عشق یا پول..؟
کافه سلامت

عشق یا پول..؟

2.23Kبازدید

در پاسخ گویی به این سوال افراد به سه دسته‌ تقسیم می شوند:

دسته اول کسانی هستند که به داشتن پول را بانی خوشبختی می دانند.

دسته دوم عشق را بانی خوشبختی دانسته و دسته سوم عشق و پول را لازم و ملزوم هم در زندگی می دانند.

دسته اول:

دختران و پسران جوان ، باید بدانید که برای شروع یک زندگی،باید شغل مناسب داشت .

اکثرا افراد نسل جوان تحصیلکرده دانشگاه ها هستند که این بسیار برای پیشرفت کشور سازنده است ، اما  داشتن شغل و درآمد از داشته های مهم زندگی است . (پس لازم است که بدنبال مهارت های دیگر بجز درس خواندن هم بود)

به کسانی که فقط پول را لازمه خوشبختی در زندگی می دانند باید بگویم پول لازم است اما کافی نیست.

چه بسا افرادی بودند که از مال دنیا چیزی کم ندارند اما در خلوت خود از تنهایی و نبود کسانی که دوستش داشته باشند و او نیز آنها را دوست داشته باشد شکایت داشته و دارند .

اما این بدان معنا نیست که ما تلاشی برای کسب درآمد نداشته باشیم اما باید بتوانیم در کنار این داشته ها ، خانواده خود را نیز تشکیل دهیم و عشق را مهمان لحظات خود و آنان کنیم ،کار سختی نیست …

توصیه‌ من به خانومها و آقایان این است که سعی کنید در زندگی علاوه بر علایق فردی خود،به کسب مهارت نیز بیندیشید .این توانایی در کسب درآمد و استقلال مالی خود برای افزایش اعتماد به نفس و داشتن یک زندگی شاد لازم است.

دسته دوم :

عشق زیباست و داشتن کسانی که عمیقا دوستشان داریم برای همه ما لازم و خواستنی است . آنها می توانند به ما کمک کنند تا بهتر زندگی کنیم و انگیزه ی ما را برای ادامه زندگی افزایش می دهند.

پس باید خانواده برای همه در اولویت باشد . نیاز ها و خواسته های آنان برای ما مهم است و باید حتی الامکان تلاش کنیم تا آسوده تر باشند .

عشق یک قانون لطیف دو طرفه است . پس هردو و یا کل اعضای خانواده باید برای باهم بودن و باهم ماندن  تلاش کنند.

دوستان قدر خانواده را بدانیم….

دسته سوم: 

به شخصه با دسته سوم موافق هستم نباید فقط پیشرفت مالی هدف بزرگ زندگی افراد باشد و یا اینکه فقط بخواهید با عشق  زندگی را به پیش ببرید که نشدنی است .

عشق بدون داشتن حداقل های زندگی با گذشت زمان ممکن است کمرنگ شود .

پس بهتر این است عشق و پول را درکنار هم به دست بیاوریم تا زندگی کامل تری داشته باشیم.

زندگی و مشکلات آن در کنار شادی های کم یا زیاد ،عشق  دوطرفه ،همدلی و درک متقابل و مهم‌ترین اصل توانایی تغییرات در خلق و خوی تا حد امکان  می تواند با عشق همراه باشد .

اگر در زندگی بتوانیم خودمان را بهتر باهم دیگر وفق دهیم واز خواسته های نامعقول مالی و رفتاری و کم کردن ارتباط با افراد دور یا نزدیکی ک مخل آسایش خانواده ما است در کنار یک ثبات درآمد کافی متضمن خوشبختی ما است ..

احساس خوشبختی فقط از درون ما نشات می‌گیرد

پس تلاش کنید .. شما هم می توانید عشق و پول را باهم داشته باشید …
با سپاس

نویسنده: اعظم عسگری

نظر بدهید