طرز تهیه شیرینى بهشتى
آموزش آشپزی

طرز تهیه شیرینى بهشتى

1.45Kبازدید

شیرینى بهشتى یا کرکى، یکی از پرطرفدارترین و پرفروش ترین شیرینی ها عید شیرینی بهشتی هست پس با یاد گرفتن پخت آن نه تنها میتونید از خوردن آن لذت ببرید همچنین میتونید از این راه درآمد داشته باشید.

طرز تهیه شیرینى بهشتى

مواد لازم :
آرد سفید            ٢٠٠ گرم
پودر قند             ١٠٠ گرم
روغن جامد          ١٠٠ گرم
روغن مایع           ٣٠ گرم
وانیل و یا پودر هل به دلخواه            ١/۴ قاشق چایى خورى
پودر پسته و تخم خرفه         به دلخواه
پودر کاکائو و زعفران غلیظ آب شده       به میزان لازم

 

طرز تهیه :

در ابتدا در ظرفى مناسب پودر قند الک شده و روغن جامد را با همزن برقى هم بزنید و مخلوط کنید تا سبک و سفید شود . وانیل یا پودر هل را هم اضافه و مخلوط کنید . در این مرحله همزن را کنار بگذارید و آرد را کم کم اضافه کنید و با لیسک مخلوط کنید .
در نهایت هم روغن مایع را بریزید و هم بزنید تا بخورد خمیر برود . خمیرتون باید به اندازه اى نرم باشد که بتونید با ماسوره شکوفه بزنید و این بستگى به روغنى داره که استفاده کردید داره به هیچ عنوان کره را جایگزین نکنید در نهایت اگر دیدید خمیر سفت هست کمى روغن مایع اضافه کنید .
در آخر هم خمیر را به سه قسمت تقسیم کنید یک قسمت همینطور سفید بماند و یکى را با زعفران غلیظ آب شده مخلوط کنید و یک قسمت را هم با کمى پودر کاکائو مخلوط کنید تا شیرینى هاتون در چند رنگ باشد .

طرز تهیه شیرینى بهشتى

اگر دیدید بعد از اضافه کردن زعفران یا پودر کاکائو خمیر کمى سفت شد از چرخ گوشت رد کنید تا نرم شود . داخل سینى فر کاغذ روغنى بگذارید شیرینى را در قیف ریخته و با فاصله شکوفه بزنید .

روى شیرینى ها میتونید کمى تخم خرفه یا پودر پسته بریزید. سینى فر را داخل فر از قبل گرم شده ١٧۵ درجه به مدت ١٠ تا ١۵ دقیقه قرار دهید .

بعد از پخت بگذارید کاملا شیرینى در همون سینى فر سرد شود و بعد بردارید چون خیلى نرم هست و پودر میشود .

منبع: آشپزون

نظر بدهید