طرز تهیه کادایف ترکیه ای
آموزش آشپزی

طرز تهیه کادایف ترکیه ای

2.79Kبازدید

کونفه یا کادایف پنیری خوشمزه یک دسر ترکیه ای هست که برای عصرونه حتما باید درست کنید و از خوردنش لذت ببرید.

طرز تهیه کادایف ترکیه ای

مواد لازم :

کره 300 گرم

پسته خرد شده 6 ق غ

گردوی خردشده 4 ق غ

پنیر لبنه 200 گرم

پودر نارگیل 4 ق غ

رشته کادایف 2 بسته

مواد لازم برای شربت :

آب 2 لیوان

شکر 2 لیوان

گلاب 5 ق غ

طرز تهیه :

اول شربت کونفه رو آماده میکنیم .

آب وشکر رو در قابلمه میریزیم به جوش که اومد گلاب رو اضافه کرده و میگذاریم نیم ساعت با حرارت ملایم بجوشه وکمی غلیظ شه و کنار بگذارید تا سرد شود .

رشته کادایف رو به تکه های کوچک برش بدید و کره آب شده رو بهش اضافه کنید (1 ق از کره رو برای چرب کردن ظرف کنار بگذارید) و خوب رشته ها رو به کره آغشته کنید .

ظرف نچسبی رو با 1ق کره ای که کنار گذاشته بودید خوب چرب کنید و نصف رشته رو به طور یکنواخت ته ظرف بچینید سعی کنید فضای خالی بینشون نباشه و فشرده بچینید تا مواد از لابلای آن بیرون نریزه .

حالا پنیر رو به طور یکنواخت روی رشته ها پخش کنید طوری که یک لایه کامل روی رشته ها پوشیده شود و سپس پودر نارگیل و پسته و گردو رو روی آن بپاشید و بقیه رشته ها رو روش بریزید و با کف دست بهش فشار وارد کنید .

و در فر از قبل گرم شده با دمای 180 درجه سانتی گراد به مدت نیم ساعت قرار دهید و در آخر کمی گریل رو روشن کنید تا روش هم طلایی شه .

از فر که خارج کردید شربت رو روش ریخته و اجازه دهید کمی بخورد آن برود و روش پودر پسته بپاشید و داغ سرو کنید با یه استکان چایی .

نکته :

این رشته های بلند و نازک همان خمیر فیلوی رشته شده ست .

تو کشورهای مختلف با اسمهای متفاوت معروفه .

بخصوص تو کشورهای عربی مثل سوریه ، مصر ، فلسطین .. یکی از شیرینی هایی هست حرف اول رو میزنه .

در پاکستان بهش شعیریه گفته میشه و در ترکیه به کادایف معروفه و به شیرینی تهیه شده از این رشته کنوفه گفته میشه و در ایران هم باقلوای رشته ای .

که با دستورهای مختلف درست میکنن توی ترکیه ما بین شیرینی پنیر لبنه میزارن که درصورت در دسترس نبودن از پنیر موزارلا هم میشه استفاده کرد.

میتونید توی ماهیتابه هم به اینصورت درست کنید نیم ساعت روی حرارت ملایم گذاشته در ماهیتابه را بسته بعد از اینکه زیرش کاملا سرخ شد برگردانید تا روی دیگرش هم سرخ شود .

 

 

نظر بدهید