طرز تهیه پاستا قالبی
آموزش آشپزی

طرز تهیه پاستا قالبی

1.86Kبازدید

طرز تهیه پاستا قالبی یه غذای سالم و محبوب تمام اعضای خانواده مخصوصا بچه ها پس حتما این غذا رو امتحان کنید.

طرز تهیه پاستا قالبی

مواد لازم برای 5 نفر :

پاستا (لوله ای درشت و تو خالی) ۴٠٠گرم

گوشت چرخ کرده یاژامبون مرغ ٢٠٠ گرم

پنیر پیتزا ۶٠٠ گرم

سس لازانیا به میزان لازم

سس گوجه فرنگی به میزان لازم

آویشن به میزان لازم

پودر سیر ٢ق م

پودر موسیر ١ق م

جعفری (ساطوری شده) ٣ق غ

طرز تهیه :

1. ابتدا پاستا را به مرحله آبکشی رسانده و آن را کمی زنده تر از حد معمول آبکشی کنید . ظرفی مناسب انتخاب کرده و داخل آن فویل پهن کنید طوری که کناره های آن بالاتر قرار بگیرد (در حدی که روی پاستا را بپوشاند).
2. پاستا آبکش شده را به صورت ایستاده داخل ظرف بچینید و آنها را محکم به هم بفشارید تا فضای خالی بین آنها باقی نماند.
3. گوشت چرخ کرده یاژامبون مرغ را مربعی خرد کرده و در روغن کمی سرخ کنید و به آن آویشن ، پودر سیر و پودر موسیر را اضافه کرده و کمی تفت دهید . مواد حاضر شده را به سس لازانیا اضافه کرده و جعفری ساطوری شده را نیز اضافه کنید و آنها را با هم خوب مخلوط کنید . سس را داخل قیف یا نایلون ریخته و با احتیاط داخل پاستاها بریزید.
4 .وقتی همه پاستاها با سس پر شدند روی آنها پنیر پیتزا رنده شده ریخته و فویل را روی پاستا برگردانید و ظرف را به مدت ٢٠ تا٣٠دقیقه داخل فر داغ شده قرار دهید تا پاستا بپزد.وقتی پاستا آماده شد فویل را به دقت خارج کرده و داخل ظرف مورد نظر قرار دهید و آن را باز کرده و روی پاستا را با سس قرمز تزیین کنید .

طرزتهیه سس سفید : سس بشامل

یه پیاز کوچک رو رنده کرده با کره تفت میدیم بعد دو قاشق پر آرد سفید توش میریزیم و تفتش میدیم .حالا یه لیوان سرشیر گرم رو آروم آروم توش میریزیم و روى حرارت ملایم مرتب هم میزنیم . نمک و فلفل هم میزنیم . اگه دوست داشته باشید یه تیکه پنیر گودا طعمشو فوق العاده میکنه ، این سس باید به غلظت ماست شل باشه .

 

منبع : fatima_moeni

نظر بدهید