آموزش تهیه کشک بادمجان
آموزش آشپزی

طرز تهیه کشک بادمجان

2.94Kبازدید

طرز تهیه کشک بادمجان یک غذا و یا پیش غذا خیلی خوشمزه که بهتره با نون های سنتی خودمون مثل نون سنگک و نون بربری سرو شود.

آموزش تهیه کشک بادمجان

مواد لازم برای ۴نفر :

بادمجان 4 عدد متوسط
پیاز 1 عدد متوسط
سیر 2 حبه متوسط
زعفران دم کرده نصف استکان
مغز گردو 100 گرم
نعناع خشک 2 قاشق غذا خوری
کشک به مقدار لازم

طرز تهیه :

بادمجان ها را پوست بگیرید، برش عمودی بزنید، بشوئید و نمک بزنید و بگذارید تا تلخی آنها گرفته شود. بعد از خشک کردن بادمجان ها، آنها را در مقداری روغن سرخ کنید و بعد از سرخ شدن، روی حوله آشپزخانه یا دستمال کاغذی ضخیم بچینید تا روغن اضافه آنها گرفته شود.پیاز را خلال خرد کنید و در مقداری روغن همراه با کمی زردچوبه سرخ کنید. وقتی پیاز طلایی شد، سیرها را رنده کنید و به پیاز اضافه کنید، بعد از چند دقیقه نیمی از نعناع خشک را داخل تابه بریزید و هم بزنید.
بادمجان ها را بکوبید و داخل تابه بریزید و بعد از مخلوط کردن مواد ، 2 لیوان آب جوش داخل تابه بریزید و درب تابه را ببنید . حرارت زیر تابه را ملایم کنید و بگذارید مخلوط به مدت 30 دقیقه با حرارت ملایم و درب بسته مزه دار و مغز پخت شود.
مغز گردو را آسیاب کنید و بعد از 30 دقیقه که مخلوط مغز پخت شد و اصطلاحا به روغن افتاد همراه باقیمانده نعناع خشک ، به تابه اضافه کنید و خوب هم بزنید . اگر آب غذا کشیده شده بود حداکثر 1 لیوان آب جوش داخل ظرف بریزید . درب ظرف را ببنید و 10 دقیقه دیگر زمان دهید تا گردو و مواد خوب مخلوط شوند.
بعد از 10 دقیقه 3 قاشق غذا خوری کشک را همراه زعفران دم کرده به مواد اضافه کنید و مواد را هم بزنید، درب ظرف را باز بگذارید و حرارت زیر تابه را کمی بالا ببرید تا آب اضافه کشک کشیده شود.بعد از اینکه آب کشک کشیده شد ، زیر تابه را خاموش کنید ، درب تابه را ببنید و 15 دقیقه اجازه دهید تا مواد روی شعله خاموش و با حرارت داخل تابه ، جابیفتند . ( دقت کنید که حتما موقع جا افتادن غذا ، شعله زیر تابه را خاموش کنید و درب آن بسته باشد ) و بعد غذا را در ظرف مناسب بکشید و سرو کنید.

نظر بدهید