طرز تهیه شربت آلبالو
آموزش آشپزی

طرز تهیه شربت آلبالو

1.81Kبازدید

طرز تهیه شربت آلبالو در منزل

نوشیدنی های خنک در فصل تابستان خیلی می چسبد. اما برای من شربت آلبالو یک نوشیدنی نوستالوژیک و دوست داشتنی است.  در خانواده ی ما رسم است تابستان که می آید وقت درست کردن شربت و مربای آلبالو است. به همین دلیل امروز برای شما عزیزان دستور تهیه شربت آلبالو رو آماده کرده ام . پس دست به کار شوید و تابستان تان را آلبالویی کنید!

شربت آلبالو را اگر با آلبالوی اول فصل که هنوز خیلی رسیده نیست درست کنیم رنگ آن سرخ تند می شود و مزه اش قدری ترش خواهد بود. با آلبالوی رسیده، رنگ شربت آلبالویی پخته و ترش بودن آن کمتر خواهد بود.

مواد لازم برای تهیه شربت آلبالو :

آلبالو یک کیلو و نیم
شکر دو کیلو
وانیل نصف قاشق چای خوری

طرز تهیه شربت آلبالو

شکر را با ۸ لیوان آب حل می کنیم و روی حرارت کمی جوش می دهیم. سپس آن را از صافی رد می کنیم. آلبالو ها را قبلا می شوییم و برگ ها و شاخه هایش را جدا می کنیم. حالا آلبالوها را داخل کیسه ی پارچه ای نازک و تمیزی می ریزیم و آن را می بندیم و در شربت می اندازیم. می گذاریم شربت با حرارت ملایم بجوشد و قوام بیاید. بعد وانیل را داخل شربت می ریزیم و می گذاریم تا یکی دو جوش بزند و آن را از روی حرارت بر می داریم. بسته ی آلبالو را از داخل آن خارج می کنیم و می فشاریم تا شربتی که در آن جمع شده کاملا خارج شود. شربت را پس از سر شدن داخل بطری می ریزیم و در جای خشک و خنک و با در بسته نگهداری می کنیم.

اگر هر نوع شربتی را که می خواهید درست کنید داخل ظرف لعابی درست کنید بی دردسرتر و راحت تر است.

روش دوم تهیه شربت آلبالو

در این روش آب آلبالو ها را می گیریم. ۶ لیوان آب آلبالو را با دو کیلو شکر مخلوط کرده و می گذاریم مدتی به حال خود بماند. سپس آن را روی حرارت می گذاریم تا جوش بیاید و شربت غلیظ شود. حدود بیست دقیقه کافی است، بعد وانیل را در آن می ریزیم و می گذاریم کمی جوش بخورد تا قوام بیاید. شربت را از روی حرارت بر می داریم و صاف می کنیم و داخل بطری می ریزیم. حال می توانید با این شربت تابستانی خنک و آلبالوی داشته باشید، می توانید آن را روی بستنی یا فالوده بریزید و از آن لذت ببرید.

 

منبع : دونفره

نظر بدهید