قربانی کردن استایل و شیک پوشی مردانه هرگز
کافه خواندنی

قربانی کردن استایل و شیک پوشی مردانه هرگز

1.59Kبازدید

این روزها با افزایش قیمت‌ها، هزینه‌های پوشاک هم به طرز سرسام آوری افزایش یافته‌اند و آقایان به دنبال راه‌هایی برای صرفه جویی در هزینه پوشاک مردانه هستند. البته راه‌های ساده‌ای برای صرفه جویی در هزینه پوشاک مردانه وجود دارد مثلا استفاده از لباس‌های ارزان‌تر و کم‌کیفیت‌تر که به معنای از دست رفتن استایل شیک و سطح بالای شما است و در درازمدت باعث افزایش هزینه‌های شما هم می‌شود بنابراین این کار اصلا توصیه نمی‌شود.

یک حسابرسی کامل برای صرفه جویی در هزینه پوشاک مردانه داشته باشید

قبل از این که بخواهید برای صرفه جویی در هزینه پوشاک مردانه برنامه ریزی کنید باید به چند سوال مهم پاسخ دهید:

  • پول شما از کجا می‌آید و چقدر است؟
  • هر ماه چقدر خرج می‌کنید؟
  • آیا قسط و بدهی دارید؟ چقدر؟
  • سود درآمد و بدهی‌های شما چقدر است؟

اگر هنور پاسخ این سوال‌ها را نمی‌دانید همین الان قلم و کاغذ بردارید و یک حسابرسی کامل از درآمد و هزینه خود داشته باشید. وقتی که بدانید چقدر پول دارید واقع بینانه‌تر خرج خواهید کرد و در صرفه جویی در هزینه پوشاک مردانه موفق‌تر خواهید بود. اگر قصد دارید یک کمد لباس جدید و پر از لباس‌های شیک برای خودتان بسازید باید قبل از این کار مشخص کنید که آیا قدرت خرید چنین لباس‌هایی را دارید؟ اگر به چهار سوال فوق پاسخ داده باشید می‌توانید قدرت خرید خود را نیز تخمین بزنید. مثلا اگر لباس‌هایی که می‌خواهید بخرید بیش از دو میلیون تومان برای شما هزینه دارد بهتر نیست ابتدا بدهی‌های خود را صاف کنید و در موقعیتی مناسب‌تر این مبلغ را هزینه کنید و گرفتار بدهی‌های بیشتر نشوید؟ اگر دخل و خرج ماهانه شما بسیار و پیچیده است برای این حساب و کتاب‌ها می‌توانید از یک حسابدار هم کمک بگیرید و یا از نرم افزارهای حسابدار مختلفی که برای این منظور تهیه شده‌اند استفاده کنید.

قربانی کردن استایل و شیک پوشی مردانه هرگز

بدانید که کجاها اجازه ولخرجی دارید و کجا باید صرفه جویی کنید

پس از این که منابع مالی خود را شناختید و تصوری واقع بینانه‌تر از وضعیت اقتصادی خود پیدا کردید می‌توانید برای خرید لباس اقدام کنید. اما برای صرفه جویی در هزینه پوشاک مردانه ابتدا باید بدانید که چطور باید پول خود را هزینه کنید. واقعیت این است که برخی از لباس‌ها و اکسسوری‌ها ارزش هزینه کردن را دارند اما در برخی دیگر بهتر است صرفه جویی کنید و سراغ گزینه‌هایی بروید که قیمت مناسب‌تری دارند. هر چیزی ارزش هزینه‌های گزاف را ندارد مثلا شما می‌توانید برای خرید یک دست کت و شلوار شیک و عالی مبلغی در حد قدرت خرید خود بپردازید اما لباس‌هایی که کمتر مورد استفاده شما هستند ارزش چنین هزینه‌هایی را ندارد.

قربانی کردن استایل و شیک پوشی مردانه هرگز

پس انداز کردن پول را فراموش نکنید

شما هرچقدر هم که درآمد بالایی داشته باشید نیاز به پس انداز دارید چون معلوم نیست در شرایط مختلف چه اتفاقاتی رخ دهد و شما باید برای این شرایط غیرمنتظره آماده باشید و حتی این شرایط غیرمنتظره ممکن است در مورد لباس‌های شما رخ دهد مثلا تنها کفش چرم مشکی که دارید بر اثر اتفاقی از بین برود و شما به خرید یک کفش جدید نیاز پیدا کنید. پس صرف داشتن پول زیاد نمی‌تواند دلیلی برای خرید لباس‌های گران قیمت و تمام کردن پول باشد و لازم است که شما همیشه درصدی از درآمد اضافی خود را به پس انداز اختصاص دهید. راز موفقیت برای این کار پس انداز خودکار است یعنی شما هر ماه درصدی از درآمد خود را، پیش از آن که به پول قابل خرج تبدیل شود پس انداز کنید، کارشناسان توصیه می‌کنند حداقل ده تا سی درصد از درآمد خود را به این منظور اختصاص دهید تا همیشه از بابت هزینه‌های غیرمنتظره خیالتان راحت باشد.

قربانی کردن استایل و شیک پوشی مردانه هرگز

آقایان شیک پوش این چیزهای عجیب را در کمد لباس‌های خود دارند

نگهداری از لباس یکی از اصول اولیه شیک پوشی است که رازهای خاصی دارد که هر کسی از آن آگاه نیست. آقایان شیک پوش روش‌های خاصی برای مراقبت از لباس‌های خود دارند و برای این روش‌ها از ابزارهای خاص و عجیبی هم استفاده می‌کنند بنابراین اگر به کمد لباس و اتاق این افراد نگاه کنید با چیزهای غیرمعمولی مواجه خواهید شد که همین چیزها اتفاقا راز شیک پوشی و جذابیت دائمی استایل آن‌ها است. در ادامه شما با این ابزارها و کارکرد هر کدام آشنا خواهید شد.

