طرز تهیه سالاد کینوا مکزیکی
آموزش آشپزی

طرز تهیه سالاد کینوا مکزیکی

2.5Kبازدید

شاید کمتر اسم کینوا به گوشتان خورده باشد اما این ماده غذایی این روز‌ها خوشبختانه در ایران هم کاشته می‌شوند. این گیاه به خاطر دانه‌های خوردنی‌اش در آمریکای جنوبی مشهور است و به آن شاه دانه‌های خوراکی می‌گویند. شیوه طبخ آن مانند برنج است اما این گیاه جزء غلات حساب نمی‌شود. کینوا برای مقابله با مشکلات گوارشی و شکم‌های نفخ کرده، درمان کلسترول بالا و چربی خون معجزه لاغری و مسکن دردهای میگرنی به کار می‌رود و کنترل کننده دیابت نوع ۲ و مهمتر از همه این ماده خوراکی معجزه‌آسا ضدپیری سلولهای بدن است. با اینکه این گیاه مانند برنج طبخ می‌شود اما در دسته گیاهانی مانند چغندر  و اسفناج قرار می‌گیرد و از غذاهای مورد علاقه اهالی آمریکای جنوبی است. می‌گویند این غذای اقوام باستانی آکا بوده و امروزه بهترین جایگزین برای برنج است.

طرز تهیه سالاد کینوا مکزیکی

مواد لازم برای تهیه سالاد کینوا مکزیکی :

کینوا 3 پیمانه

آب مرغ 2/3 پیمانه

لوبیا قرمز 1 پیمانه

ذرت پخته شده 2/3 پیمانه

خیار 3 عدد

پیاز قرمز 1 عدد

فلفل قرمز دلمه ای 1 عدد

 

مواد لازم برای سس سالاد کینوا :

روغن زیتون 3 قاشق غذاخوری

آب لیمو 2 قاشق غذاخوری

نمک و فلفل به میزان لازم

طرز تهیه سالاد کینوا مکزیکی:

کینوا را در آب مرغ به مدت 15 دقیقه کامل بپزید تا آب کاملا تبخیر و کینوا کاملا پخته شود. بعد از خنک شدن کینوا، تمام مواد را با یکدیگر مخلوط کنید، سس سالاد را اضافه کرده و بر حسب سلیقه پنیر پارمزان یا چدار را اضافه کنید و سالاد را یک ساعت در یخچال گذاشته و سپس نوش جان کنید.

 

نکاتی برای تهیه سالاد کینوا مکزیکی :

این سالاد یک وعده غذایی کامل برای ناهار یا شام شما می تواند باشد.

 

در صورت تمایل می توانید یک عدد آووکادو را جایگزین خیار کنید و از دو عدد گوجه فرنگی هم می توانید در ترکیب سالاد استفاده کنید.

 

نظر بدهید