معرفی برند فندی خانه مد ایتالیایی 6
کافه خواندنی

معرفی برند فندی خانه مد ایتالیایی

1.82Kبازدید

معرفی برند فندی خانه مد ایتالیایی

فندی خانه مد ایتالیایی است که در زمینه تولید کالاهای لوکس فعالیت دارد. جنس خز، محصولات چرمی مانند کیف، کفش، کمربند، عطر مردانه و عطر زنانه فندی، ساعت، عینک و لوازم جانبی مد مانند دستبند و اقلام تزئینی دیگر از جمله کالاهایی است که این شرکت ایتالیایی در طراحی و تولید آن ها حرف های زیادی برای گفتن دارد. اما علت اصلی شهرت این شرکت، نمایش های منحصر به فرد (نمایش مد بر روی دیوار چین) و تولید خز و متعلقات مربتط با آن می باشد. دومین زمینه ای که این برند ایتالیایی در آن شهره است تولید کالاهای چرمی است.

فندی از کجا شروع شد؟

این برند ایتالیایی نیز مانند بسیاری از برند های مشهور در زمینه مد تاریخچه ای طولانی دارد. همه چیز از تولد دختری به نام ادله کاسارانده (Adele Casagrande) در سال ۱۸۹۷ شروع شد. این دختر ایتالیایی در سنین جوانی یک مغازه چرم فروشی و خز فروشی را تأسیس کرد. از همان جا پایه و بنیاد این برند مشهور ایتالیایی ایجاد شد.

در سال ۱۹۲۵، ادله با ادواردو فندی (Edoardo Fendi) ازدواج کرد و فعالیت رسمی این برند با عنوان فندی Fendi در همین سال آغاز شد و نام این فروشگاه به نام Fendi تغییر کرد. این فروشگاه در هنگام تأسیس یکی از معدود فروشگاه های تخصصی چرم و خز در شهر رم بود. اکنون فندی در زیباترین خیابان های شهر رم و شهر های دیگر ایتالیا و سرتاسر جهان شعبه های زیادی دارد.

معرفی برند فندی خانه مد ایتالیایی

شروع موفقیت های Fendi

تجارت این زوج به مرور پیشرفت کرد و آن ها صاحب ۵ فرزند دختر نیز شدند. در سال ۱۹۳۲ شعبه جدیدی از این فروشگاه افتتاح شد. در سال ۱۹۴۶ بزرگترین دختر آن ها که پائولا فندی Paola Fendi نام داشت، در سن ۱۵ سالگی به بازار کار و تجارت پدر و مادرش وارد شد و کار را شروع کرد. بعد از او، خواهران دیگر او نیز به ترتیب وارد تجارت خانوادگی خود شدند. در آن سال ها که جنگ جهانی دوم تازه تمام شده بود ورود ۵ دختر به یک تجارت و پیشرفت و توسعه دادن آن نکته جالب توجهی بود و دید جدیدی برای فعالیت زنان در عرصه تجارت فراهم کرد. در سال ۱۹۵۴ پدر آن ها ادواردو فندی Edoardo Fendi از دنیا رفت و این تجارت بزرگ به ۵ دخترشان سپرده شد. آن ها به خوبی از پس امور این تجارت بر آمدند و شروع به توسعه کسب و کار خانوادگی خود کردند.

معرفی برند فندی خانه مد ایتالیایی

پیشرفت از نوع کارل لگرفلد

در سال ۱۹۶۵، پیوستن طراح بزرگی چون کارل لگرفلد Karl Lagerfeld به فندی، سرآغاز موفقیت های بزرگ این برند شد. گویا ورود کارل به مجموعه، راه و دنیای جدیدی را در طراحی های این شرکت بزرگ باز کرد. طراحی لوگوی امروزی این برند (که به شکل دو F که یکی از آن ها به شکل معمولی و دیگری به شکل برعکس این حرف است) نیز توسط این طراح بزرگ انجام شده است. در همین سال فندی اولین مجموعه لباس زنانه خود که با خز مزین شده بود را طراحی و معرفی کرد. طراحی این مجموعه توسط لگرفلد انجام شد و این طرح ها توسط خریداران خارجی با استقبال بسیاری خوبی رو به رو شدند. شرکت فندی همیشه بخاطر توجه و مراقبت در استفاده از مواد اولیه با کیفیت و انتخاب بهترین جنس ها در تولید محصولات خود مشهور بوده است.