ویترین برای اکسسوری‌های شما: آقایان شیک پوش شاید قصد خودنمایی هم داشته باشند اما کاربرد این ابزارها برای خودنمایی نیست. واقعیت این است که آن‌ها از اکسسوری‌های گران و باکیفیت (مثل ساعت، عینک آفتابی، کراوات و … ) استفاده می‌کنند و از ارزش واقعی آن‌ها آگاه هستند بنابراین آن‌ها را در محفظه‌هایی قرار می‌دهند که به خوبی قابل مشاهده باشند تا هم پیدا کردن آن‌ها راحت باشد و هم به خوبی از آن‌ها محافظت شود. حتی برای حمل اکسسوری‌ها هم می‌توان از این ویترین‌ها و باکس‌ها استفاده کرد به طور مثال بهترین باکس و ویترین برای ساعت مچی باید چند ویژگی داشته باشد، اول این که کیفیت ساخت مناسبی داشته باشد، دوم این که بتواند ساعت‌هایی با ابعاد مختلف را در خود جای دهد، قابلیت‌های اضافی مثل کوک کردن منظم ساعت را داشته باشد و ابعاد مناسب برای حمل در سفر و … را داشته باشد.

قربانی کردن استایل و شیک پوشی مردانه هرگز

ابزارهای مخفی برای نگه داشتن لباس‌ها: وقتی صحبت از استایل می‌شود فقط منظور خود لباس‌ها نیستند بلکه نحوه ترکیب و استفاده از آن‌ها نیز اهمیت دارد. آقایان شیک پوش از این مساله آگاه هستند و از ابزارهای مختلف و مخفی برای درست نگه داشتن لباس‌های خود استفاده می‌کنند. یکی از کاربردی‌ترین این ابزارها گیره‌های نگه دارنده پیراهن هستند که می‌توانند پیراهن را فارغ از گشادی و بلندی و تنگی و کوتاهی زیر شلوار نگه دارند و به این ترتیب شما نگران بیرون زدن پیراهن از زیر شلوار خود نخواهید بود.

قربانی کردن استایل و شیک پوشی مردانه هرگز

چند اتو: اتو کردن یکی از مراحل مهم مراقبت از لباس است و پوشیدن لباس‌های صاف و اتو شده نقش زیادی در شیک پوشی شما دارد. اما آقایان شیک پوش تنها به داشتن یک اتو بسنده نمی‌کنند به طور مثال یک اتوی خاص برای لباس‌های پشمی و یک اتوی خاص دیگر برای لباس‌های ظریف و ابریشمی. در کنار این اتوها یک اتوی سفری و یک اتوی سرد برای اتمام کار اتو کردن نیز می‌تواند ضروری باشد.

قربانی کردن استایل و شیک پوشی مردانه هرگز

انواع ابزارهای نظافت لباس: لباس‌ها به نظافت نیاز دارند اما همیشه نمی‌توان آن‌ها را شست چون برخی از کثیفی‌ها با ابزارهای ساده تری قابل رفع هستند به همین دلیل آقایان شیک پوش ابزارهای مختلفی برای این کار دارند مثل ابزار پرزگیر و یا  سمباده‌هایی که دون دون‌های روی لباس را می‌گیرند. با این ابزارها شما می‌توانید از مرتب بودن و تمیز بودن لباس‌های خود کاملا مطمئن باشید.

قربانی کردن استایل و شیک پوشی مردانه هرگز

چوب لباسی‌های باکیفیت: اگر می‌خواهید لباس‌های شما همیشه مرتب و اتو کرده باشند و به خوبی از آن‌ها مراقبت شود باید استفاده از چوب لباسی‌های ارزان قیمت را فراموش کنید. آقایان شیک پوش اهمیت خاصی برای چوب لباسی‌ها قائل هستند و همیشه از چوب لباسی‌های چندکاره و با کیفیت ساخت عالی استفاده می‌کنند. اگرچه این چوب لباسی‌ها گران قیمت هستند اما ارزش سرمایه گذاری را دارند چون عمر لباس‌های شما را افزایش می‌دهند.

قربانی کردن استایل و شیک پوشی مردانه هرگز

محصولات مختلف برای نگهداری از کفش‌ها: کفش‌های شما چیزهای زیادی درباره شما می‌گویند و زیبایی آن‌ها نشانه استایل زیبای شما است. بنابراین سالم نگه داشتن کفش‌ها اهمیت بسیار زیادی در شیک پوشی دارد و آقایانی که کفش‌های گران قیمت و باکیفیت می‌پوشند از این مساله کاملا آگاه هستند و ابزارها و محصولات مختلفی برای مراقبت از کفش‌های خود دارند مثل انواع واکس، قالب کفش، پاشنه کش و چند بند اضافی برای کفش‌ها.

قربانی کردن استایل و شیک پوشی مردانه هرگز

انواع فرچه‌ها و برس‌ها: شما در طول روز به انواع مختلفی از برس‌ها و فرچه‌ها نیاز پیدا می‌کنید که احتمالا خودتان هم از این نیاز باخبر نیستید. اما آقایانی که ب ظاهر خود اهمیت می‌دهند انواع مختلفی از این برس‌ها را در منزل دارند (گاهی هم با خود حمل می‌کنند) که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از یک برس برای ناخن‌ها، یک برس برای تیغ اصلاح، یک برس برای چمدان و کیف و یک برس برای گردگیری کفش‌ها.

 

منبع:مجله قرمز

نظر بدهید