طرز تهیه املت خرما
آموزش آشپزی

طرز تهیه املت خرما

1Kبازدید

املت خرما را می توان در وعده صبحانه، میان وعده یا عصرانه نوش جان کرد. به طور معمول در وعده صبحانه همراه با چای شیرین خورده می شود. بهتر است از خرماهای نرم و تازه استفاده کنید چرا که املت را لذیذتر می کند. گاها این املت را برای شام تدارک می بینند و در آن از پیاز رنده شده استفاده می کنند یعنی پیاز را از قبل تفت داده و سپس خرما را به آن اضافه می کنند اما ما در این جا تهیه املت خرما را جهت صبحانه یا میان وعده آموزش داده ایم.

مواد لازم:

خرما 250 گرم
نمک به مقدار کافی
تخم مرغ 5 عدد
زعفران دمکرده 1 قاشق
پنیر فتا 50 گرم
کره 50 گرم
بیکینگ پودر یا جوش شیرین 1/4 قاشق چایخوری

طرز تهیه املت خرما

مرحله اول تهیه املت خرما:

ابتدا هسته 250 گرم خرما را دربیاورید و خرما ها را مقداری با چاقو خرد کنید.

طرز تهیه املت خرما

مرحله دوم تهیه املت خرما:

50 گرم کره را داخل تابه ایی بی اندازید و حرارت را کم کنید سپس خرماهای خرد شده را به آن اضافه نمایید (اگر خرما ها کوچک هستند نیاز به خرد کردن نیست) مقداری خرما ها را با کره بپزید و مدام تفت دهید تا نسوزند.

طرز تهیه املت خرما

مرحله سوم تهیه املت خرما:

5 عدد تخم مرغ را در کاسه ایی بشکنید و با چنگال بزنید تا کامل پف کند و کشدار شود 1/4 قاشق چایخوری بیکینگ پودر یا جوش شیرین را به آن اضافه نمایید مقداری نمک هم بپاشید و باز هم بزنید تا کاملا پف کند سپس 1 قاشق زعفران دمکرده را هم به تخم مرغ ها اضافه نمایید.

طرز تهیه املت خرما

پس از آن که خرما ها در کره نرم شدند. تخم مرغ های زده شده را روی همه خرماها بریزید و حرارت را ملایم کنید و بگذارید تخم مرغ ها ببندند و املت ما آماده شود.

طرز تهیه املت خرما

اگر از ماهیتابه تفلون استفاده کرده باشید املت خرما کاملا از تابه جدا می شود آن را در ظرف مناسب سرو کنید و سپس 50 گرم پنیر فتا را روی آن رنده کنید واگر برای وعده صبحانه آماده کرده اید با چای نوش جان کنید.

طرز تهیه املت خرما

منبع:مامی فود

نظر بدهید