مدل دکوراسیون برای کریسمس
کافه دکوراسیون

مدل دکوراسیون برای کریسمس 2019

2.8Kبازدید

دکور کردن خانه برای جشن کریسمس، آداب‌ و رسوم خاص خودش را دارد، اما همیشه فوت‌ و فن‌هایی هست که شاید از لیست شما خط بخورد. از جدیدترین اید‌ه‌های کریسمسی 2019 چه می‌دانید؟ یکی از مهم‌ ترین جشن‌ های ارامنه در کشور ما، جشن سال نو است که فصل زمستان و دی‌ ماه را با آن آغاز می‌ کنند. درخت کریسمس و دکورهای کریسمسی نیز عضو همیشگی این جشن زیبا و سنتی مسیحی هستند که به‌ طور سنتی در خانه‌ ها یا حتی در مغازه‌ های ارمنی، هرسال نمونه‌ هایی از آن را می‌ بینیم. این بار در یک مطلب ویژه، سراغ دکوری‌ های خاص مراسمی رفته‌ ایم که سال‌ هاست توسط این گروه از هم‌ وطنانمان جشن گرفته می‌ شود. جدیدترین ایده‌ های دکوراسیونی کریسمس را از دست ندهید. به‌ جز ایده‌ های دکوری درباره‌‌ تلفیق یک دکور سنتی و مدرن، ایده‌ های جدیدی و دانستنی‌ های کوتاه مفیدی نیز برایتان داریم. با ما همراه باشید.

نبض کریسمس در اتاق نشیمن می‌زند

مدل دکوراسیون برای کریسمس مدل دکوراسیون برای کریسمس

در بیشتر خانه‌های سنتی، اتاق نشیمن، جایی است که دکورهای اصلی کریسمس در آن تمرکز بیشتری دارد. درخت کریسمس که مهم‌ترین عنصر این جشن است در همین‌جا قرار داده می‌شود. کادوها نیز در همین فضا باز می‌شوند. خلاصه این‌که تمام برنامه‌های دورهمی چه با خانواده یا با دوستان در همین قسمت از خانه صورت می‌گیرد. فرقی نمی‌کند که مدرن باشید یا سنتی‌پسند یا حتی اگر چیزی بین این دو را بپسندید، باز هم باید اتاق نشیمن را جدی بگیرید.

دکوراسیونی به سبک اسکاندیناوی

مدل دکوراسیون برای کریسمس مدل دکوراسیون برای کریسمس

وقتی از دکوری به سبک اسکاندیناوی حرف می‌ زنیم، مقصودمان یک دکور دلباز و روشن است. هرچند معمولاً دکورهای این جشن، یک رنگ و شکل ثابت دارند، اما در کشورهای سرد شمال اروپا حضور طبیعت جدی‌ تر به نظر می‌ رسد؛ ملغمه‌ ای از رنگ‌ هایی که آدم را یاد طبیعت می‌ اندازند. کمی قرمز، سبز یا سفید یکی از مشخصه‌ های مهم دکوراسیونی در کشورهای شمال اسکاندیناوی است، چیزی شبیه یک شهربازی با رنگ و بوی سرزمین‌ های یخ اروپایی.

حلقه‌ گل را جدی بگیرید

مدل دکوراسیون برای کریسمس مدل دکوراسیون برای کریسمس

حلقه‌های گل کوچک که معمولاً روی در ورودی خانه‌ها یا روی درخت‌ها قرار داده می‌شوند،‌ یکی از مهم‌ترین عناصر تزئینی کریسمس هستند. آنها را عموماً در جاهای تعیین‌شده‌ای که از قبل به آن عادت کرده‌اند، جا می‌گذارند. اگر می‌خواهید دکورتان خاص و جالب به نظر برسد، این عنصر مهم کریسمس را حفظ کنید. اگر هم دلتان ماجراجویی می‌خواهد، روی جایی که قرار است حلقه را قرار بدهید، تمرکز کنید. اندازه‌هایشان را تغییر بدهید. روی قرینه‌سازی کار کنید و آنها را هرجایی که صلاح می‌دانید و به نظرتان بهتر است، بگذارید. بالای پنجره، جایی پایین‌تر از قاب پنجره اصلی می‌تواند جای خوبی برای قرار دادن آنها باشد.

یک دکوراسیون کاملاً سنتی

مدل دکوراسیون برای کریسمس مدل دکوراسیون برای کریسمس

کریسمس هرچه باشد یک جشن سنتی مسیحی است. اگر مسیحی هستید، حتماً این را خوب می‌دانید که سمت‌ و سوی «سنت» در این جشن زیاد است. چشمتان را ببندید و به تصویری که از این جشن در ذهن‌ نقش می‌بندد، نگاهی بیندازید؛ یک شومینه‌ بزرگ با دیوارهایی که تزئینات مفصلی دارند، ‌مبلمان آنتیک و یک درخت تزئین شده و خوش زرق‌وبرق. رنگ‌های متداول هم قرمز، سبز و طلایی هستند. این رنگ‌ها،‌ سنتی محسوب می‌شوند، اما سفید، نقره‌ای یا حتی گاهی صورتی و زرد هم ممکن است در فضا بگنجد.

