طرز تهیه خورش فسنجان فندق خوشمزه با مرغ
آموزش آشپزی

طرز تهیه خورش فسنجان فندق خوشمزه با مرغ

2.25Kبازدید

طرز تهیه خورش فسنجان فندق خوشمزه با مرغ ، خورشت فسنجان از خورشت های پرطرفدار ایرانی است و در این مطلب سبک جدیدی از این خورشت رو بهتون آموزش میدیم.

مواد لازم خورش فسنجان فندق :

پودر فندق:300گرم

پیاز متوسط:1 عدد

رب انار:400 گرم

ران مرغ:به مقدار دلخواه

نمک:مقداری

طرز تهیه خورش فسنجان فندق :

طرز تهیه خورش فسنجان فندق خوشمزه با مرغ

برای تهیه خورش فسنجان فندق خوشمزه ابتدا باید فندق ها رو داخل تابه بریزید و روی حرارت ملایم تفت دهید.مدام فندق ها را هم بزنید. بعد فندق را بین پارچه و یا حوله تمیزی میریزیم و با کف دست بسابید تا پوست فندقها جدا شود. حالا فندق های پوست گرفته شده را به همراه پیاز دو مرتیه چرخ می کنیم.

فندق آسیاب شده را به همراه ۱ قاشق روغن مایع روی حرارت ملایم تفت می دهیم سپس مقدار کمی زردچوبه و نمک اضافه می کنیم. مقداری آب سرد روی فندق بریزید و حرارت رو زیاد کنید تا آب جوش بیاد بعد هم حرارت رو خیلی کم میکنیم تا جا بیفته و خوب روغن بیاندازد.

حتما از آب سرد استفاده کنید تا به فندق ها شوک وارد شود و روغن بیشتری بیندازند. بهتره که قابلمه رو روی شعله پخش کن قرار بدیم.بعد از یکساعت که تقریبا یک مقدار هم رنگش تغییر کرده رب انار رو اضافه میکنیم.

در مرحله آخر که خورش هم خوب جا افتاد و روغن انداخت مرغ پخته شده رو اضافه و بعد از ۴۵ دقیقه از روی حرارت برمیداریم. در پایان پخت بعد از مزه کردن اگه بیش از اندازه خورش ترش شده بود مقداری شکر اضافه کنید. البته اضافه کردن شکر بسته به ذائقه تان دارد.

منبع:نمکستان

نظر بدهید