نحوه صحیح شستشوی صورت آرایش شده
کافه زیبایی

نحوه صحیح شستشوی صورت آرایش شده

613بازدید

اگر فکر می‌کنید تنها کسی هستید که به شستن صحیح و پاک کردن آرایش صورت خود اهمیت می‌دهید مطمئناً تنها نیستید، زیرا روزانه جستجوی بسیار زیادی در اینترنت بابت نحوه صحیح شستشوی آرایش صورت انجام می‌شود. در مقابل عده­ای نیز هستند که این کار را ساده می­بینند، در صورتی که این موضوع به همین سادگی نیست و نکات زیادی برای شستشوی صحیح صورت وجود دارد که باید بدانید.

نکاتی مانند تکرار شستشو، زمان شستشو، مدل شستشو و نوع مواد شستشودهنده همگی موارد مهمی هستند که در نحوه شستشوی پوست با آرایش تأثیرگذار بوده و عدم اجرا صحیح آن‌ها باعث صدمه به پوست صورت می‌شود. در ادامه چند روش صحیح شستشوی آرایش صورت را بیان می‌کنیم تا به کمک آن‌ها بتوانید سلامت پوست خود را تضمین کرده و از ابتلا به مواردی مانند آکنه یا التهاب پوستی رهایی یابید.

بهترین مواد برای پاک کردن آرایش صورت
نحوه شستشوی پوست آرایش شده
بهترین زمان‌های شستن صورت آرایش شده و آرایش نشده

بهترین مواد برای پاک کردن آرایش صورت

یکی از مواد پر مصرف برای پاک کردن آرایش صورت دستمال مرطوب است و به علت راحتی کار اغلب افراد تمایل زیادی برای استفاده از آن دارند. باید بدانید که استفاده از دستمال مرطوب در بلندمدت برای پوست مناسب نیست و می‌تواند صدماتی مانند خشکی پوست را به همراه داشته باشد. استفاده از دستمال مرطوب در شرایط اضطراری و یا شب‌هایی که بسیار خسته‌اید و تنبلی مانع از شستشوی کامل صورت می‌شود، راهکار مناسبی است در غیر این صورت استفاده زیاد آن موجب صدمه به پوست می‌شود.

نحوه صحیح شستشوی صورت آرایش شده

در نظر داشته باشید که مواد شوینده با آب بهترین تأثیر را در پاک کردن آرایش صورت دارند، استفاده از آب و صابون، میسلار واتر، ژل شستشو و همچنین دیگر مواد شوینده صورت می‌تواند جزء بهترین انتخاب‌ها برای شستشو آرایش صورت باشد.اگر برای پاک کردن آرایش از صابون استفاده می­کنید بهتر است هر صابونی را انتخاب نکنید و در این مورد با پزشک و متخصص پوست مشورت کنید. صابونی که برای شستشو استفاده می­کنید نباید پوست را بعد از شستشو خشک کند زیرا پوست آرایش شده به اندازه کافی در معرض مواد آرایشی بوده و صابون مورد استفاده باید بتواند منافذ پوست را به‌خوبی باز کند و آنها را مرطوب سازد.

میسلار واتر چیست؟

میسلار واتر نوعی تمیز کننده پوست است که علاوه بر حذف آلودگی‌ها و چربی‌ها می‌تواند تا حدودی آب‌رسانی به پوست را انجام دهد. میسلار واتر باید تا حدودی روی پوست بماند تا تأثیر نهایی خود را به بهترین شکل بر پوست بگذارد.

حتماً به این موضوع دقت داشته باشید که شستشودهنده صورت را با توجه به نوع پوست خود انتخاب کنید. کسانی که پوست عادی و طبیعی دارند پاک کننده‌ای با پایه آب برایشان بسیار مفید است، همچنین می‌توانند از روغن پاک کننده نیز استفاده کنند. کسانی که پوست صورتشان چرب است بهتر است از آب و صابون یا ژل‌های شستشو استفاده کنند و در نهایت کسانی که پوست خشک دارند می‌توانند با پاک‌کننده‌های کرمی و ملایم صورتشان را شستشو دهند.

در نظر داشته باشید که مواد شوینده با آب بهترین تأثیر را در پاک کردن آرایش صورت دارند، استفاده از آب و صابون، میسلار واتر، ژل شستشو می‌تواند جز بهترین انتخاب‌ها برای شستشو آرایش صورت باشد.

