طرز تهیه ریمل خانگی
کافه زیبایی

طرز تهیه 2 ریمل خانگی تقویت کننده و پرپشت کننده مژه

812بازدید

همه ما می‌دانیم که بسیاری از ریمل‌های موجود در بازار علاوه بر گران‌قیمت بودن، مملو از ترکیبات شیمیایی و مصنوعی هستند. این ترکیبات نه تنها می‌توانند برای سلامت جسمی ما مضر باشند؛ بلکه به محیط زیست نیز آسیب می‌رسانند. با این حال، صحبت‌هایی که شد به این معنا نیست که باید به طور کلی استفاده از ریمل را کنار بگذارید! در واقع، تهیه ریمل خانگی بسیار آسان است و می‌تواند جایگزین فوق العاده‌ای برای محصولات شیمیایی باشد.

در این مقاله ، روش ساخت 2 ریمل خانگی تقویت کننده و پرپشت کننده مژه را آموزش خواهیم داد. این دستورالعمل‌ها بسیار ساده بوده و مواد اولیه مورد نیاز آن‌ها به راحتی در دسترس هستند. شما می‌توانید هر یک از این روش‌ها را که بیشتر دوست دارید انتخاب کنید. با ما همراه باشید.

طرز تهیه 2 ریمل خانگی برای تقویت و پرپشت کردن مژه

☆« روش اول ساخت ریمل خانگی »☆:

قبل از شروع کار، ابزار و مواد زیر را برای تهیه ریمل خانگی آماده کنید:

✓ 1 قاشق چای‌خوری روغن ویتامین E

✓ 1 قاشق چای‌خوری روغن نارگیل

✓ ½ قاشق چای‌خوری موم زنبور عسل

✓ 1 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا

✓ 3 عدد کپسول زغال فعال

✓ در صورت لزوم، مقداری بنتونیت رس برای جلوگیری از ریزش ریمل در هوای گرم (گِل ارمنی هم نامیده می‌شود)

✓ یک کاسه شیشه‌ای کوچک

✓ مقداری آب گرم

✓ یک کاسه شیشه‌ای با اندازه متوسط

✓ یک عدد قاشق غذاخوری

طرز تهیه ریمل خانگی

طرز تهیه:

1. ابتدا یک قاشق چای‌خوری روغن ویتامین E، یک قاشق چای‌خوری روغن نارگیل و ½ قاشق چای‌خوری موم زنبور عسل را درون کاسه شیشه‌ای کوچک بریزید. سپس همه این مواد را با قاشق هم بزنید تا به خوبی مخلوط شوند.

2. حال کاسه شیشه‌ای با اندازه متوسط را تقریباً به اندازه ¼ با آب جوش پر کنید. سپس کاسه کوچکی را که در مرحله قبل مواد را در آن ترکیب کرده بودید برداشته و روی آب گرم قرار دهید؛ به گونه‌ای که کاسه کوچک درون کاسه متوسط قرار بگیرد. به این نکته مهم توجه داشته باشید که کاسه کوچک فقط باید بالای آب شناور باشد و آب نباید به درون آن راه پیدا کند. اگر سطح آب خیلی زیاد است، مقداری از آن را دور بریزید. بگذارید کاسه کوچک آنقدر روی آب بماند تا محتویات آن ذوب شوند. سپس کاسه کوچک را با دقت از آب خارج کنید. در این مرحله مراقب دستان خود باشید؛ زیرا ممکن است شیشه از حرارت آب داغ شده باشد.

3. در این مرحله سه قاشق چای‌خوری ژل آلوئه ورا به مواد موجود در کاسه کوچک اضافه کنید. سپس با استفاده از قاشق، آلوئه ورا را با سایر مواد به خوبی مخلوط کنید. اگر می‌خواهید ریمل خانگی تان عاری از هرگونه ماده شیمیایی و مصنوعی باشد، از ژل آلوئه ورا کاملاً طبیعی استفاده کنید؛ زیرا محصولاتی که تحت عنوان ژل آلوئه ورا در بازار عرضه می‌شوند اغلب حاوی مواد نگهدارنده‌ می‌باشند.

4. سه کپسول زغال فعال را به طور همزمان در دست خود گرفته و درون کاسه کوچک باز کنید. سپس ذغال فعال را با سایر مواد موجود در کاسه مخلوط کنید. ترکیب به دست آمده را انقدر هم بزنید تا مخلوط کاملاً یک‌دست شود. توجه داشته باشید که اگرچه زغال فعال به وفور استفاده می‌شود و در میان مردم محبوب است؛ اما بی‌ضرر بودن آن در محصولات آرایشی مرتبط با چشم هنوز به طور قطعی تأیید نشده است. اگر نگران این موضوع هستید می‌توانید هرگونه رنگ بی‌ضرر آرایشی دلخواه یا میکا را جایگزین زغال فعال کنید.

