مدل پرده برای پنجره بالای شوفاژ
کافه دکوراسیون

مدل پرده برای پنجره بالای شوفاژ

3.32Kبازدید

اگر در خانه ای با شوفاژ زندگی می کنید، احتما با مشکلاتی که برایتان به وجود می آورد آشنایی دارید. اگر پشت شوفاژ تنها دیوار وجود داشته باشد، با سیاه شدن آن روبه رو شده و اگر پنجره ای بالای آن باشد، احتمالا با انتخاب پرده مناسب با مشکل روبه رو خواهید شد. مسلما مدل پرده یا کوتاه و بلند بودن آن باید متناسب با پنجره در نظر گرفته شود اما با حضور شوفاژ همه چیز تغییر می کند. در ادامه 8 ایده راه گشا را به شما معرفی می کنم.

پرده ثابت + پرده کوتاه

مدل پرده برای پنجره بالای شوفاژ

با وجود یک شوفاژ در زیر پنجره، امکان استفاده از پرده های بلند که امکان جمع شدن نیز داشته باشند به سادگی امکان پذیر نیست. یک راه حل این است که از پرده های طولی ثابت (غیرقابل حرکت) استفاده نمایید و به عنوان پرده دوم، مدل حریر یا کرکره ای کوتاه را برای کنترل نور رابه کار بگیرید.

پرده جمع شونده + پرده بلند

مدل پرده برای پنجره بالای شوفاژ

پرده های کوتاه جمع شونده یک گزینه عالی برای کنترل میزان نور ورودی به جای مدل های قدیمی وسنتی تری است که بر روی میل پرده نصب می شوند. در کنار این پرده ها، می توانید یک پرده بلند را از یک طرف نصب کرده تا در صورت نیاز به روی شوفاژ نیز کشیده شود.

پرده خیلی بلند + پرده غلتکی

مدل پرده برای پنجره بالای شوفاژ

این مدل بیش تر برای اتاق خواب ها که حفظ حریم خصوصی اهمیت زیادی دارد، به کار می رود. به این صورت که پرده غلتکی را برای بالای شوفاژ در نظر گرفته و سپس یک پرده بسیار بلند، که چند سانتی متر نیز روی زمین ادامه پیدا می کند، به عنوان پرده جلویی نصب می نمایند. اپر پرده بلند را کمی جلوتر از پنجره آویزان کنید، با وجود پرده غلتکی، مانعی برای باز و بسته کردن آن وجود نخواهد داشت.

پرده های حصیری + پرده بلند

مدل پرده برای پنجره بالای شوفاژ

این ایده یکی از موارد خاصی است که بستگی زیادی به سبک دکوراسیونی شما دارد. اما مانند تصویر بالا، می توان از پرده های حصیری برای اتاق غذاخوری رسمی استفاده کرد و دو پرده بلند را نیز در دو طرف پنجره آویزان نمود.

پرده های کوتاه

مدل پرده برای پنجره بالای شوفاژ

پرده های کوتاه یک انتخاب مناسب برای بالای شوفاژها هستند که تنوع بسیار زیادی نیز دارند. به عنوان یک قاعده کلی، بعضی از فضاها مانند اتاق کودک و آشپزخانه با وجود پرده های کوتاه جذاب تر و زیباتر خواهند بود. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که با دیده شدن شوفاژ مشکلی ندارند، پس از پارچه های کوتاه و سنگین استفاده نمایید. ارتفاع پرده ها می تواند تا روی شوفاژ ادامه داشته باشد.

پرده کرکره برای پنجره بالای شوفاژ

مدل پرده برای پنجره بالای شوفاژ

کرکره های چوبی می توانند در رنگ ها و سبک های مختلف مدرن و کلاسیک برای بالای شوفاژ انتخاب شوند. معمولا این پرده های کرکره ای در بالای شوفاژ را به تنهایی استفاده شده و مانند نمونه های قبلی با پرده دیگری همراه نمی شوند.

پرده رومی بالای شوفاژ

مدل پرده برای پنجره بالای شوفاژ

پرده های رومی یک انتخاب کلاسیک هستند که البته هیچ گاه هم از مد نمی افتند. اما بیش تر برای بالای شوفاژ در فضاهایی مانند حمام، آشپزخانه و اتاق خواب به کار می رود. اگر این پرده ها را با طرح و نقش خاصی انتخاب می کنید، می توانید آن ها را به تنهایی به کار بگیرید اما در صورت ساده بودن یک پرده بلند یک طرفه در کنارش آویزان نمایید.

ترکیب مدل پرده مختلف در یک اتاق

مدل پرده برای پنجره بالای شوفاژ

اگر شوفاژ فقط در زیر برخی از پنجره های اتاق شما وجود داشته باشد، یکی از گزینه ها این است که مدل پرده های متفاوت را به کار ببرید. به عنوان مثال، مانند نشیمن در تصویر بالا، از پرده های غلتکی برای پنجره بالای شوفاژ استفاده شده، در حالی که پنجره های بلند بدون شوفاژ با پرده های ساده و بلند پوشانده شده اند. هنگام فقط هنگام ست کردن پرده های مختلف، اطمینان حاصل کنید که از لحاظ رنگ و الگو هماهنگی لازم وجود داشته باشد.

منبع : houzz fr

نظر بدهید