نحوه شستشوی پوست آرایش شده

زمان گذاشتن و دقت در از بین بردن کامل آرایش صورت مهم‌ترین نکات در نحوه شستشوی آرایش صورت است، به طور مثال هرچه در پاک کردن آرایش چشم کندتر پیش بروید بهتر خواهد بود. با یک امتحان ساده می‌توانید تأثیر زمان بر شستشوی پوست آرایش شده را ببینید، ابتدا کمی ژل شوینده یا هر ماده پاک کننده‌ای که استفاده می‌کنید را روی صورت بمالید و چند دقیقه صبر کنید و سپس برای شستن اقدام نماید. می‌بینید ریمل، سایه و دیگر مواد آرایشی نرم‌تر شده و راحت‌تر پاک می‌شوند. اگر بلافاصله بعد از مالیدن مواد پاک­کننده شروع به شستشو کنید مطمئناً فشار و اصطکاک زیادی را به پوست خود وارد می‌کنید، همچنین مطمئن باشید که مواد آرایشی به خوبی پاک نمی‌شوند.

حتماً لبه‌های پلک خود را پاک کنید زیرا این نقطه جزء جاهایی است که به خوبی مورد شستشو قرار نمی‌گیرد و به همین دلیل به مرور زمان باعث چین‌وچروک اطراف چشم می‌شود؛ چه بسا در مواردی موجب سوزش چشم نیز شده است. موهای خود را به عقب دهید و خط موی خود را تمیز کنید. اغلب خانم‌ها باقیمانده‌های آرایش خود را در اطراف مو جمع می‌کنند و این ناحیه از پوست صورت همیشه در معرض شدیدترین صدمات است. همچنین عدم شستشوی مناسب در این ناحیه باعث می‌شود تا موی فرد نیز دچار صدمات جدی شود.

پدهای آرایشی

نحوه صحیح شستشوی صورت آرایش شده

استفاده از پدهای آرایشی برای شستشوی آرایش صورت بسیار بهتر از گلوله‌های پنبه‌ای است. زیرا امکان باقی ماندن پرزهای پنبه در زمان پاک کردن آرایش بر روی صورت وجود دارد و این موضوع باعث باقی ماندن آلودگی بر پوست صورت می‌شود. هر چه مواد آرایشی به واسطه ابزارهای مناسب راحت‌تر پاک شوند به پوست شما فشار کمتری وارد شده و از طرفی آن مواد به صورت کامل از روی پوست پاک می‌شوند. فراموش نکنید که همواره پس از شستشو پوست آرایش شده، آن را مرطوب نگه دارید تا کمترین آسیب به سراغ پوستتان بیاید.

نکته مهم:

آب داغ برای پاک کردن آرایش صورت مناسب نیست، اغلب افراد به دلیل اینکه می‌دانند آب داغ باعث انحلال راحت‌تر مواد آرایشی شده و بهتر مواد آرایشی را از پوست صورت پاک می‌کند از آن استفاده می‌کنند اما آب داغ به هیچ عنوان پیشنهاد نمی‌شود زیرا باعث خشکی پوست می‌شود. آب ولرم بهترین گزینه برای شستشوی صورت است. حرارت بالای آب می‌تواند باعث سوزش، خارش و خشکی پوست شود.

بهترین زمان‌های شستن صورت آرایش شده و آرایش نشده

بهترین زمان‌ها برای شستشوی صورت، شب قبل از خواب و صبح بعد از بیدار شدن از خواب است. حتی صورت‌های آرایش نشده هم باید این موضوع مهم را رعایت کنند زیرا در طول روز پوست در معرض انواع آلودگی‌ها قرار دارد و از طرف دیگر به مرور پوست صورت چرب می‌شود. شب‌ها در خواب نیز پوست صورت شما مدت‌زمان زیادی را روی بالشت قرار دارد و انواع باکتری‌های روی بالشت می‌تواند موجب آلودگی پوست شود. همچنین عرق زدن و نرسیدن هوا به قسمتی از صورت که روی بالشت قرار دارد سبب آلودگی بیشتر آن می‌شود.

نحوه صحیح شستشوی صورت آرایش شده

به طور کلی هر زمان که لازم بود صورت خود را بشویید؛ دو بار در روز حداقل شستشویی است که فرد باید انجام دهد. ورزش کردن، گرمای هوا، خشکی هوای سرد، آرایش کردن صورت و بسیاری از موارد دیگر می‌تواند موجب شود تا شما تعداد دفعات بیشتری صورت خود را مورد شستشو قرار دهید.

پاک کردن آرایش صورت کاری روتین برای خانم‌هاست که اغلب به درستی انجام نمی‌شود، بهترین نحوه شستشوی پوست با آرایش، ملایمت در شستن و وقت گذاشتن است. هرچه زمان شستشوی آرایش صورت بیشتر باشد دقت آن بیشتر شده و پوستی تمیزتر خواهید داشت. از نظر شما بهترین مواد برای شستشوی صورت کدام است؟ خوشحال می­شویم نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

www.self.com

نظر بدهید