مدل دکوراسیون ورودی آپارتمان و منازل
کافه دکوراسیون

مدل دکوراسیون ورودی آپارتمان و منازل

2.78Kبازدید

جذاب ترین دکوری ها برای تزیین ورودی آپارتمان و منازل

معمولا اولین جایی که همه مهمان ها و افرادی که به یک خانه میروند از آنجا عبور می کنند راهروها هستند و تزیین راهروی منازل در بیشتر خانه ها نادیده گرفته می‌شود. اما همین راهروها به عنوان اولین جایی که دیده می شوند تاثیر زیادی روی میهمانان دارند. بعضی از افراد برای تزیین راهروی منزل خود به دنبال ایده ها و راه کارهای جدید هستند و سعی می‌کنند با طراحان و کسانی که در این زمینه خلاق هستند مشورت کنتد و از آنها نظر خواهی کنند. در این مطلب سعی داریم تا شما را با ایده های مختلف تزیین و زیباسازی راهرو منازل آشنا کنیم.

مدل دکوراسیون ورودی آپارتمان و منازل

همانطور که پیشتر اشاره شد فضای ورودی هر خانه ای اولین جایی است که در معرض دید افراد قرار می‌گیرد و ممکن است شما با اولین دیدار متوجه سلیقه و سبک زندگی افراد آن خانه شوید پس باید دکوراسیون فضای ورودی منزل شما طوری باشد که نشات گرفته از سلایق، علایق و ویژگی های شخصیتی شما باشد و افراد موقعی که وارد خانه شما می‌شوند با آن آشنا شوند.

مدل دکوراسیون ورودی آپارتمان و منازل

وجود آینه و تاثیر آن در ورودی منازل

یکی از جذاب ترین ایده هایی که می توانید برای دکوراسیون ورودی منزل خود پیاده کنید استفاده از آینه های قدی و یا آینه هایی در اندازه های کوچکتر در ورودی منزل است. در صورتی که از این آینه ها در ورودی منزل خود استفاده کنید هنگام خروج از خانه دیگر نیاز نیست که برای برانداز کردن خود به اتاق خواب یا قسمت های دیگر در خانه که آیینه دارند بروید و می توانید هنگام خروج از خانه خود را چک کنید و این کار علاوه بر کاربردی بودن و مفید بودن باعث زیباتر به نظر رسیدن و دلباز تر شدن قسمت ورودی خانه شما می شود و جلوه خاصی را به آن می‌بخشد. به طور مثال استفاده از آینه هایی که قاب برنجی دارند گزینه مناسبی برای ورودی منزل شما خواهد بود.

مدل دکوراسیون ورودی آپارتمان و منازل مدل دکوراسیون ورودی آپارتمان و منازل مدل دکوراسیون ورودی آپارتمان و منازل

کاربرد جاکفشی ها در زیباتر شدن ورودی منازل

بعضی از افراد فراموش می کنند که در ورودی منزل خود از جاکفشی استفاده کنند ولی باید بدانید که یکی از لازم ترین و مهم ترین وسایلی که در ورودی خانه ها باید وجود داشته باشد حتی اگر آن خانه خیلی کوچک باشد و فضای محدودی داشته باشد جاکفشی ها هستند. معمولا کفش ها اولین چیزی هستند که موقع ورود به خانه از پا در می آوریم و بهتر است برای اینکه فضا آشفته و نامرتب نشود و همینطور بهداشت رعایت شود حتما در قسمت ورودی منازل از جاکفشی های مختلفی که در بازار موجود است استفاده کنید. جالب است بدانید که با توجه به تقاضای بالای مردم جاکفشی ها در انواع و اقسام مدل ها و سبک ها در بازار موجود است.

مدل دکوراسیون ورودی آپارتمان و منازل مدل دکوراسیون ورودی آپارتمان و منازل مدل دکوراسیون ورودی آپارتمان و منازل

استفاده از فرش مناسب در ورودی منازل

بعضی از طراحان و افراد مختلف معتقدند که اگر در قسمت ورودی آپارتمان آنها یک فرش رنگارنگ وجود داشته باشد تأثیری که در زیبایی منزل دارد بسیار زیاد خواهد بود. البته باید در نظر بگیرید که این رنگارنگ بودن در فرش باید با رنگ های دیگری که در خانه به کار رفته است هماهنگی داشته باشد. در نظر داشته باشید که می توانید از فرش های مربع یا مستطیل و فرش های دایره یا بیضی شکل در ورودی فضای خانه ها استفاده کنید.

