عمر مفید محصولات آرایشی
کافه سلامت

عمر مفید محصولات آرایشی

1.33Kبازدید

اگر ریمل خشک شد آن را دور بیاندازید. نه اینکه به آن آب یا بدتر از آن آب دهان اضافه کنید زیرا با این کار باکتری را به طور مستقیم وارد محصول نموده اید. در صورت عفونت چشم، سریعا به پزشک مراجعه کنید. مصرف مواد آرایشی اطراف چشم را قطع نموده و موادی را که در زمان ابتلا به عفونت از آن استفاده می کردید دور بیاندازید.

عمر مفید محصولات آرایشی

محصولات «کاملاً طبیعی» نیز از جمله محصولات آرایشی هستند که عمرمفید کوتاهی برای آنها در نظرگرفته شده زیرا این محصولات می توانند حاوی موادی با منابع گیاهی باشند که محیط خوبی را برای رشد باکتریها فراهم می کنند.
نکته مهمی که هم مصرف کنندگان و هم تولیدکنندگان محصولات آرایشی باید به آن توجه نمایند آن است که محصولات حاوی نگهدارنده های خارج ازعرف ویا فاقد نگهدارنده بسیار مستعد آلودگی هستند.

عمر مفید محصولات آرایشی

مصرف کننده باید توجه داشته باشد که تاریخ انقضا درج شده بر روی محصولات آرایشی صرفا یک عدد تخمینی است به این معنا که ایمنی یک محصول، در صورت انبارش نامناسب، ممکن است حتی مدتها قبل از تاریخ انقضا واقعی آن از بین برود. عواملی مانند دمای بالای انبار، مواجهه محصول با آفتاب، بازبودن درب محصول و تست شدن آن توسط مشتریان دیگر قبل از فروش باعث فاسدشدن محصول قبل از تاریخ انقضا واقعیشان خواهد شد. از طرف دیگر اگر محصول در شرایط خوبی نگه داری شده باشد ممکن است تا مدتها بعد از تاریخ انقضا واقعی قابل قبول باشد.

تاریخ انقضای رژگونه دو سال، سایه چشم دو سال، خط چشم یک سال، کرم پودرهای مایع دو سال و مرطوب کننده ها دو سال می باشد.تاریخ انقضای پودرهای آرایشی دو سال، رژ لب یک سال، خط لب یک سال، مداد ابرو یک سال، کانسیلرها دو سال، پاک کننده ها یک سال، اسفنج های آرایشی 6 ماه و ریمل 6 ماه می باشد.

عمر مفید محصولات آرایشی

محصول آرایشی بهداشتی را باید قبل از تاریخ مجاز مصرف دور انداخت. حتی اگر این تاریخ قبل از تاریخ انقضا قرار بگیرد. تاریخ مجاز مصرف به صورت ترکیب یک عدد و حرف M در روی بسته بندی محصول درج شده است.

زمان دور انداختن یک محصول آرایشی بهداشتی، لزوما در تاریخ انقضای آن نیست. روی بطری بسته بندی یک محصول آرایشی بهداشتی، علامت یک جار درباز وجود دارد که داخل آن عددی نوشته شده. به این عدد، PAO یا دوره بعد از باز شدن گفته می شود. اگر محصول نزدیک به تاریخ تولید باز شده باشد، زمان دور انداختن قبل از تاریخ انقضا قرار می گیرد. اما اگر محصول نزدیک به تاریخ انقضا باز شده باشد، تاریخ انقضا زودتر فرا می رسد و باید در تاریخ انقضا دور انداخته شود.

استفاده از محصولات آرایشی به صورت مشترک خطرآلودگی را افزایش می دهد. محصولاتی که برای تست کردنِ قبل از خرید، بر روی پیشخوان فروشگاه های بهداشتی و آرایشی توسط مصرف کنندگان استفاده می شود بسیار بیشتر از محصولاتی که به صورت شخصی خریداری شده در معرض آلودگی هستند. اگراحساس می کنید ضرورتاً باید قبل از خرید جنستان را امتحان کنید این کار را توسط یک اپلیکاتور جدید و استفاده نشده مثل اسفنج نخی تازه انجام دهید.

 

منبع : وب سایت احسان حسنانی

نظر بدهید