دیوار
کافه دکوراسیون

نحوه چیدمان فرورفتگی های دیوار

3.46Kبازدید

ترفندهای دکوراسیون: شاید برای شما هم پیش آمده است در فضای کار و یا زندگی خود با فرورفتگی ها و یا برجستگی هایی روی سطح دیوار مواجه شوید، این برجستگی ها و فرورفتگی ها که معمولا ستون ها و فضای بین ستون ها را تشکیل می دهند براساس ستون گذاری نامطلوب و یا باتوجه به نیاز فضا به ستون اضافه ایجاد می شود که غالبا این فضا را در طراحی دکوراسیون داخلی می توان تبدیل به فضاهای کاربردی و نقطه ی عطف طراحی تبدیل کرد.

چگونگی پوشاندن فرورفتگی های دیوار

پوشاندن فرورفتگی های کوچک دیوار

طاقچه ها به عنوان یکی از فرورفتگی های دکوراتیو و کاربردی در معماری های گذشته ی ایرانی به شمار می روند اما در معماری های امروزی حضور چنین طاقچه هایی درفضای داخلی ممکن است با سبک و سیاق دکوراسیون شما همخوانی نداشته باشد، اما شما می توانید به سادگی با کمی خلاقیت مثل نورپردازی و نصب تابلو، این فرورفتگی ها را تبدیل به نقطه ی عطف دکوراسیون داخلی تان کنید و ظاهر منحصر به فردی به آن ببخشید.

پوشاندن فرورفتگی دیوار ورودی

برای پوشاندن فرورفتگی دیوار ورودی و یا راهروها می توانید از ایده ی کمد دیوار دیواری استفاده کنید! با این روش می توانید به سادگی فضای برای نظم دهی لوازم و وسایل برای خودتان ایجاد کنید، توجه داشته باشید که برای این منظور می توانید خلاقانه تر عمل کنید و تمام فضای فرورفتگی تان را تبدیل به کمد نکنید، به طور مثال همانند تصویر بخشی از فرو رفتگی را تبدیل کمد کنید و قسمت بالای آن را تبدیل به فضای دکوری کنید و ظاهر ویژه ای به ورودی و راهروهای مهجور خود ببخشید.

تبدیل فرورفتگی دیوار به بوفه

یکی از جزییاتی که از گذشته در فضای نشیمن خانه های ایرانی محوب بوده است ویترین و بوفه است. شما هم می توانید فرورفتگی دیوارتان را به ویترین یا بوفه تبدیل کنید برای این منظور کافی است از یک متخصص کمک بخواهید تا در فضای فرورفتگی دیوار شما چنین بوفه ای را ایجاد کند تا علاوه بر پوشاندن فرورفتگی دیوار به سادگی یک ویترین جذاب در دکوراسیون داخلی تان داشته باشید.

چگونگی پوشاندن فرورفتگی های دیوار

تبدیل فرورفتدگی های دیوار به فضای نشیمن

اگر فرورفتگی های دیوار خانه ی شما در فضایی مانند فضای نشیمن و یا اتاق خواب قرار دارد می توانید آن را به نشیمن های دنج و جمع و جور تبدیل کنید و ظاهر متفاوتی به آن ها ببخشید. برای این منظور کافی است همانند تصویر فضای فرورفتدگی تان را تا ارتفاع مشخصی پر کنید و با کوسن های تزیینی آن فضای دنجی را برای خودتان ایجاد کنید. می توانید با قرار دادن شلف های تزئینی در این فرورفتگی ها ظاهر مستقل تری به این فضا ببخشید  و از داشتن آن در دکوراسیون داخلی تان لذت ببرید.

پوشاندن فرورفتگی های دیوار نشیمن

راه حل دیگر پوشاندن فرورفتگی های دیوار فضای نشیمن استفاده از شلف ها می باشد که می توانید با کمک آن ها این فضا را همانند تصویر با چند المان دکوری و یا عناصر کاربردی مثل آباژور تبدیل به فضای دکوراتیو و جذاب دکوراسیون داخلی کنید و اگر اهل مطالعه هستید و کتاب های زیادی دارید می توانید از آن به عنوان کتابخانه استفاده کنید و به کتاب هایتان به سادگی نظم ببخشید.

برای پوشاندن فرورفتگی های دیوار آشپزخانه می توانید از شلف ها استفاده کنید. با این کار علاوه بر ایجاد ظاهر متفاوت برای فضای آشپزخانه تان به سادگی می توانید به لوازم و وسایل مختلف موجود در آشپزخانه نظم ببخشید و ظاهر مرتبی به آشپزخانه خود ببخشید.

تبدیل فرورفتگی دیوار به اتاق کار

اگر در فضای اتاق خواب تان با چنین فرورفتگی هایی مواجه هستید، به سادگی می توانید این فضا را به فضای کار متفاوت تبدیل کنید. همان طور که در تصویر می بینید با قرا دادن یک میز کوچک و لوستر سقفی دکوراسیون متفاوت و مقرون به صرفه ای در این فضا ایجاد شده است.

منبع : چیدانه

نظر بدهید