مدل دکوراسیون ورودی آپارتمان و منازل مدل دکوراسیون ورودی آپارتمان و منازل مدل دکوراسیون ورودی آپارتمان و منازل

تاثیر عجیب گلدان ها در زیباتر شدن ورودی منازل

تقریبا تمامی افراد معتقدند که وجود گیاهان و گلها می‌تواند تاثیر بسیار مثبتی بر روح و روان افراد داشته باشد و حضور گیاهان در هر محیطی باعث می‌شود که طراوت و تازگی در آن محیط برقرار شود و این گیاهان همیشه با خود انرژی مثبت همراه دارند و قرار دادن گل و گیاه در منزل و ورودی خانه ها باعث می شود که کسانی که وارد خانه شما می‌شوند احساس خوبی داشته باشند.

مدل دکوراسیون ورودی آپارتمان و منازل مدل دکوراسیون ورودی آپارتمان و منازل

ایجاد دیوار خاطرات در ورودی منازل و برقراری حس نوستالژیک

بعضی از افراد سعی می‌کنند ورودی خانه خود را جایگاهی برای قرار دادن عکس های قدیمی یا حتی عکس های سیاه و سفید خاطر انگیز کنند. معمولاً یک دیوار را برای قرار دادن قاب عکس انتخاب می کنند و آنها را در ابعاد مختلف ولی در یک سبک به روی دیوار نصب می کنند. این کار باعث می‌شود که افرادی که به خانه شما می آیند احساس کنند در زمان حرکت کردند و پا به دنیای خاطرات گذاشتند و معمولا این ویژگی برای بیشتر افراد قابل توجه است و به آن تمایل نشان می دهند. شما می توانید حتی در بین قاب عکس ها از کاشی های طرح دار استفاده کنید که اگر آنها را با هوشمندی و خلاقیت انتخاب کنید حتما تاثیر مثبت آن را بر روی زیباترشدن ورودی منزل حس خواهید کرد.

 مدل دکوراسیون ورودی آپارتمان و منازل

نورپردازی مناسب ورودی منازل

در بسیاری از خانه ها برای خرید وسایل مختلف و دکوری ها هزینه و وقت زیادی صرف شده است اما وقتی که پا آن خانه ها می گذارید متوجه می شوید که آنطور که باید نظر شما جذب نشده است یکی از دلایل این قضیه می تواند نورپردازی نامناسب محیط باشد باید توجه داشته باشید که نورپردازی در هر محیطی تاثیر بسیار زیادی در فضا و جلوی آن دارد.

مدل دکوراسیون ورودی آپارتمان و منازل

استفاده از رخت آویزها در ورودی منازل

بهتر است در ورودی منزل شما جایگاهی وجود داشته باشد که افراد بتوانند لباس های خود را که نمی خواهند داخل منزل بیاورند آنجا آویزان کنند. پس بهتر است در ورودی منزل خود یک رخت آویز یا رختکن تعبیه کنید و کاربرد این رخت آویز ها وقتی بیشتر مشخص می شود که فصل پاییز و زمستان باشد و برف و بارندگی وجود داشته باشد و قطعاً شما هم دوست ندارید افرادی که لباسشان کاملا خیس شده است با لباس خیس یا گلی وارد منزل شما شوند و قرار داشتن این رخت آویز در ورودی منزل شما کمک زیادی خواهد کرد . همچنین می توانید با استفاده از برچسب های دیواری اشکال و طرح های دلخواه که می خواهید روی دیوار داشته باشید و حتی در قسمت هایی قلاب نصب کنید و یا از در ورودی منزل خود کمک بگیرید.

