قوانین عجیب برای سلبریتی‌ها در مهمترین جشن مد جهان
کافه خواندنی

قوانین عجیب برای سلبریتی‌ها در مهمترین جشن مد جهان

855بازدید

اولین دوشنبه ماه می به شکل سنتی یکی از مهمترین تاریخ‌ها در تقوم مد است: مت گالا یا مراسم سالانه (شب نشینی در موزه متروپولتین شهر نیویورک) با حضور هنرمندان و طراحان دنیای مد.

در این مراسم که در موزه هنری متروپولیتن برگزار می‌شود، هر مدعو به دقت توسط آنا وینتور سردبیر نشریه مد وُگ انتخاب می‌شود. به گزارش ایران‌آرت، مت گالای امسال قرار بود روز دوشنبه چهارم مه برگزار شود. اما در ماه مارس و به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا اعلام شد که این مراسم تا اطلاع ثانوی به تاخیر می‌افتد.

به نقل از ایندیپندنت، در صورتی که مت گالا بتواند یک بار دیگر برگزار شود، میهمانان برای آن که خانم وینتور از دستشان راضی باشد و دوباره دعوتشان کند، باید از دستورالعمل‌های خاصی پیروی کنند. از محدودیت سنی گرفته تا ممنوعیت سلفی گرفتن، مت گالا پنج قانون غیرمنتظره دارد.

سلفی ممنوع

انتظار بر این است که فردی که به مراسم پرزرق‌وبرقی چون مت گالا دعوت می‌شود، اجازه گرفتن عکس از لحظاتی از این مراسم را داشته باشد. اما در سال ۲۰۱۵ که استفاده از رسانه‌های اجتماعی در این مراسم ممنوع شده تا افراد مشهور اکثر وقت خود از ساعات حضور در مراسم را کمتر در رسانه‌های اجتماعی بگذرانند.

به همه مهمانان تذکره داده می‌شود که ‌”استفاده از تلفن همراه برای عکاسی و سرزدن به رسانه‌های اجتماعی در داخل میهمانی ممنوع است.”

ورود زیر ۱۸ساله‌ها ممنوع 

در سال ۲۰۱۸ مشخص شد که مت گالا یک محدودیت سنی جدید وضع کرده است. طبق این قانون افراد معروف و ممتاز زیر ۱۸ ساله دیگر اجازه حضور در مراسم را ندارند.

مدی زیگلر، مدل ۱۶ ساله در پاسخ به سوالی درباره حضور در فرش قرمز مت گالا به هالیوود ریپورتر گفت:‌ “نمی‌توانم بروم، چون سنم به اندازه کافی نیست.” در ابتدا گمان می‌شد که محدودیت سنی جدید به علت تم مراسم سال ۲۰۱۸ است که “بدن‌های آسمانی:‌ مد و تخلل کاتولیک”، تعریف شده بود. بعدا یک سخنگوی مراسم تایید کرد که دلیل اتخاذ این تصمیم این بود که “برای افراد زیر ۱۸ سال مناسب نبود.”

کشیدن سیگار در داخل موزه ممنوع است

در سال ۲۰۱۷، تصویر چهره های شناخته‌شده‌ای چون بلا حدید، داکوتا جانسون و مارک جیکوبز در حال سیگار کشیدن در دستشویی مت گالا منتشر شد. همان سال، گزارش شد که اعضای هیات مدیره و حامیان مالی مراسم نارضایی خود را بابت سیگارکشیدن میهمانان در این مراسم ابراز کرده‌اند و یکی از این افراد این کار را “بی‌احترامی به مجموعه هنری” توصیف کرد.

به گفته “پیج سیکس” به دنبال شکایات، به میهمانان مت گالای ۲۰۱۸ گفته شد که “کشیدن سیگار در موزه غیرقانونی است.”ظاهرا در دعوتنامه مراسم تصریح شده بود که سیگار کشیدن در این مراسم مطلقا ممنوع است. در سال ۲۰۰۳، مایکل بلومبرگ شهردار وقت نیویورک قانون ممنوعیت سیگار کشیدن در فضاهای داخلی شهر و در اماکنی چون ساختمانهای اداری، بارها و سالن های سینما به اجرا گذاشت.

نفس آغشته به بوی پیاز ممنوع 

پس از مراسم فرش قرمز مت گالا، میهمانان به یک میهمانی و سپس شام رسمی هدایت می‌شوند. به نوشته نیویورک پست، برخی خوراکی‌ها به درخواست شخص وینتور از روی منو حذف شدند. یک کارمند سابق مجله وگ به نیویورک پست گفت که جعفری ممنوع است تا خطر گیر کردن این سبزی در لای دندان افراد از بین برود. سیر و پیاز نیز در این مراسم سرو نمی‌شوند و به این ترتیب هرگونه خطر مربوط به بوی بد دهان از بین می‌رود. بروسکتا نیز سرو نمی‌شود تا مبادا تکه‌هایش روی تدارکات بی‌نقص پاشیده شود.

مقررات سختگیرانه تعیین جا 

وینتور درباره محل نشستن مهمانان در مراسم شامگاهی حساسیت خاصی دارد. در مستند “اولین دوشنبه مه” مربوط به سال ۲۰۱۶، که درجه دقت و حساسیت در برنامه‌ریزی را شرح می‌دهد و سیلویانا وارد دورت، مدیر پروژه‌های مخصوص وگ می‌گوید در تعیین محل نشستن مهمانان، مقادیر زیادی “دلالی قدرت” در میان است.

وارد دورت گفت:  “درباره این که چه کسانی در کنار هم بنشینند، آیا پارسال هم پیش هم نشسته بودند، آیا در مراسم دیگری هم کنار یکدیگر نشسته بودند، و غیره خیلی فکر می‌شود. خیلی عجیب است.” به گفته وارد دورت همسران هرگز کنار هم نمینشینند. او افزود: “تمام هدف ملاقات با افراد جدید و علاقمندی به کاری است که دیگران می‌کنند. اگر بیایید اینجا و فقط با شوهرتان معاشرت کنید چه لطفی دارد؟”

منبع: ایران آرت

نظر بدهید