معرفی انواع ماسک مو 1
کافه سلامت

معرفی انواع ماسک مو

1.71Kبازدید

روند مراقبت از مو بدون استفاده هفتگی از ماسک مو امکان پذیر نیست. استفاده از ماسک مو فقط شامل کسانی نمیشه که موهای آسیب دیده دارن. حتی کسانی که موهاشون سالمه و حتی یک بار هم رنگ نشده باید برای محافظت از موهاشون حداقل یک بار در هفته از ماسک مو استفاده کنند. این ماده درمانی باعث میشه رطوبت به موهاتون برگرده، و طراوت و درخشش اولیه اش رو پیدا بکنه.

صدها مدل مختلف ماسک مو توی بازار موجود هست و شما باید بدونید چه ماسک مویی مناسب موهای شما هست. اول از همه، بیاید ببینیم چند مدل کلی ماسک مو وجود داره:

معرفی انواع ماسک مو

ماسک موی پروتئین

اگه موهاتون کش میاد و ضعیف شده، احتمالا نیاز به تقویت پروتئینی داره. مو اساسا از پروتئین ساخته شده و کمبود این ماده میتونه باعث پایین اومدن کیفیتش در گذر زمان بشه. تقویت دوره ای مو با ماسک های پروتئین میتونه موها رو سر حال و به حالت اولیه نزدیک کنه. هر چند، اگه موهاتون کامل سالم هست، بهتره بیش از اندازه از ماسک موی پروتئین استفاده نکنید. پروتئین بیش از حد مو ها رو سفت و شکننده میکنه.

ماسک موی آبرسان

تشخیص اینکه موهاتون به ماسک موی آبرسان احتیاج داره یا نه خیلی راحته. موهاتون خشکه؟ از یه ماسک موی مرطوب کننده استفاده کنید. موخوره و وزی زیادی روی موهاتون میبینید؟ وقتشه که سراغ مرطوب کننده ها برید. موهاتون راحت میشکنه؟ رطوبت! زیاد گره میخوره؟ جدی باید از ماسک موی مرطوب کننده و آبرسان استفاده کنید!

ماسک مو با پایه روغن

این نوع ماسک مو رو میتونید به جای ماسک موی مرطوب کننده و آبرسان استفاده کنید. ماسک موهایی که پایه روغنی دارن رطوبت رو روی مو محفوظ نگه میدارند و برای مدت طولانی تری اثر خودشون رو حفظ می کنن. با استفاده از این ماسک ها موها تغذیه میشن، معروف ترین موادی که برای ماسک موهای روغنی استفاده میشن اینهان: نارگیل، زیتون، بادام و آرگان.

ماسک موی پیوند ساز

این ماسک موها مخصوصا برای موهای رنگ شده و آرایش شده فرمول شدن. اگه به سالن های آرایشی حرفه ای سر بزنید، میبینید که برای مشتری هاشون از محصولات پیوند-ساز استفاده می کنند. این روش درمانی از آسیب موها کم میکنه، بنابراین اگه اخیرا با مواد شیمیایی به موهاتون آسیب رسوندین، بهتره روی خرید یه ماسک موی مخصوص احیای پیوندهای مو سرمایه گذاری کنید.

حالا که با انواع مختلف ماسک مو آشنا شدید، بهتره یاد بگیرید چطوری میشه از یک ماسک مو استفاده کرد.

نحوه استفاده از ماسک مو

مرحله اول: موهاتون رو تمیز کنید

خیلی از افراد نمیدونن چقدر مهمه که قبل از زدن ماسک مو موهاشون باید کاملا تمیز باشه. دلیل اهمیت این موضوع اینه که کثیفی مو مانعی در برابر مواد تقویت کننده روی مو ایجاد میکنه و از اثر ماسک مویی که قراره استفاده کنید کم میکنه. پس برای جلوگیری از این اتفاق، موهاتون رو با شامپو خوب بشویید و با آب ولرم آبکشی کنید. بعد از این کار با یه حوله آب اضافی موهاتون رو بگیرید تا مرطوب باشه ولی آب ازش نچکه.

مرحله دوم: زدن ماسک مو

وقتی موهاتون آبگیری شد، ماسک مو رو به سطح مو و بخصوص ریشه ها بزنید و با یه شونه دانه درشت پخش کنید. استفاده از شونه هم به پخش ماسک مو کمک میکنه و هم باعث میشه هر دفعه مقدار کمتری استفاده بشه.

معرفی انواع ماسک مو

مرحله سوم: صبر کنید

حالا که ماسک مو رو زدین، باید حدود 10 دقیقه صبر کنید تا این ماده تقویتی اثر خودش رو بذاره. اگه زیر دوش هستید، میتونید از کلاه های رنگ مو (یا حتی یه تکه پلاستیک) استفاده کنید و دور سرتون بپیچید تا آب روی موهاتون نریزه. این رو بدونید که حداقل زمان گذاشتن ماسک مو روی سر 10 دقیقه است و حداکثر نداره، چون ماده تقویتی هست و آسیبی به موهاتون نمیرسونه. مثلا وقتهایی که قراره مهمونی برید برای مدت طولانی تری ماسک مو رو روی سرتون بذارید تا کاملا نرم و ابریشمی بشه.

مرحله چهارم: شستشو

وقتی حس کردید زمان کافی برای اثر ماسک مو گذاشتید، حالا باید با آب سرد به طور کامل آبکشی کنید. اگه ماسک موی روغنی مصرف کردید، باید بعد از استفاده دوباره شامپو بزنید تا موهاتون چرب نباشه. اما ماسک موهای با پایه آب رو با آب خالی بشویید کافیه! استفاده از آب سرد باعث میشه موهاتون برای مدت طولانی تری مرطوب و با طراوت بمونه. بعد هم با حوله آب موها رو بگیرید و اگه قرار نیست مهمونی یا جای مهمی برید، به جای استفاده از سشوار، بذارید موهاتون به طور طبیعی خشک بشه.

چند تا نکته برای استفاده از ماسک مو

  • موقع خشک کردن مو با حوله خشن رفتار نکنید، این کار میتونه به موهاتون آسیب برسونه و باعث ایجاد وزی روی مو بشه.
  • استفاده از آب سرد وزی مو رو به حداقل میرسونه. برای شستشو با شامپو از آب ولرم استفاده کنید، ولی برای شستن ماسک مو از آب سرد.
  • همیشه برای باز کردن گره های مو از شونه دانه درشت استفاده کنید تا موهاتون کش نیاد و آسیب نبینه.
  • ماسک موی مناسب خودتون رو استفاده کنید. بعضی ماسک موها حجم دهنده هستند، بعضی لخت کننده. برای موهای چرب، خشک یا رنگ شده هم انواع مختلف ماسک و وجود داره.

منبع : 2نفره

نظر بدهید