مدل دکوراسیون ورودی آپارتمان و منازل مدل دکوراسیون ورودی آپارتمان و منازل

جذابیت بیشتر با پوشش کاغذ دیواری در ورودی منازل

یکی از کارهایی که کمک میکند ورودی خانه شما جذاب تر و منحصر به فرد باشد این است که با استفاده از کاغذهای دیواری ورودی منزل خود را بپوشانید. ممکن است منزل شما طوری باشد که ورودی خانه از قسمت پذیرایی جدا نباشد و شما می توانید با استفاده از ایجاد یک جا لباسی یا جاکفشی این قسمت را از بقیه منزل جدا کنید و دیوارهای این قسمت را با استفاده از کاغذدیواری مجزا تزیین کنید. با این کار هم مرز ورودی خانه با فضای اصلی خانه را مشخص کرده اید و هم به زیبایی بیشتر منزل خود کمک کرده اید. همیشه با استفاده از کاغذ دیواری ها می‌توان به صورت خیلی ملایم مرز مشخصی بین فضاهای مختلف خانه ایجاد کرد و شما می توانید کاغذ دیواری با همان ویژگی هایی که مد نظر شما هست را از بازار و فروشگاه ها تهیه کنید و در منزل خود به کار ببرید و نگران این انتخاب نباشید زیرا تنوع بسیار زیاد است.

مدل دکوراسیون ورودی آپارتمان و منازل

برقراری هارمونی رنگ ها در ورودی منازل

یکی دیگر از کارهایی که می‌توانید برای زیباسازی فضای ورودی دکوراسیون منزل خود انجام دهید استفاده از رنگ هایی هست که با هم هماهنگ باشند و بهتر است از این رنگ ها هم در ورودی خانه و هم در سایر قسمت های منزل خود استفاده کنید. مثلاً اگر یک رنگ مشخصی در قسمت پذیرایی منزل شما وجود دارد می توانید از رنگ مکمل آن در قسمت ورودی استفاده کنید. این کار باعث می شود که هم فضاها با هم ارتباط داشته باشند و هم در عین حال استقلال خود را حفظ کند و همین قضیه باعث زیباتر شدن منزل شما خواهد شد.

مدل دکوراسیون ورودی آپارتمان و منازل

خوب است بدانید که تاثیر رنگ ها در هر فضای بسیار زیاد است و همین رنگ ها می توانند خانه شما را بزرگتر یا کوچکتر و سرد تر و گرم تر نمایش دهند. مثلاً رنگ های روشنی مثل سفید می تواند دیوارها و سقف راهرو شما را بزرگتر نشان دهد پس بهتر است که سقف فضای ورودی تیره تر از رنگ دیوارها باشد و این قضیه باعث می‌شود که رنگ آمیزی فضا گرم تر و صمیمی تر باشد و در کنار این رنگ آمیزی اگر نور پردازی شما مناسب باشد دکوراسیون شما می تواند در نوع خود جزو جذاب ترین ها باشد.

مدل دکوراسیون ورودی آپارتمان و منازل

تاثیر نور در ورودی منازل و آپارتمان ها

همیشه در همه قسمت های منزل چه در اتاق خواب و چه در پذیرایی و یا آشپزخانه به نور پردازی فضا اهمیت زیادی دهید زیرا نور به نحوی تکمیل کننده دکوراسیون شما خواهد بود. این اهمیت نور در قسمت ورودی منزل شما و راهرو هم بسیار قابل توجه است زیرا بعد از اینکه تمام موارد گفته شده را رعایت کردید باید نور پردازی طوری باشد که زحمت های شما را برجسته تر کنند و نشان دهد که هدف شما از تهیه هر فاکتور و رنگ آمیزی و نوع چیدمان چه چیزی بوده است و یک زیبایی تمام عیار را به نمایش بگذارد. اگر در ورودی منزل خود از قاب ها و تابلوهای مختلف استفاده کردید سعی کنید نور پردازی طوری باشد که این تابلوها را برجسته‌تر نمایش دهد و همیشه نور ها به سمتی باشند که شما دوست دارید مشخص تر از سایر نواحی دیگر باشد.

مدل دکوراسیون ورودی آپارتمان و منازل

منبع : آف دکور

نظر بدهید