فوت و فن های نجاری که آرزو می کنید قبلا می دانستید
کافه دکوراسیون

فوت و فن های نجاری که آرزو می کنید قبلا می دانستید

1.12Kبازدید

فوت و فن های نجاری که آرزو می کنید قبلا می دانستید

آیا در این فکر هستید که برای پسر خود تختخواب دو طبقه بسازید؟ یا به تعویض قاب درب ورودی تان می اندیشید؟ نجاری هنر کار با چوب است. برش دادن، منگنه کردن، و میخ زدن چوب ها. اما برای بسیاری از نجاران تازه کار، کارهای دو ساعته زمان بیشتری به طول می انجامند. چرا؟ پاسخ ها متفاوت هستند. ما به نجاری علاقمند هستیم، در واقع هر چیزی که به کار دستی نیاز داشته باشد را دوست داریم. یکی از دلایل علاقه ما به این کارها، ترفندهایی است که در طول راه آنها را یاد گرفتیم. حالا نوبت ماست که این دانش را به شما منتقل کنیم. متاسفانه، این ترفندها زمان های زیادی که صرف درست کردن اشتباهتان کردید را باز نمی گردانند، اما باعث می شوند پروژه های آینده تان سریع تر انجام پذیرند.

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید می‌تونید در قدم اول می‌توانید هزینه نجاری را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال نجار در تهران باشید می‌توانید درخواست نجاری ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

بنویسید

تا به حال چندین بار اندازه گیری ها را دوباره و دوباره انجام داده اید؟ نه، این که نمی توانید طول عرض مورد نظر را به خاطر بسپارید، تقصیر متر نیست. اما، این سفر کوچک می تواند کمکتان کند به یاد بیاورید. دفعه بعد، قبل از اندازه گیری، یک چسب کاغذی به متر خود بچسبانید. هر بار که اندازه گیری را انجام می دهید، عدد مورد نظر را گوشه متر خود یادداشت نمایید، این ترفند ساده کمکتان می کند در طول مسیر رسیدن به اره، طول و عرض مورد نظر را فراموش نکنید.

از روش میخکوبی با تکیه بر پا استفاده کنید

ترفند تکیه بر پا در هنگام ساخت چهارچوب بسیار ضروری است. به جای آن که مدام به میخ ضربه بزنید تا وارد اجزای عمودی سازه های دیوار شود، این روش را امتحان کنید. یک میخ بزرگ انتخاب کرده و به صورت زاویه دار آن را روی سازه قرار دهید و پای خود را در طرف دیگر چوب بگذارید. این عمل باعث می شود قدرت توسط پای شما مهار شود و معمولا تنها با دو ضربه سازه را در جایگاه خود قرار می دهد. با این کار زمان ساخت چهارچوب نصف خواهد شد.

فوت و فن های نجاری که آرزو می کنید قبلا می دانستید

به جای متر از مداد استفاده کنید

تا به حال شده تخته پایه ای را اندازه بگیرید و سپس پس از برش متوجه شوید بیش از حد کوتاه است؟ راه حل این مشکل این است که متر خود را کنار گذاشته و به جای آن از مداد استفاده کنید. تخته پایه یا هر قطعه دیگری اعم از قطعات چوبی خود را در مکان مورد نظر قرار دهید. سپس با استفاده از مداد اندازه را علامت بزنید. این کار نه تنها سریع تر است، بلکه از اشتباهات نیز جلوگیری می کند. این روش در هنگام نصب گوشه، انجام تخته کوبی و یا ساخت چارچوب نیز موثر است.

یک اسلحه بخرید

منظور از اسلحه تفنگ نیست، منظورمان دستگاه میخکوب است. استفاده از چکش و میخ برای نصب صفحات از گذشته باب بوده است. میخکوبی که با نیروی هوایی کار می کند، این کار را خیلی سریع تر و موثرتر انجام می دهد. با انجام این کار به شکاف و دریل کردن مجدد نیازی نیست و از خوردن ضربات حاصل از چکش جلوگیری می شود. میخکوب 8/5-2- اینچی و با اندازه 18 از انواع همه کاره این دستگاه می باشد.

چکش بزنید

یک چکش همه کار برای یک نجار، به اندازه گوشی طبی برای پزشک، ضروری است. هر کار نجاری ای که انجام دهید، چه انتهای کار باشد یا یک سازه بسیار سفت و سخت، یک چکش 20 اونسی میخکش دار کارها را برایتان آسان تر خواهد کرد. از میخکش می توان برای بلند کردن دیوار یا برش های خام استفاده کرد. از همه مهم تر این چکش می تواند هر میخی را نصب کرده و برخلاف نسخه دارای میخ کش خمیده، میخکش آن نیز برای بیرون کشیدن میخ عالی است.

به لطف ترفندها و فوت و فن های ذکر شده، پروژه آخر هفته تان راحت تر و البته سریع تر پیش خواهد رفت. به یاد داشته باشید، هدف شما به پایان رساندن کار نیست که نشان دهید از همسایه خود سریع تر هستید. این کار یک مسابقه نیست. در عوض هدف شما این است که از فرآیند لذت برده و ماموریت خود را با موفقیت به پایان برسانید. حالا بروید و کمربند مخصوص ابزار خود را تن کنید!

نظر بدهید