5. همانطور که گفته شد، استفاده از بنتونیت رس در این ریمل خانگی اختیاری است. اما در صورتی که در مناطق گرمسیر زندگی می‌کنید، این ماده می‌تواند به جلوگیری از ریزش ریمل کمک زیادی کند. در واقع، روغن نارگیل در دمای 25 درجه سانتی گراد ذوب می‌شود و ممکن است در هوای گرم دردسرساز شود. افزودن بنتونیت رس به سایر ترکیبات موجود در ریمل می‌تواند به ریمل کمک کند تا سریع‌تر خشک شده و روی مژه‌ها باقی بماند. اگر تصمیم دارید مقداری بنتونیت رس را به محتویات ریمل اضافه کنید، ¼ قاشق چای‌خوری از آن را به کاسه کوچک اضافه کرده و به خوبی مخلوط کنید.

☆« روش دوم ساخت ریمل خانگی »☆:

پیش از شروع کار، ابزار و مواد زیر را برای تهیه ریمل خانگی آماده کنید:

✓ 5 قاشق چای‌خوری (25 گرم) خاک رس به رنگ دلخواه

✓ 1 قاشق چای‌خوری (10.5 میلی لیتر) آب

✓ 1/4 قاشق چای‌خوری (1.5 میلی لیتر) گلیسیرین گیاهی

✓ 1 سر انگشت صمغ گوار (گوار گام)

✓ یک کاسه کوچک

✓ یک قاشق

طرز تهیه ریمل خانگی

طرز تهیه:

1. یک سر انگشت صمغ گوار (گوار گام) را درون کاسه بگذارید. صمغ گوار به عنوان قوام دهنده و تثبیت کننده ریمل عمل می‌کند. سپس پنج قاشق چای‌خوری از خاک رس (به رنگ مورد نظرتان) را جدا کنید. همچنین برای ترکیب چند رنگ یا ایجاد یک رنگ خاص می‌توانید چند رنگ مختلف خاک رس را با هم مخلوط کنید. همانطور که گفته شد، رس از ریزش ریمل جلوگیری کرده و آن را روی مژه می‌خواباند. علاوه بر آن، رنگ ریمل را نیز تعیین می‌کند.

برای انتخاب رنگ خاک رس و به دنبال آن رنگ ریمل، می‌توانید از راهنمای زیر کمک بگیرید:

بنتونیت رس مخلوط شده با پودر کاکائو برای ریمل قهوه‌ای رنگ
خاک رس قرمز استرالیایی برای ریمل قهوه‌ای رنگ مایل به قرمز
خاک رس سیاه استرالیایی برای ریمل سیاه رنگ

2. هنگامی که دو پودر گوار و رس را به خوبی با هم مخلوط کردید، نوبت اضافه کردن مواد مایع ریمل خانگی می‌رسد. 1 قاشق چای‌خوری آب و ¼ قاشق چای‌خوری گلیسیرین گیاهی را درون کاسه ریخته و مواد را هم بزنید تا به خوبی ترکیب شوند. اگر در هم زدن مواد مشکل دارید، یک یا دو قطره آب به محتویات موجود در کاسه بیافزایید تا یک مایع غلیظ و یک‌دست به دست آید. این نکته بسیار مهم است که آب زیادی اضافه نکنید؛ در غیر این صورت ریمل به قدری مایع می‌شود که قادر به استفاده از آن نخواهید بود.

کلام آخر

از آنجایی که 2 ریمل خانگی آموزش داده شده در این مقاله هیچگونه ماده نگهدارنده‌ای ندارند، لازم است که هر 4 الی 6 ماه آن‌ها را دور بریزید. این امر از رشد و گسترش باکتری‌ها‌ بر روی مژه‌ و نفوذ آن‌ها به چشم جلوگیری می‌کند. اگر پس از مدتی ریمل بو گرفت یا تغییر رنگ داد، دیگر از آن استفاده نکنید. جای نگرانی نیست؛ آن را دور بیاندازید و دوباره با روش‌هایی که بیان شد یک ریمل خانگی جدید بسازید. توجه داشته باشید که با هر بار ساختن ریمل جدید، لازم است ظرف ریمل را بشویید و سپس محتویات جدید را درون آن بریزید.

زیبا بمان

نظر بدهید