معرفی برند فندی خانه مد ایتالیایی

توسعه فندی و تولید محصولات جدید

در سال ۱۹۶۹ مجموعه پوشاک آماده برند Fendi طراحی شد و این شرکت موفقیت پرسرعتی را پشت سر گذاشت. (حدود ۱۰ سال بعد از آن در سال ۱۹۷۸، مؤسس و پایه گذاری اصلی فندی، Adele Casagrande در سن ۸۱ سالگی درگذشت) . از سال ۱۹۸۴ شرکت فندی به زمینه های دیگر نیز ورود کرد و به تولید مجموعه محصولاتی همچون انواع کروات، دستکش، روسری، عینک، شلوار جین و حتی لوازم و تزئینات منزل نیز پرداخت. در سال ۱۹۸۵، همزمان با مراسم جشن ۶۰ سالگی برند فندی و همچنین جشن ۲۰ سالگی همکاری بین کارل لگرفلد و فندی، اولین عطر ساخت برند فندی نیز معرفی شد. این شرکت در زمینه تولید عطر و ادکلن های مردانه و زنانه هم توانایی های فوق العاده ای دارد. یکی از ادکلن های زنانه مشهور برند فندی که Fan Di Fendi نام دارد، در سال ۲۰۱۰ معرفی و توانست فروش بسیار زیادی برای خود به دست آورد.

معرفی برند فندی خانه مد ایتالیایی

سال ۱۹۸۸ سالی بود که مجموعه ای اصیل از این شرکت تولید شد. مجموعه سلریا (Selleria)، مجموعه ای بود که اصالت آن به راه و روش اساسی تولید کیف های چرم زمان Adele، بنیان گذار فندی باز می گشت. این مجموعه تماما دست دوز بود و هنگامی که به قفسه های فروشگاه های فندی رسید، به سرعت به فروش رفت.

در دهه ۱۹۹۰ میلادی فندی رشد بیشتری را در پی گرفت. این شرکت با ورود به زمینه اکسسوری های تزئینی در زمینه جذب مشتری رشد بسیار خوبی را تجربه کرد. دو سال بعد نوه ادله به نام سلوی فندی (Selvi Fendi) به عنوان مدیر هنری این مجموعه انتخاب شد و جایگزین کارل لگرفلد شد. مسئول ساخت پر فروش ترین کیف این برند که Baguette bag نام داشت به عهده او بود. در سال ۱۹۹۹ مقدار ۵۱ در صد از سهام این شرکت به Prada و LVMH فروخته شد. دو سال پس از آن نیز Prada سهام خود را به LVMH فروخت.

فندی بر روی دیوار چین

جالب است بدانید فندی اولین خانه مدی است که نمایش مد خود را بر روی دیوار چین به نمایش گذاشت. این رویداد بزرگ تاریخ دنیای مد در تاریخ ۱۹ اکتبر ۲۰۰۷ (۲۷ مهر ۱۳۸۶) برگزار شد. ۸۸ مدل در طول ۸۸ متر از دیوار چین مجموعه های جدید این شرکت را معرفی کردند. عدد ۸ در فرهنگ چین عدد خوش شانسی است.

معرفی برند فندی خانه مد ایتالیایی

وضعیت کنونی فندی

امروزه فندی در سراسر جهان ۱۶۰ شعبه دارد که در ۲۵ کشور پراکنده شده اند. از مشتریان معروف این برند می توان به  جنیفر لوپز و کامرون دیاز اشاره کرد. اکنون که بیش از ۹۰ سال از تأسیس این برند می گذرد، تمرکز برند فندی به روال سابق بر مراقبت در انتخاب بهترین مواد اولیه در تولید محصولاتش است.

 

منبع : بامیلو

 

نظر بدهید