نحوه پوشیدن ژاکت با پیراهن
مدل لباس مردانه

نحوه پوشیدن ژاکت با پیراهن

954بازدید

این روزها بافتنی‌ها جزو لباس‌های پرکاربرد در فصل سرما هستند اما تعدادی محدودی از لباس‌ها بافتنی در استایل مردانه مورد استفاده قرار می‌گیرد که ژاکت بافتنی یکی از آن‌ها است. پوشیدن این لباس‌های بافتنی به تنهایی کار جالبی نیست و آقایان ترجیح می‌دهند این لباس‌ها را روی لباس‌های دیگری بپوشند تا هم ترکیب زیباتری بسازند و هم تماس مستقیم پشم و بافتنی با پوست بدن، آن‌ها را اذیت نکند.

پلیور های هم یقه گرد و هم یقه هفت ترکیب خوبی با پیراهن مردانه به وجود می‌آورند (انواع غیرمعمول‌تر مثل یقه اسکی و … چندان توصیه نمی‌شود) و انتخاب یکی از این دو به سلیقه شخصی شما بستگی دارد. اما اگر قسمت صورت و بالاتنه شما چاق و گرد است بهتر است از ژاکت‌های یقه هفت استفاده کنید تا حالت کشیده‌تری به سر و گردن شما بدهد. نکته مهم دیگر در مورد فرم یقه لباس بافتنی این است که یقه‌های گرد قسمت کمتری از یقه پیراهن شما را به نمایش می‌گذارند پس اگر از کراوات استفاده کرده‌اید و یا می‌خواهید پیراهن شما بیشتر مشخص باشد بهتر است از ژاکت‌های یقه هفت استفاده کنید.

نحوه پوشیدن ژاکت با پیراهن

جنس ژاکت بافتنی:

پس از این که اولین گام مهم را برداشتید و فرم یقه ژاکت بافتنی خود را انتخاب کردید نوبت به گام بعدی می‌رسد که انتخاب جنس بافتنی شما است. انتخاب جنس مناسب ژاکت بافتنی به عوامل مختلفی بستگی دارد که میزان رسمی بودن لباس، یکی از آن‌ها است. کشمیر رسمی‌ترین نوع پارچه پشمی است که هم کیفیت بسیار خوبی دارد و هم ترکیب خوبی با پیراهن و شلوار جین و حتی کت و شلوار به وجود می‌آورد. پشم معمولی از گوسفند و پشم کشمیر از بز به دست می‌آید و دلیل گرم و نرم بودن این الیاف هم همین است.

نحوه پوشیدن ژاکت با پیراهن

اما بز روش خاصی برای چریدن دارد و موقع خوردن گیاه آن را از ریشه خارج می‌کند. در نتیجه مراتعی که بز روی آن‌ها چرا کند در مدت کوتاه‌تری از بین می‌روند. پس اگر محیط زیست برای شما اهمیت دارد بهتر است به جای پشم بز از پشم گوسفند استفاده کنید. پشم گوسفندانی مثل مرینوس هم مانند کشمیر بسیار نرم و لطیف و باکیفیت است و می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. البته در کنار الیاف طبیعی از الیاف مصنوعی هم برای تهیه بافتنی استفاده می‌شود که این الیاف قیمت مناسبی دارند و برای یک استایل روزمره انتخاب خوبی به شمار می‌روند.

نحوه پوشیدن ژاکت با پیراهن

ترکیب رنگ ژاکت و پیراهن مردانه :

پس از انتخاب فرم یقه و جنس لباس بافتنی، گام مهم بعدی انتخاب رنگ آن است. بافتنی‌ها رنگ‌های متنوعی دارند از روشن گرفته تا تیره و رنگ‌های تند و چشمگیر و حتی بافتنی‌های چندرنگ. در این مورد نیز شما باید به رسمی بودن لباس خود توجه کنید و رنگ بافتنی را متناسب با آن انتخاب کنید. هر چه رنگ ژاکت بافتنی شما تیره‌تر و خنثی‌تر باشد رسمی‌تر است پس اگر برای استال رسمی خود به دنبال یک ژاکت بافتنی هستید رنگ‌های سرمه‌ای، خاکستری و مشکی بهترین انتخاب هستند، البته در نظر داشته باشید که بافتنی مشکی پرزگیر است و ممکن است به اندازه کافی مشکی و شیک به نظر نرسد.

نحوه پوشیدن ژاکت با پیراهن

بافتنی‌های رنگی هم در نوع خود زیبا هستند و می‌توان در استایل نیمه رسمی و غیررسمی از ژاکت‌هایی به رنگ آبی، زرشکی، سبز تیره و … استفاده کرد. البته در این صورت بهتر است از یک پیراهن سفید ساده همراه با آن استفاده کنید تا شیک‌تر و جذاب‌تر به نظر برسید. اما ژاکت‌های بافتنی تیره‌ و خنثی را می‌توان با هر رنگ پیراهنی پوشید به شرط آن که میزان رسمی بودن این پیراهن با استایل شما هماهنگ باشد.

نحوه پوشیدن ژاکت با پیراهن

بافت لباس:

و اما در آخرین گام نوبت به انتخاب بافت لباس می‌رسد. وقتی صحبت از بافت در بافتنی می‌شود منظور طرح و نقشی است که با استفاده از تکنیک‌های بافت روی لباس ایجاد شده است. تکنیک‌های بیشماری در بافتنی وجود دارد که هر کدام طرح و نقش خاصی را روی لباس به وجود می‌آورند و با استفاده کردن از این لباس‌ها می‌توان در استایل، عمق و تنوع به وجود آورد. البته به خاطر داشته باشید که هر چه لباس بافتنی شما از طرح ساده دورتر باشد میزان رسمی بودن آن نیز کاهش خواهد یافت مثلا یک ژاکت کشمیر ساده بسیار رسمی‌تر از ژاکتی در همان رنگ است که با طرح حصیری بافته شده است.

نحوه پوشیدن ژاکت با پیراهن

 

منبع:آزاداستایل

نظر بدهید