علت جوش در نواحی مختلف بدن چیست؟!
کافه سلامت

علت جوش در نواحی مختلف بدن چیست؟!

1.19Kبازدید

جوش یک دردسر بزرگ برای زیبایی است که باید با آن مقابله کرده و علت آن را بشناسیم تا راحت‌تر آن را درمان کنیم. شاید برایمان سوال پیش آید که چرا در بدن و صورت جوش ایجاد می‌شود؟ همانطور که می‌دانید هم در صورت و هم در بدن ممکن است جوش دیده شود، مثلا در نواحی مختلف بدن مانند گردن، پا، بازو و … حال باید بدانیم علت جوش در نقاط مختلف بدن چیست؟ با کمک دانستن این علت‌ها از شر این جوش‌ها می‌توانیم خلاص شویم. در ادامه همه علت‌ها و روش‌های درمان جوش در نقاط مختلف بدن را بررسی می‌کنیم:

علت و درمان جوش روی شانه‌ها و پشت

جوش‌هایی که در بدن دیده می‌شوند دلایل خیلی ساده و حتی درمان خیلی ساده دارند. اگر روی شانه و پشت بدنتان جوش دارید علتش می‌تواند، استفاده از کوله‌پشتی و لباس تنگ باشد. اگر این جوش‌ها ریز و قرمز هستند در اثر واکنش به مایعات شیمیایی خانگی به وجود آمده است. یک دلیل دیگر برای به وجود آمدن این جوش‌ها مصرف غذاهایی سرخ کردنی و چرب است که باید رعایت کنید.
برای درمان این جوش‌ها کافی است هفته‌ای یک بار با آب نمک دوش بگیرد و یا با سرکه سیب و آب بدن خود را بشویید.

علت و درمان جوش روی سینه

یکی از علت‌های اصلی جوش روی پوست سینه آلرژی بدن نسبت به پودر شستشو یا همان شامپو بدن است. یک علت دیگر برای به وجود آمدن این جوش‌ها خوردن نوشیدنی‌های سرد، غذاهای دربایی و ادویه است. پس اگر روی سینه جوش دارید باید به موارد بالا توجه کرده و علت را شناسایی کنید و از آن دوری کنید.
برای درمان این جوش‌ها کافی است مقداری جوش شیرین را با آب حل کرده و روی پوست بزنید. سپس با آب گرم شست و شو دهید.

علت و درمان جوش در گردن

یک علت ساده برای به وجود آمدن جوش در گردن ساییده شدن یقه تنگ روی پوست گردن است. علت دیگر آن آلرژی به شامپو و آخرین علت حساسیت به شیرینی‌جات است. برای درمان این جوش کافی است به پنبه، لیمو بزنید و به گردن بمالید بعد از ۱۰ دقیقه با آب گرم شست و شو دهید.

علت و درمان جوش روی بازوها

یک علت برای به وجود آمدن جوش روی بازوها وجود مشکلات سیستم گوارشی است. دلیل دوم می‌تواند آلرژی به مواد شوینده و آنتی بیوتیک باشد. همچنین قابل ذکر است که سونا، استخر و باشگاه هم عفونت قارچی را به وجود می‌آورد و این تبدیل به جوش می‌شود.
برای درمان این جوش کافی است یک سیب زمینی را از وسط نصف کنید و روی بازو بمالید و بعد از گذشت نیم ساعت آن را بشویید (در صورتی که عفونت قارچی نباشد)

علت و درمان جوش روی پاها

علت اصلی برای به وجود آمدن جوش روی پاها پوشیدن شلوار و جوراب تنگ و همچنین بهداشت ضعیف است. همچنین دلیلی دیگری مانند استفاده از تیغ برای زدن موها هم باعث به وجود آمدن جوش روی پاها می‌شود. برای درمان این جوش کافی است ۵ الی ۶ قطره روغن درخت چای به شامپو بدن اضافه کنید و بدن را شست و شو دهید.

علت و درمان جوش روی صورت

علت‌های جوش صورت بسیار زیاد است، علت جوش‌های صورت می‌تواند تولید بیش از حد چربی پوست، بسته شدن منافذ پوست، مصرف غذاهای تند، استفاده از داروهای خاص، سیگار کشیدن، استفاده از شوینده نامناسب و …. باشد.

برای درمان سریع جوش صورت میتوانید این اقدامات را انجام دهید :

قدم اول:

اولین قدم برای شروع مراحل از بین بردن جوش ، شستشو و پاک کردن صورت است. یک پاک کننده ملایم برای پوست‌های چرب ایده‌آل است.

قدم دوم:

یک تکه یخ کوچک را داخل یک پارچه بگذارید ، سپس هر یک ساعت روی جوش قرار دهید زمان مناسب ۱۵ تا ۲۰ دقیقه است البته یادتان باشد که هر موقع احساس درد کردید یخ را بردارید.

قدم سوم:

سپس با کمک سشوار با درجه خیلی کم ، جوش صورت را خشک کنید تقریبا ۳ تا ۵ دقیقه سشوار را روی جوش بگیرید البته دقت کنید که سشوار را از دور بگیرید نه فاصله نزدیک! هر موقع احساس کردید داغ شده است دست نگه دارید.

قدم چهارم:

قبلا از این بخوابید روی جوش را بهتر است با خمیر دندان بپوشانید البته باید دقت داشته باشید که خمیر دندان ساده‌ای را انتخاب کنید که بدون ماده افزودنی باشد.

قدم پنجم:

صبح وقتی از خواب بیدار شدید با آب ولرم خمیر دندان را از روی جوش پاک کنید.

حال می‌توانید با کانسیلر و کرم پودر آرایشی کاملا بپوشانید طوری که انگار جوشی نبوده و نیست آماده میهمانی رفتن باشید.

درمان سریع جوش برای اکثر پوست‌ها موثر است به جز پوست‌های خیلی حساس. کسانی که پوست خیلی حساس دارند باید خیلی مراقب باشند و احتیاط کنند.

منبع : مجله صورتی ها

نظر بدهید