دکوراسیونی کاملاً سفید، مثل برق

مدل دکوراسیون برای کریسمس مدل دکوراسیون برای کریسمس مدل دکوراسیون برای کریسمس

شاید دوست داشته باشید، فضا براق، روشن و زمستانی به نظر برسد. بهترین راه، استفاده از رنگ سفید است، نه آن‌قدر که «فقط سفید» به چشم بیاید و درنهایت، توی ذوق بزند. برای شکستن یکدستی فضا از شمع استفاده کنید. چند عدد از این وسیله‌های کوچک پرنور به‌خصوص اگر به‌صورت دوتایی استفاده شود فضا را از حالت خسته‌کننده بیرون می‌آورد و همه‌چیز را گرم‌تر می‌کند. با این حساب نیاز چندانی به اضافه کردن عناصر رنگی دیگر نخواهید داشت و می‌توانید با همین رنگ سفید ساده غوغا به پا کنید.

یک پالت پر از رنگ

مدل دکوراسیون برای کریسمس

آنهایی که ماجراجو هستند، ‌معمولاً از بازی با رنگ‌ها خوششان می‌آید و روی یک، دو یا چند رنگ خاص یا به‌اصطلاح سنتی هم متمرکز نمی‌شوند. تجربه نشان داده که ‌این‌طور آدم‌ها معمولاً روی رنگ‌های خاصی که عموماً سبز لیمویی، لیمویی روشن و زرد تیره هستند تمرکز می‌کنند. چنین دکوراسیونی معمولاً شادی‌بخش و هیجان‌آور است و جوان‌ترها عاشقش هستند.

ساده‌ ترین دکوراسیون کریسمسی جهان

مدل دکوراسیون برای کریسمس مدل دکوراسیون برای کریسمس

اگر زیاد اهل غوغا نیستید، یک دکور ساده بچینید. ساده‌ترین دکور کریسمس شامل یک درخت ساده‌ با چند شمع و کادوهایی که زیر درخت، جا خوش کرده‌اند است. اگر شومینه‌ روشنی در خانه وجود داشته باشد تصویری که در ذهن شکل می‌گیرد به رویایی که در ذهن بسیاری از مردم، درباره دکور سال نوی مسیحی وجود دارد،‌ نزدیک‌تر می‌شود.

تضاد را به اوج برسانید

مدل دکوراسیون برای کریسمس

یک راه ماجراجویانه و خاص برای دکور کریسمس این است که به کل برعکس عمل کنید. درست زمانی که همه از سرمای هوا و زمستانی شدن می‌گویند،‌ شما سراغ رنگ‌های گرم بروید. پالت رنگتان را بردارید و روی دکورهای خانه، گرم‌ترین رنگ‌ها را بریزید. برای اینکه از خط «سنت» بیرون نزنید،‌ سعی کنید رنگ‌ها را در همین گروه حفظ کنید؛ مثلاً اگر قرمز را یک رنگ سنتی کریسمس در نظر بگیریم، سراغ قرمز تیره، زرشکی، اخرایی و… بروید، اما صورتی جیغ با خال‌خال‌های بنفش(!) حرفش را هم نزنید.

مبلمان را چطور بچینیم؟

مدل دکوراسیون برای کریسمس مدل دکوراسیون برای کریسمس

کریسمس به‌طورکلی برای این ایجاد شده که آدم‌ها دور هم جمع شوند، راحت باشند، حرف بزنند، کادو بگیرند و در فضایی راحت با هم تعامل داشته باشند. با این حساب، مبلمانی که برای اتاق نشیمن انتخاب می‌شود باید ساده و راحت و پارچه‌های چنین مبلمانی باید حتی‌الامکان ساده و نرم باشد. طرح و نوع ساخت مبلمان هم باید حس راحتی را به دیگران القاء نماید. اگر دنبال یک رنگ مناسب می‌گردید، ‌کمی نارنجی، بنفش با رنگ‌هایی از طیف صورتی می‌تواند مناسب باشد.

همین‌گونه خانوادگی و معمولی

مدل دکوراسیون برای کریسمس

سعی نکنید همه‌چیز را از بیخ و بن به هم بریزید. اگر خانه‌تان یک دکوراسیون خانوادگی و جمع‌وجور دارد، چرخ را از اول اختراع نکنید. دکور جدیدتان را با همین سبک و سیاق بچینید و جلو بروید. برای یک جشن که حداکثر چند روز در سال به درازا می‌کشد، قرار نیست شاخ غول را بشکنید. اگر می‌خواهید زرق‌وبرق یا هیجان دکورتان را زیاد کنید به درخت و تزئیناتش بیشتر برسید،‌ شمع‌ها را روی طاقچه یا کتابخانه بچینید، دکوری‌های سبز را بیشتر کنید و وسایل کوچک قرمزرنگ بخرید، حتی اگر مایل باشید کمی رنگ طلایی، البته نه به‌صورت اغراق‌شده و زیاد نیز می‌تواند فضا را از یکنواختی معمول خارج کند.

منبع : مجله منزل

نظر بدهید