کیک هلو وارانه
آموزش آشپزی

طرز تهیه کیک هلو

1.39Kبازدید

طرز تهیه کیک هلو یک کیک خوشمزه و مناسب فصل تابستان

مواد لازم برای تهیه کیک:

کره بدون نمک: ۱۱۴ گرم و مقدار کمی برای چرب کردن ظرف کیک
هلو: ٣ عدد هلوى بزرگ
شکر: ۱/۴ ۱ لیوان (۲۵۰ گرم)
آرد سفید: ۱ لیوان
بیکینگ پودر: ۳/۴ قاشق چایخورى
پودر جوز هندی: ١/۴ قاشق چایخورى
تخم مرغ: ۳ عدد
خامه فرم گرفته: ٣/۴ لیوان

کیک هلو وارانه

طرز تهیه کیک:

١.فر رو با دماى ٣۵٠ درجه فارنهایت (١٨٠ درجه سانتیگراد) روشن کنید و بذارید گرم بشه. کف ظرف مخصوص کیک رو با کمى کره چرب کنید، سپس کف ظرف رو با کاغذ پارچمتنت بپوشانید و روى کاغذ رو نیز با کره چرب کنید.
هسته هلوها رو در بیارید، و هلوها رو به صورت منظم قاچهاى باریک بزنید (قاچهاى حدودا ١ سانتى مترى). سپس قاچهای هلو رو در ته ظرف به شکل متحدالمرکز (مانند عکس) بچینید.

کیک هلو وارانه

١/٢ لیوان شکر همراه با ١/۴ لیوان آب رو داخل ماهیتابه و یا قابلمه بریزید، روى حرارت متوسط قرار بدید، هم بزنید تا به رنگ زرد کهربایى در بیاد (حدود ١٠ تا ١٢ دقیقه). بعد از تغییر رنگ بلافاصله اون رو از روى شعله بردارید و این شکر کاراملى رو به طور یکسان روى هلوهایى که در ظرف کیک چیدید، بریزید.

در یک کاسه آرد، بیکینگ پودر و پودر جوز هندى رو با یکدیگر ترکیب کنید و کنار بذارید.

در یک کاسه دیگه، کره و باقیمانده شکر (٣/۴ لیوان) رو هم بزنید تا شکر کاملا حل بشه. سپس تخم مرغها رو یکى یکى اضافه کنید و هم بزنید. و در نهایت آرد رو اضافه کنید، و باز هم بزنید تا به یک مخلوط یکدست برسید.

خمیر کیک رو در ظرف مخصوص فر که قبلا آماده کرده بودید بر روى لایه هلوى چیده شده بریزید و سپس در فر بذارید.

زمان لازم براى پخت این کیک ٣٠ تا ٣۵ دقیقه است، تا زمانى که روی آن کاملا طلایى رنگ شده باشه. براى اطمینان از پختش، یه چنگال به اون بزنید، اگه چیزى از مواد کیک به اون نچسبیده باشد، یعنى کیک آماده است. از فر که بیرون آوردید، قالب رو در هر ظرفى که میخواید کیک رو سرو کنید برگردونید، اگه تکه هایى از هلو به قالب کیک چسبیده بودن، اونا را جدا کنید و با احتیاط و دقت روى کیک قرار بدید.

کیک هلو وارانه

این کیک رو میتونید گرم و یا سرد (هماهنگ با دماى اتاق) سرو کنید و براى خوشمزه تر شدن، در کنارش کمى خامه فرم گرفته قرار بدید.

کیک هلو وارانه کیک هلو وارانه

منبع : پیج mi.and.ardi@

نظر بدهید