نحوه پاک کردن لکه های کهنه از روی لباس
کافه خواندنی

نحوه پاک کردن لکه های کهنه از روی لباس

709بازدید

آیا پس از شستشوی لباس‌ها بر روی آن‌ها لکه‌های خاکستری رنگی مشاهده می‌کنید؟ آیا لباسشویی شما بوی نامطبوع بسیار زیادی می‌دهد؟ این لکه‌ها نشانه‌ای از وجود قارچ، کپک و باکتری بر روی لباس‌ها می‌باشد. در این مطلب نحوه پاک کردن لکه های کهنه و تثبیت شده از روی لباس را به شما آموزش خواهیم داد. با ما همراه باشید.

پاک کردن لکه کهنه از لباس

جلوگیری از ایجاد لکه بر روی لباس ها

اولین گام برای مواجه نشدن با مشکل، جلوگیری از وقوع آن می‌باشد. در نتیجه برای جلوگیری از پیدایش لکه‌های ماندگار بر روی لباس مراحل زیر را انجام دهید.

نحوه پاک کردن لکه های کهنه از روی لباس

پاک کردن لکه کهنه از لباس با سرکه سفید

سرکه یک ضدعفونی کننده بسیار قوی می‌باشد که می‌تواند از لباس‌ها در برابر هرگونه قارچ و باکتری محافظت کند. یک قاشق سرکه را با مقداری آب مخلوط کرده تا محلول رقیقی به دست آورید سپس آن را بر روی بخش‌های مختلف لباس‌های لک شده و یا حتی لباس‌های سالم برای جلوگیری از کثیف شدن بریزید.

پاک کردن لکه کهنه از لباس با سفید کننده

یکی از محصولاتی که سبب از بین بردن دائمی و سریع لکه‌ها می‌شود، سفید کننده‌های بسیار قوی می‌باشد. البته در انتخاب سفیدکننده باید بسیار دقت کرد که متناسب با جنس لباس‌ها باشد تا آسیبی به بافت و پارچه نزند.

شست و شوی دستی لباس

برای آن که سفید کننده و یا پودرهای دیگری که به عنوان پاک کننده استفاده می‌کنید تاثیر بسیار زیادی بر روی لباس بگذارد بهتر است پس از زدن پودر به مناطق لک شده کمی لباس را با دست شست و شو بدهید.

آب گرم

درست است که مناطق گرم و مرطوب برای رشد باکتری و قارچ‌ها بسیار مناسب است اما تمامی قارچ‌ها و باکتری‌ها در دمای بسیار بالا از بین می‌روند. بنابراین تنظیمات ماشین لباسشویی خود را بر روی دمای بالا تنظیم کرده و از یک پاک کننده بسیار قوی نیز استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که قبل از انتخاب دمای مناسب به الیاف و بافت لباس‌ها و دمای مناسب برای آن‌ها که معمولا بر روی مارک داخلی لباس زده می‌شود، توجه کنید.

نحوه پاک کردن لکه های کهنه از روی لباس

نور خورشید

پس از تمام شدن مرحله شست و شوی لباس‌ها، آن‌ها را در یک منطقه خشک و در معرض نور مستقیم خورشید قرار دهید. نور مستقیم خورشید سبب از بین رفتن و کم رنگ شدن هرگونه لکه ای می‌شود.

-بعد از هر بار شستشو با ماشین لباس شویی، سریعا لباس‌ها را خارج کرده و در معرض نور مستقیم خورشید قرار دهید.
-اگر لباس‌هایتان رطوبت دارند، قبل از استفاده از آن‌ها حتما آن‌ها را با اتوی خشک، اتو کرده تا کاملا خشک شوند.
-اگر لباستان نم دار است هرگز آن را در سبد لباس‌های کثیف قرار ندهید. به وجود آمدن یک محیط مرطوب در بین لباس‌های کثیف، محیط را برای رشد قارچ و باکتری و لکه دو چندان می‌کند.

منبع chibepoosham

نظر بدهید